Gå til innhold

Går jorden under i 2012?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på om det er noen som kan forklare hvorfor jorden skal gå under i 2012?

Maya kalender er basert på at vi har 10 fingre og 10 tær. Altså tallet 20 står sentralt. Å tro at en kalender som er basert på antall fingre og tær og som tilfeldigvis slutter i 2012 skal kunne spå fremtiden er absurd. At dette har fått så stor oppmerksomhet i 2010-2011 er rett og slett pinlig.

Den meget spesielle sol-jord-? (eller hva det var) konstelasjon som skjer 21.12.2012 har en syklus på 25700 år, så da kan det skje litt av hvert. Men er vist uenighet blandt astronomer om det og

Nei, den skjer hvert år.

Lenke til kommentar

Den meget spesielle sol-jord-? (eller hva det var) konstelasjon som skjer 21.12.2012 har en syklus på 25700 år, så da kan det skje litt av hvert. Men er vist uenighet blandt astronomer om det og

så det kommer til å skje noe? om det er farlig eller ikke vil tiden vise?

Lenke til kommentar

Ser Planet X er nevnt her også, en planet som ingen noen gang har observert, men som garantert finnes.

Såkalt tvillingsol er vist Planet X som reflekterer sol-lyset tilbake til jorden.

Planeten er vel ca like stor som Saturn, altså MYE større enn jorden.

Vistnok er den i en sånn vinkel i forhold til jorden og solen at den ikke kan oberveres fra jorden.

Den må er vist også kun synlig via infrarøde sensorer.

Lenge siden jeg har lest om den, men etter det jeg har sett var den rundt jupiter i fjor en gang, før den antagelig spratt ganske raskt inn mot solen og har vært der ganske lenge, hvor og når den spretter neste gang er vel ganske usikkert...

Tror den har vært rundt solen og gjemt seg i godt over ett halvt år, mtp. hastighet fra jupiter - solen og tiden den henger rundt solen, så er hastigheten mildt sagt variabel.

Nå leser jeg kun slikt for underholdningen sin del, så det er godt mulig det er noen fakta-feil her.

Lenke til kommentar

Ser Planet X er nevnt her også, en planet som ingen noen gang har observert, men som garantert finnes.

Såkalt tvillingsol er vist Planet X som reflekterer sol-lyset tilbake til jorden.

Planeten er vel ca like stor som Saturn, altså MYE større enn jorden.

Vistnok er den i en sånn vinkel i forhold til jorden og solen at den ikke kan oberveres fra jorden.

Den må er vist også kun synlig via infrarøde sensorer.

Lenge siden jeg har lest om den, men etter det jeg har sett var den rundt jupiter i fjor en gang, før den antagelig spratt ganske raskt inn mot solen og har vært der ganske lenge, hvor og når den spretter neste gang er vel ganske usikkert...

Tror den har vært rundt solen og gjemt seg i godt over ett halvt år, mtp. hastighet fra jupiter - solen og tiden den henger rundt solen, så er hastigheten mildt sagt variabel.

Nå leser jeg kun slikt for underholdningen sin del, så det er godt mulig det er noen fakta-feil her.

På nasa sine sider har de skrevet at denne planeten ikke finnes. Men det er vel ikke alt de vil si.

Endret av dolcegabbana
Lenke til kommentar

I förnekare av dommedagern, eder avgud äro ormen vars tunga talar falskt, såsom ni ock tala till oss rättrogna fromma. Elden och rökens timma nalkas. Herren skola bringa eder syndare till edra knän, och låta eder förkunna herrens visdom och allsmäktighet inför envar att åhöra. Herrens vedergällning äro utan barmhärtighet, vare sig ni begår orätt med flit eller av misskund. Tvåtusentolv, på slaget tolv, är utan morgondag. Sanna mina ord!

Lenke til kommentar

På nasa sine sider har de skrevet at denne planeten ikke finnes.

Nasa benekter alt. Da er det garantert noe mystisk på gang! :D

Det er det fine med slike konspirasjoner, blir det ikke bekreftet av myndighetene prøver de å holde det skjult. Det samme gjelder om de ikke nevner det i det hele tatt.

Samtlige unormale hendelser blir brukt mot dem, er siden utilgjengelig er det fordi noe lå på siden som ikke skulle ligge der, osv.

Enda finere er det når alle som ikke tror på det og/eller motbevser det er en del av det hele.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om det er noen som kan forklare hvorfor jorden skal gå under i 2012?

Vil garantert skje "noe" 21.des 2012 :D

Men vi får ta en ting av gangen. Som jordskjelv & tsunami fra Island i august :D

Venter i spenning...skal man tro bibelen så vet ingen når dagen skal komme.

Bibelen sier ikke at jorden skal gå under i det hele tatt.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Nei vel? Johannes Åpenbaring 21. kapittel:

1 Og jeg så en ny himmel og en ny jord, for den første himmel og den første jord var borte, og havet fantes ikke mer. 2 Og jeg så den hellige by, det nye Jerusalem, stige ned fra himmelen, fra Gud, gjort i stand og pyntet som en brud for sin brudgom

Lenke til kommentar

Nei vel? Johannes Åpenbaring 21. kapittel:

1 Og jeg så en ny himmel og en ny jord, for den første himmel og den første jord var borte, og havet fantes ikke mer. 2 Og jeg så den hellige by, det nye Jerusalem, stige ned fra himmelen, fra Gud, gjort i stand og pyntet som en brud for sin brudgom

Dette skjedde i det første århundre. Det nye Jerusalem, den nye himmel og den nye jord er bare bilder på det nye trosammfunn Jesus Kristus grunnla i i det første århundre. Som erstattet det første trosammfunnet som gikk under år 70 e.Kr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...