Gå til innhold

Hva bruker man Epson photo quality glossy paper til?

Anbefalte innlegg

For en stund siden kjøpte jeg meg et par esker med A2 glossy fotopapir.

Men når utskriften kom glidene ut fra skriveren(Epson 3880) var papiret bølgete med blasse farger, det såg rett og slett ikke pent ut.

Først trodde jeg at feil profil var lagt inn men ved en nærmere sjekk kunne jeg ikkke finne noen andre som passet bedre, så da spør jeg om noen vet hva som er galt her.

Profilen jeg bruker heter Epson Stylus Pro 3880_3885_3890 PremiumGlossyPhotoPaper.icc

Og denne typen ark Link

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det brukes som navnet sier og du sikkert vet til bilder hvor du ønsker blank overflate. Hva som gikk galt er det vanskeligere å svare på. Jeg antar du får bilder du er fornøyd med på andre papir, og da burde oppsettet ditt være i orden, men det høres unektelig ut som et oppsettsproblem.

Kan du si noe mer om workflowen din, hvilket program printet du fra og hva gjorde du med profilen? Hvis du bruke Phtoshop er det viktig at bare et av programmene (PS eller printerdriveren) står for fargestyringen.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Det brukes som navnet sier og du sikkert vet til bilder hvor du ønsker blank overflate. Hva som gikk galt er det vanskeligere å svare på. Jeg antar du får bilder du er fornøyd med på andre papir, og da burde oppsettet ditt være i orden, men det høres unektelig ut som et oppsettsproblem.

Hadde jeg ikke visst bedre, ville jeg trodd det skulle være sånn og dermed overskriften med spørsmålet, hva bruker man dette jallapapiret til :p;)

Kan du si noe mer om workflowen din, hvilket program printet du fra og hva gjorde du med profilen? Hvis du bruke Phtoshop er det viktig at bare et av programmene (PS eller printerdriveren) står for fargestyringen.

Skriver ut via Lightroom og profilen der som tar seg av styringen, ikke skriveren. På alle andre papirer er utskriften perfekt.

Så jeg lurer på om profilen egentlig ikke er helt riktig men jeg finner ingen som kan passe bedre, noe jeg finner rart siden dette er orginal papir fra Epson..

Lenke til kommentar

Verdens dummeste spørsmål. Men du har ikke vært uheldig å lagt i papiret opp/ned?

Opp ned? :), mener du bakfram som i å printe på mat side istedet for blank? Har printet på den blanke siden.

Lenke til kommentar

Muligens ennå et dumt spørsmål, men når jeg velger en papirprofil i LR3 så kommer det opp en advarsel om at Printer Color mangement må skrus av. Jeg har ingen 3800, men med mitt oppsett resetter denne seg stadig vekk og jeg må inn å skru av igjen. Kanskje verdt en ekstra sjekk?

Lenke til kommentar

Muligens ennå et dumt spørsmål, men når jeg velger en papirprofil i LR3 så kommer det opp en advarsel om at Printer Color mangement må skrus av. Jeg har ingen 3800, men med mitt oppsett resetter denne seg stadig vekk og jeg må inn å skru av igjen. Kanskje verdt en ekstra sjekk?

Ja, den har jeg klarert. Er det ingen andre som skriver ut på dette arket?

Lenke til kommentar

Tror jeg har det i A4 skal sjekke i morgen. Har fått div papir som tenkte å teste ut og se hvordan dette blir.

I serien ting man kanskje ikke burde spørre om - originalblekk ?

Endret av JoonGoii
Lenke til kommentar

Tror jeg har det i A4 skal sjekke i morgen. Har fått div papir som tenkte å teste ut og se hvordan dette blir.

I serien ting man kanskje ikke burde spørre om - originalblekk ?

Jepp, orginalblekk, orginalpapir, orginalskriver, orginalprofil og orginaldriver :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...