Bleenda Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Går ut fra VG3 med slappe karakterer og et snitt på 3,5 nå. Dette er jo i og for seg noe jeg angrer bittert på da min innsats har vert laber, jeg har tatt den samfunsfag relaterte rettningen og må nå ta R1,R2 + FY1. Jeg har søkt meg inn på UiA og har ing.forkurs som første valg, men er tho litt redd jeg ikke vil komme inn her. Forkurs er uten tvil det som jeg tror kunne passet best for meg, men det er ikke aktuelt for meg å sitte hjemme om jeg ikke kommer inn, derfor har jeg søkt TRES just in case.. Noen som har gått TRES-veien før? Hvor stort er presset? Jeg er fullstendig klar over at det vil bli fælt, lange dager og mye jobbing, men i kontrast til å sitte hjemme er jeg klar for det! Noen som går forkurs som slapp inn med 3,5? Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 (endret) Kom inn på forkurs på UiA med ca 3 i snitt fra salg og service VG2, og fikk brev om at jeg kom inn før karakterene ble satt. Du kommer helt sikkert inn:P Så lenge du ikke sterkt missliker realfag kommer du sikkert greit igjennom med greie resultater om du jobber i øvingene og følger litt med i forelesningene. Alt om hvor mye stress forkurs er er veldig overdrevet.(igjen, om du ikke sterkt missliker fysikk og matte som er tilsammen er 16(?) timer i uka) Endret 28. mai 2011 av datastol Lenke til kommentar
snozzlee Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Jeg går TRES. Hadde fryktelig snitt, sikkert under 3.5 3 kanskje. Den eneste matten jeg hadde var påbyggingsmatten og en matte i første klasse. Jeg kom meg gjennom sommerkurset ganske ok, harde og lange dager med jobbing! Syns det har vært enormt mye å gjøre. Klarte eksamenene til jul, men strøk matte nå og fysikk nå! Har rett og slett ikke hatt tid til å gjøre nok av dem. Men de andre fagene går veldig greit syns jeg. Det er mye jobbing. Og om jeg hadde gjort mer enn 10timer maks per uke og ignorert matte & fysikk i månedsvis kunne jeg sikkert ha stått. (Var ikke mye i forelesningene eller de som er satt opp for TRES (exstra)) Hvorfor bruke ett år ekstra på forkurs sier jeg? Hvis du er klar for innsats er TRES tingen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå