Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Outlook express - påloggings/kontoproblemer


Anbefalte innlegg

Jeg har en Dell laptop med Win Me. Den har fungert problemfritt hele tiden, dvs over ett år, men plutselig nå har Outlook Express-mailen begynt å oppføre seg rart. Hver gang laptop’en startes er mailkontoene endret. Disse blir endret slik:

 

incoming: mail.broadpark.no blir endret til 127.0.0.1

outgoing :mail.broadpark.no. blir endret til 127.0.0.1

Det samme skjer med min frisurfkonto.

 

Og selve mine mailadresser blir endret slik:

[email protected] - [email protected]@mail.broadpark.no

 

[email protected] - [email protected]@pop.frisurf.no

 

Derfor må jeg inn å rette dette før jeg logger meg på med laptopen hver gang. Og jeg kjenner ikke denne IP-adressen. Obs jeg bruker enten nettverk hjemme, analogt modem eller mobiltelefon ved pålogging. Har sjekket opp konfigurasjon med andre laptoper og stasjonære pc’er jeg har hjemme uten å finne noe galt. Har nyeste versjoner av Norton og Ad-Aware. Kanskje ikke noe stort problem, men irriterende.

 

Er det noen som har peiling på hva dette er og i så fall hvordan eliminere problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en Dell laptop med Win Me. Den har fungert problemfritt hele tiden, dvs over ett år, men plutselig nå har Outlook Express-mailen begynt å oppføre seg rart. Hver gang laptop’en startes er mailkontoene endret. Disse blir endret slik:

 

incoming: mail.broadpark.no blir endret til 127.0.0.1

outgoing :mail.broadpark.no. blir endret til 127.0.0.1

Det samme skjer med min frisurfkonto.

 

Og selve mine mailadresser blir endret slik:

[email protected] - [email protected]@mail.broadpark.no

 

[email protected] - [email protected]@pop.frisurf.no

 

 

Mailsjekkerne til div antivirusprogrammer har for vane og gjøre dette, har du alle oppdateringer til ditt AVP?

Du har ikke innstallert noe antispam eller mailsjekkende brannmurer?

Lenke til kommentar

Hei

takk for svar så langt. Så vidt jeg vet har jeg siste utgaver av virusprogram. Ihvertfall oppdaterer disse seg hver gang jeg er på nett med maskinen - og det er jeg ofte. Sjekker dette manuelt også. Poenget er også at jeg har akkurat de sammen program på 3 stasjonære pc'er og 1 laptop til - uten disse problemer. Riktignok er det slik at 1 stasjonær har WIN XP, resten har Win 98 SE. Har Panic Ware popupstopper installert, og heller ikke noen mailsjekkende brannmur - som jeg vet om. Hadde Zone lab, men det er avinstallert på den aktuelle laptop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...