Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norsk Hovedmål Eksamen 2011 - VGS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde værre oppgaver på Tentamen.

Har en lærer som det er umulig å få bedre enn 4 av så får se hvordan det går når andre retter :)

Læreren min sier det samme. At ingen får 6 og veldig få får 5. =<

På eksamenar er det faktisk ikkje uvanleg at 5 er den vanlegaste karakteren i statistikken.

Lenke til kommentar

FAEN! Noen som vet om man skulle måttte ta med vedleggene i kildelisten?! :cry::eek:

Si nei? Vær så snill! SI NEI -.-

Jeg har gjort det til en vane å gjøre det, og jeg har fått pluss for å ta med både primær- og sekundærkilder, men jeg veit ikke om du for trekk for å ikke gjøre det. Tviler på det, egentlig.

Lenke til kommentar

FAEN! Noen som vet om man skulle måttte ta med vedleggene i kildelisten?! :cry::eek:

Jeg har gjort det til en vane å gjøre det, og jeg har fått pluss for å ta med både primær- og sekundærkilder, men jeg veit ikke om du for trekk for å ikke gjøre det. Tviler på det, egentlig.

UGH, håper virkelig ikke at de trekker meg ned. Stilen ble ikke sånn superbra, så det siste jeg trenger er at noen dumminger (Sorry, sensor :innocent:) trekker meg ned fordi jeg glemte å referer til vedleggene i kildelisten.

Lenke til kommentar

Tror ikke de trekker så mye pga det, så lenge du har oppgitt kildene du har brukt sitater fra skal det går bra, da kan de i hvert fall ikke ta deg for juks. ;)

Om du derimot glemmer å skrive oppgavenummer slik som en kompis av meg gjorde, kan det være mer skummelt, fordi du gir sensor en grunn til å sette deg flere karakterer ned, fordi han da har "rett" til å velge å misforstå hva du faktisk svarer på. Karakteren avhenger altså om du har en snill eller slem sensor om du glemmer det.

Endret av Christiαn
Lenke til kommentar

Vi har fått klar beskjed om at selv om man siterer fra vedlagt tekster i eksamensheftet skal man ikke skrive disse i kildelisten.

Lenke til kommentar

Men jeg tok sitater fra vedleggene?

Puuust, pes. IIIIK :wow:

Hysterisk, jeg?! Aldri..

Jeg har fått beskjed om det motsatte... :dontgetit:

Da er jeg også screwed, siterte mange steder fra eksamensvedleggene. Jeg skrev ikke noe bak slik man gjør med vanlige sitater. Og jeg skrev ingenting i kildelista. Kanskje jeg har misforstått noe veldig. Jaja

Lenke til kommentar

På eksamenar er det faktisk ikkje uvanleg at 5 er den vanlegaste karakteren i statistikken.

Det er heller uvanlig i norsk.

post-98222-0-16137700-1306434333_thumb.png

Man bør forresten ta med absolutt alle kilder i kildelisten - inkludert de som står i heftet.

Må ha hatt hovudet mitt på heilt feil stad der. Orsak!

Lenke til kommentar

Fra eksamensheftet:

Svar på én av oppgavene. Skriv nummeret på den oppgaven du velger, og lag overskrift selv. Legg merke til at det står en kommentar under selve oppgaveinstruksen. Den vil være til hjelp for å løse oppgaven.

Så du måtte nok det ja. Det var så vidt jeg huska det selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...