Valagar Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Jeg har brukt Dev-C++ siden jeg begynte med C++, og har aldri hatt problemer med programmer som ikke kjører. Normalt har disse applikasjonene vært av svært enkel grad, og hatt brukergrensesnitt i DOS eller nesten tomme Windows-vinduer jeg ikke har gjort så mye med. Men nå nylig valgte jeg å prøve Visual C++, i håp om at det skal bli slutt på at det å lage et GUI skal være 75% av jobben. I begynnelsen var programmet veldig uvant, mye jeg måtte vende meg til, men etter en stund likte jeg det veldig godt, og snekret kjapt sammen noen applikasjoner ved hjelp av MFC AppWizard. Problemet nå er at nesten ingen kan kjøre programmene mine. Folk får feilmeldinger om at "MFC42D.DLL was not found blalbalba". Er ikke det litt rart? Jeg trodde VCPP var standard på markedet, burde ikke da progammer fungere overalt? Og hva er poenget med MFC AppWizard hvis bare andre folk med Visual C++ kan kjøre programmene mine? Jeg takker for alle oppklarende innlegg Lenke til kommentar
kjetil7 Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 De som prøver å kjøre programmet har sikkert ikke debug bibliotekene til MFC installert. Hvis du kompilerer programmet ditt som "Release" vil det nok fungere da MFC runtime dll er installert på de aller fleste Windowskonfigurasjoner. Hvis ikke dette hjelper er det ikke verre enn å legge ved den aktuelle dll filen som du får feilmelding om. Eller det aller sikreste.... link statisk! Programmet blir MYE større, men da vil det ihvertfall fungere. Lenke til kommentar
Valagar Skrevet 28. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2003 Tusen takk, jeg ante ikke at jeg måtte endre den innstillingen jeg :oops: Får sette meg litt mer inn i programmet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå