stifa Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Trodde det var common sense jeg. Tittelen min sugde, derimot, jævlig mye. Lenke til kommentar
Lemongrass Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Slår hodet hardt i pulten nå, fikk beskjed om at det kunne trekke ned å glemme kildeliste. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Dette går jo bare dårligere og dårligere jo mer jeg leser her dette. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 valgte oppgåve 4 eg òg. På nynorsk imotsetning til dei fleste av dikkon. Fekk rundt 850 ord, men følte eg brukte altfor mange retoriske begrep... Trur det blei enten eller på denne oppgåva. Enten stryk eg, eller så får eg 4/5. Hatar kjenslene som kjem etter å ha utført ei så viktig prøve. Lenke til kommentar
vanders Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 men trekker det mye ned hvis man ikke har en overskrift, noen som vet? Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Det trekk nok ein god del, ettersom læraren vår sa. Han er også sensor. Veit ikkje kor mykje, men trur det står proporsjonalt med å mangle kjeldeliste, oppgåve etc.. Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 noen som vet når man kan regne med å få karakteren som privatist? Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Du får den vel samme dag som alle andre. 21 eller 22 juni. Lenke til kommentar
Yumekui Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Du får den vel samme dag som alle andre. 21 eller 22 juni. Moar like 23. 21. og 22. er dagene hvor fellessensuren foregår. Det blir sikkert lagt ut dagen etter, da de selvsagt skal ha kaffen sin etcetera. Lenke til kommentar
Endeby Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Positivt: Ingen kortsvarsoppgave. Negativt: Fikk ikke skrive kåseri Gikk for øvrig for oppgave 4 med Garborg, valgplakaten og de unge skeive. oppgave 1 mener du vel? oppgave 1: Oppgave 1 Vedlegg side 9-13: "Det adelige element" (1885), "Himmelbrev til Byron" (1904), "Kvinnestudentar" (1882), Forrådt (1892), "By og land hand i hand, hele folket i arbeide" (1933), Soft City (1969–75), Ungdomstelefonen.no (2011) Frihet, fornuft og framskritt er sentrale ideer i det moderne prosjektet. De vedlagte tekstene på side 9–13 kan leses som kommentarer til – eller reaksjoner på – disse ideene. Velg minst tre av tekstene. Gjør greie for ulike syn på frihet, fornuft og framskritt som kommer fram i tekstutvalget ditt. Hvilken verdi mener du de sentrale ideene i det moderne prosjektet har i dag? Skriv en artikkel. Kommentar Det skal komme tydelig fram hvilke tekster svaret ditt bygger på, og tekstene skal knyttes til det oppgaven ber om. Du kan velge ulike innfallsvinkler og måter å organisere svaret ditt på. For å vise høy grad av måloppnåelse bør du kunne gjøre greie for ideene i tekstutvalget ditt på en oversiktlig og relevant måte, og vise at du har kjennskap til ideene i det moderne prosjektet. oppgave 4: Oppgave 4 Vedlegg: “Hvem er jeg?” Annonse for Ungdomstelefonen.no, Filmmagasinet 1/2011 Analyser den sammensatte teksten. Bruk begreper fra retorikken. Kommentar I svaret ditt skal du si noe om de ulike elementene i annonsen og forholdet mellom dem. I analysen er det viktigere at du forstår de begrepene du bruker, enn at du bruker mange faguttrykk. For å vise høy grad av måloppnåelse bør du bruke fagspråk på en relevant og presis måte, og på den måten forklare hvordan annonsen kommuniserer. Oi, stemmer! Var en venn av meg som valgte oppgave 4. Lenke til kommentar
LilleBella Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Er det noen som har fått karakteren ennå? Jeg er så nervøs! Sjekker privatistweb flere ganger daglig :S Lenke til kommentar
anna1992 Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 (endret) Er det noen som har fått karakteren ennå? Jeg er så nervøs! Sjekker privatistweb flere ganger daglig :S Jeg fikk min i dag, men jeg er elev da. Hørte imidlertid om en privatist som hadde fått, det stod her på forumet et sted... Jeg fikk 3'er, er veldig letta for det i og med at jeg trodde jeg kom til å stryke. Edit: Jeg fikk 3'er i standpunkt også i norsk, så norsklæreren vår er tydeligvis like streng som den/de sensorene som har rettet min besvarelse... Endret 23. juni 2011 av anna1992 Lenke til kommentar
Larsemão Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Hvordan fikk du vite din som elev? Lenke til kommentar
stifa Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 (endret) Jeg fikk treer jeg også – to karakterer under standpunkt. EDIT: ^Læringsplattformen på nett Endret 23. juni 2011 av stifa Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Fikk 2 - to karakterer under standpunkt. Forstår ikke hvordan jeg klarte å prestere det. Lenke til kommentar
stifa Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Jeg tror at det er alt for mange elever som er opp i norsk, og alt for få sensorer. Om du har 200 oppgaver å rette uten overtidsbetaling, er det forståelig at du blir gretten. Noe er virkelig galt med systemet! Lenke til kommentar
Larsemão Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Skolen vår bruker fronter, men det er det ikke lagt ut noen eksamenskarakterer Lenke til kommentar
Larsemão Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Får ikke karakterene før imorgen vi :S Lenke til kommentar
Tanaka Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 (endret) Må ha vært en ufattelig streng sensor. Fikk 2, fatter det ikke og kommer aldri til å fatte det. Det er hele tre karakterer under standpunkt - jeg skjønner det ikke. Har gått ekstremt bra med norsk for meg i VG3, fikk 6 på særemnet og 5 både i muntlig og skriftlig standpunkt. Helt uforståelig, trodde virkelig at eksamen skulle være toppen av kransekaken. Endret 23. juni 2011 av Tanaka Lenke til kommentar
stifa Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Må ha vært en ufattelig streng sensor. Fikk 2, fatter det ikke og kommer aldri til å fatte det. Det er hele tre karakterer under standpunkt - jeg skjønner det ikke. Har gått ekstremt bra med norsk for meg i VG3, fikk 6 på særemnet og 5 både i muntlig og skriftlig standpunkt. Helt uforståelig, trodde virkelig at eksamen skulle være toppen av kransekaken. Er helt enig, dog jeg fikk tre. Dette er min eneste treer på vitnemålet. I tillegg fikk jeg 5 i sidemål, så jeg er jævlig forvirra! Tvillingbroren min fikk 2 på begge da, og jeg vet at både han også er bedre. Dette er bevis nok på at sensorne er alt for strenge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå