TheOnlySniffy Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 (endret) Hei jeg sliter litt med og velge ny PC. Jeg har sett litt på Alienware pcer, meg har også lyst på Mac. Vet ikke helt hva jeg skal velge. Jeg setter pris på all hjelp jeg kan få. Du må gjerne stemme også. (PS: jeg ser etter en litt billig løsning...) Endret 24. mai 2011 av SebyS98 Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 (PS: jeg ser etter en litt billig løsning...) Her har du jo allerede utelukket Mac. Alt kommer an på din bruk og hva du ønsker å punge ut. Lenke til kommentar
TheOnlySniffy Skrevet 23. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2011 (PS: jeg ser etter en litt billig løsning...) Her har du jo allerede utelukket Mac. Alt kommer an på din bruk og hva du ønsker å punge ut. Vel tenker MAX: 10 000 og MIN: 4 000. Lenke til kommentar
sLR Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Du har vel mer eller mindre utelukket Alienware og da, etter min mening er både AW og Apple to produsenter som selger navnet sitt. Bygg en egen PC, og du vil få mye mer for pengene. 3 Lenke til kommentar
Quaric Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Mac er ikke en billig løsning, det er også begrenset hvilke spill du kan spille, dersom du er interessert i det. Det billigste og beste er ofte å bygge en datamaskin selv, dersom du skal spille. Med mindre noe har endret seg de siste årene så er alienware utrolig overpriset i Norge. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Både AW og Apple hadde jeg utelukket i den prisklassen. Kjøp PC i deler på Komplett, Multicom eller Mpx. Lenke til kommentar
TheOnlySniffy Skrevet 23. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2011 Hva er dine behov? Egentlig en rask PC(8 GB RAM), god spille pc, god på video redigering og god på lyd... Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Da ville jeg nok anbefalt å kjøpe deg deler og bygge opp en pc selv. (ja jeg bruker Mac) Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Hva er dine behov? Egentlig en rask PC(8 GB RAM), god spille pc, god på video redigering og god på lyd... Minne avgjør ikke hastigheten til maskinen. Skal du spille så ville jeg ihvertfall utelukket Apple. Er det laptop eller stasjonær du vil ha? Lenke til kommentar
TheOnlySniffy Skrevet 23. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2011 Hva er dine behov? Egentlig en rask PC(8 GB RAM), god spille pc, god på video redigering og god på lyd... Minne avgjør ikke hastigheten til maskinen. Skal du spille så ville jeg ihvertfall utelukket Apple. Er det laptop eller stasjonær du vil ha? Laptop, hvis Apple tenker jeg MacBook Pro... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Hvis du vil ha en rask spillbærbar, så vil jeg anbefale Multicom sine maskiner på det sterkeste. De gir verdi for pengene, og er av god kvalitet. http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10577404;c:100561;fl:0 Lenke til kommentar
TheOnlySniffy Skrevet 23. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2011 Hvis du vil ha en rask spillbærbar, så vil jeg anbefale Multicom sine maskiner på det sterkeste. De gir verdi for pengene, og er av god kvalitet. http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10577404;c:100561;fl:0 Wow, tusen takk for linken nå fikk jeg plutselig en ny kandidat i konkurransen... Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Bare så du vet det, så er en Mac like mye en PC som en hvilken som helst annen PC. Det eneste som skiller den fra andre PC-er er at den er laget av Apple og kommer med et annet OS enn de fleste andre PC-er. "PC eller Mac" er like idiotisk "mobiltelefon eller Iphone", "frukt eller epler", "bil eller VW Golf"... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Bare så du vet det, så er en Mac like mye en PC som en hvilken som helst annen PC. Det eneste som skiller den fra andre PC-er er at den er laget av Apple og kommer med et annet OS enn de fleste andre PC-er. "PC eller Mac" er like idiotisk "mobiltelefon eller Iphone", "frukt eller epler", "bil eller VW Golf"... Det forandrer ikke på faktumet at han kommer til å slite med å spille på en Macbook Pro, både grunnet dårlig driverstøtte og lite maskinvare for pengene. Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Gavekort: For å være helt ærlig var jeg mest interessert i å uttrykke men frustrasjon om at trådstarter ikke visste at en Mac også er en PC. Men 17" samt den dyreste 15" MBP har da et helt ok skjermkort, og det skal vel gå fint å få tak i Windowsdrivere for den. Men ja: prisen er latterlig. Lenke til kommentar
TheOnlySniffy Skrevet 23. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2011 Gavekort: For å være helt ærlig var jeg mest interessert i å uttrykke men frustrasjon om at trådstarter ikke visste at en Mac også er en PC. Men 17" samt den dyreste 15" MBP har da et helt ok skjermkort, og det skal vel gå fint å få tak i Windowsdrivere for den. Men ja: prisen er latterlig. Unskyld meg, men det er da forskjell på en Mac og en Pc... Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Det er forskjell på en Mac og en annen PC på samme måte som det er forskjell på en Dell og en Acer, ja. Lenke til kommentar
TheOnlySniffy Skrevet 23. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2011 Det er forskjell på en Mac og en annen PC på samme måte som det er forskjell på en Dell og en Acer, ja. Ja, men bare Mac kan kjøre Mac OS X, ellers må du over på disse "Jailbreakingene" av PCer... Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 (endret) Alle moderne PC-er kan i teorien kjøre OS X. Men å få tak i drivere er vanskelig da Apple bare selger noen få konfigurasjoner og det ikke er spesielt mange som er interesserte i å få OS X på en PC som ikke kommer med det ut fra boksen. Hvis du velger komponenter med omhu kan du få OS X til å fungere lke bra på en selvbygd PC som på en Mac. Det er ikke sånn at en Mac plutselig ikke er en PC fordi man har laget et eget OS tilpasset dem. Ved den logikken kunne jeg laget et OS som bare funket på min PC sagt at "nå er det ikke en PC, det er en Gravenstein." Endret 23. mai 2011 av Dauemannen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå