Kaarerekanraadi Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 http://www.dagbladet.no/2011/05/23/nyheter/nav/innenriks/politikk/arbeidsliv/16620352/ Rimelig hårreisende hvis fakta stemmer. Men tenk så slank han kommer il å bli.... Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 (endret) Men alkohol hadde han råd til... Edit: Ja, jeg vet, han kan ha hatt flaskene lenge, men burde kanskje ha fjernet de før de tok bildet Endret 23. mai 2011 av Jason Something Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Jeg foreslår at Stortings-kantina kun får servere proteinpulver på boks et par uker fremover Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Jeg gikk uten midlertidige uførepenger i 6 måneder, var bare flaks at jeg bodde hjeme og kunne leve på foreldrene mine, nå bor jeg alene og vile noe lignende skje ville jeg være fucked up the ass by a unatuarly big elephant. Lenke til kommentar
Populært innlegg tom waits for alice Skrevet 24. mai 2011 Populært innlegg Del Skrevet 24. mai 2011 NAV har monopol, de behøver ikke å ta markedshensyn når de lager sine regler og rutiner. Alt de må passe seg for er å ikke bli så ille at politikerne tvinges til å gjøre noe. Et eksempel: Hos NAV må du sende meldekort annen hver uke under arbeidsløshet og rehabilitering. (Arbeidsavklaringspenger.) Glemmer du det en gang kan NAV med lover og forskrifter i hånd nekte deg pengene du skulle hatt. Det har skjedd meg to ganger. Til sammenligning snakket jeg med min forsikringsagent her om dagen, og han kunne fortelle meg at ytelsen jeg ba om hadde jeg krav på for nesten 2 år siden. Hjertet sank litt i halsen ved tanken på alle pengene jeg hadde gått glipp av. Men neida, ikke noe problem sa han, du får selvsagt etterbetalt. "Du har jo betalt for denne ytelsen i alle år og skal selvsagt få det du har krav på." Så kan man spørre hvorfor NAV tenker anderledes. Det er fordi hos NAV er alle "kunder" en utgiftspost, og det er et politisk mål at det skal være så få som mulig. Det tjener dette målet å behandle dem dårlig. Hos forsikringsselskapet er de fleste kunder en inntektspost, og de tjener på å behandle dem godt. Nå har jeg betalt for mitt "medlemsskap" i NAV i alle år (jeg begynte å jobbe og skatte når jeg var 17, og har vært skattebetaler i 35 år, bare avbrutt av litt studier.) Men det teller ikke hos velferdsmonopolet. Geir 16 Lenke til kommentar
For Your Eyes Only Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Jeg vil gjerne nominere tom waits sitt innlegg til årets innlegg. 1 Lenke til kommentar
Stulle Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Ler litt hver gang noen nevner at det er forferdelig å måtte sende to brev hver måned. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Ler litt hver gang noen nevner at det er forferdelig å måtte sende to brev hver måned. Det er ikke forferdelig i det hele tatt. Det er konsekvensen av å glemme det - kanskje i en situasjon hvor du har andre ting som er mer presserende, som å oppfylle NAVs krav om å komme deg tilbake i arbeid - som er alvorlig. Geir Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Jeg synes NAV stort sett er veldig hyggelige, men når de først tabber seg ut blir konsekvensene store... Lenke til kommentar
Kristine Ask Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 *snip* Nå har jeg betalt for mitt "medlemsskap" i NAV i alle år (jeg begynte å jobbe og skatte når jeg var 17, og har vært skattebetaler i 35 år, bare avbrutt av litt studier.) Men det teller ikke hos velferdsmonopolet. Geir Kult innlegg Om ikke så mange var opptatt av å rope ulv ulv i forhold til trygdesnyltere og "latsabber" som bare hever dagpenger, så ville det kanskje ikke vært behov for disse strenge kontrollmekanismene. Er sikker på at en eller annen på forumet hadde startet tråd i harnisk om overskriften var "Trenger ikke engang levere meldekort i tide." med noe hysteri om hvor lett folk fikk tatt penger fra NAV om det var tilfellet... Har også hyttet i sinne over buråkrati og firkantethet, men er på det jevne imponert med at den absolutt majoriteten av de 1,3 millioner nordmenn som får trygdeytelser fra NAV (i en eller annen form)får pengene sine når de skal Selv i en konkurranse utsatt situasjon skulle jeg likt å se det firmaet som klarte så mange utbetalinger, i et så komplisert system (varierende satser, spesifiserte godtgjørelser) med så mye turnover (de fleste er bare innom en kort periode) - uten at det går skeis en gang i blant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå