Donnie Darko Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Tok selv oppgave 4, men forstår ikke hvordan dere klarte å skrive så mye på den? Tror jeg endte på rundt 800 ord. Skulle egentlig brukt flere uttrykk fra retorikken, men etos var det eneste jeg var sikker på så logos og patos nevnte jeg ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Brukte ikke et eneste retorikkord jeg i alle fall. Skrev etter det lille jeg husker fra norsken på forkurs i høst. Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Noen som vet når sensorveiledningen kommer ut? Så at de hadde lært fra i fjor og lagt til en liten kommentar under oppgavene! Det var mye bedre enn kun presis men kryptisk oppgavetekst! Lenke til kommentar
vZ Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Oppgave 4, skrev 6 sider, talte ikke ord. Gikk etter 2 timer. Ettersom oppgaven ikke var å analysere annonsen, men teksten, brukte jeg ikke analyseoppskriften på reklame. Mulig jeg tolket det feil, men uansett, det ble litt rot i oppsettet grunnet mitt valg. Heldigvis fikk jeg brukt retorikkord, begreper og uttrykk. Sitter med en 4-er følelse. 5 er BONUS og 3 er skuffelse. Men jeg valgte nynorsk som hovedmål, fordi jeg har hatt det gjennom hele grunnskolen, så det var tungt å begynne igjen etter 5 år utenfor skolebenken. Nå er det bare sidemål igjen! Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 vZ skrev (På 26.5.2011 den 11.46): Oppgave 4, skrev 6 sider, talte ikke ord. Gikk etter 2 timer. Ettersom oppgaven ikke var å analysere annonsen, men teksten, brukte jeg ikke analyseoppskriften på reklame. Mulig jeg tolket det feil, men uansett, det ble litt rot i oppsettet grunnet mitt valg. Heldigvis fikk jeg brukt retorikkord, begreper og uttrykk. Sitter med en 4-er følelse. 5 er BONUS og 3 er skuffelse. Men jeg valgte nynorsk som hovedmål, fordi jeg har hatt det gjennom hele grunnskolen, så det var tungt å begynne igjen etter 5 år utenfor skolebenken. Nå er det bare sidemål igjen! HVA? Kan noen bekrefte dette? Lenke til kommentar
magneman Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 (endret) Donnie Darko skrev (På 26.5.2011 den 11.48): vZ skrev (På 26.5.2011 den 11.46): Oppgave 4, skrev 6 sider, talte ikke ord. Gikk etter 2 timer. Ettersom oppgaven ikke var å analysere annonsen, men teksten, brukte jeg ikke analyseoppskriften på reklame. Mulig jeg tolket det feil, men uansett, det ble litt rot i oppsettet grunnet mitt valg. Heldigvis fikk jeg brukt retorikkord, begreper og uttrykk. Sitter med en 4-er følelse. 5 er BONUS og 3 er skuffelse. Men jeg valgte nynorsk som hovedmål, fordi jeg har hatt det gjennom hele grunnskolen, så det var tungt å begynne igjen etter 5 år utenfor skolebenken. Nå er det bare sidemål igjen! HVA? Kan noen bekrefte dette? Det er feil, oppgaven var å analysere den SAMMENSATTE TEKSTEN, og annonsen (vanlig tekst + bilde) er en sammensatt tekst (såvidt jeg husker). Tok oppgave 1 selv. Ingen andre som tok den? Endte opp med 1700 ord, så er ganske fornøyd. Tolket Ibsens tale, Hamsuns dikt og Arbeiderpartiets valgplakat. Endret 26. mai 2011 av magneman Lenke til kommentar
;_; Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 magneman skrev (På 26.5.2011 den 11.53): Donnie Darko skrev (På 26.5.2011 den 11.48): vZ skrev (På 26.5.2011 den 11.46): Oppgave 4, skrev 6 sider, talte ikke ord. Gikk etter 2 timer. Ettersom oppgaven ikke var å analysere annonsen, men teksten, brukte jeg ikke analyseoppskriften på reklame. Mulig jeg tolket det feil, men uansett, det ble litt rot i oppsettet grunnet mitt valg. Heldigvis fikk jeg brukt retorikkord, begreper og uttrykk. Sitter med en 4-er følelse. 5 er BONUS og 3 er skuffelse. Men jeg valgte nynorsk som hovedmål, fordi jeg har hatt det gjennom hele grunnskolen, så det var tungt å begynne igjen etter 5 år utenfor skolebenken. Nå er det bare sidemål igjen! HVA? Kan noen bekrefte dette? Det er feil, oppgaven var å analysere den SAMMENSATTE TEKSTEN, og annonsen (vanlig tekst + bilde) er en sammensatt tekst (såvidt jeg husker). [...] Thank god! Ble usikker på om jeg hadde lest den oppgaven helt feil eller ikke. Lenke til kommentar
sneipen92 Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Som vanlig tok jeg den åpenbart letteste oppgaven. Skrev 1700ord på oppgave 1. Følte det gikk greit, leste oppgaveteksten nøye. Tok utgangspunkt i Arne Garborg, Ibsen, Hamsun og Det Norske Arbeiderpartiets plakat. Tror jeg svarte på oppgaven greit og gjorde rede for de forskjelliges syn på frihet, fornuft og fremskritt, samtidig som jeg kommenterte subjektivt om jeg mente idealene fra det moderne prosjekt er like gjeldene idag. Når får vi karakteren? Satser på en 4er, får jeg 5 skal det feires. Får jeg 3 skal det klages Lenke til kommentar
magneman Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Jeg husker ikke helt om det stod at man skulle analysere den sammensatte teksten, men jeg tror det. Hvis du i så fall brukte malen for analyse av sammensatt tekst vil det være rett. Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Oppgave ligger her, og oppgave 4 var å analysere den sammensatte teksten. Lenke til kommentar
sneipen92 Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Btw. Liten funfact ang plakten til Det Norske Arbeiderparti. "Stadt und Land, Hand in Hand" var NSDAP (nazistiske partiet i tyskland) sitt slagord under valgkampen i 1933. Hehehe Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Great. Da gikk jeg fra å være smått sikker på å bestå til å belage meg på å ta den opp igjen til jul ettersom jeg analyserte hele driten. Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 (endret) Du skulle jo analysere hele driten. vZ skrev (På 26.5.2011 den 11.46): Ettersom oppgaven ikke var å analysere annonsen, men teksten, brukte jeg ikke analyseoppskriften på reklame. Dersom du ikke har analysert og kommentert bildet, så vil jeg si du ligger dårlig an. Norsklæreren vår anbefalte ingen å skrive over 1100 ord. Teksten skal være bra godt skrevet om det er noe vits i å lage en lang tekst. Husk at sensor retter sinnsykt mange besvarelser. Endret 26. mai 2011 av dotten☻ Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Oppgave 4 - 750 ord, og følte ikke jeg kunne skrevet mer uten å dra det unødvendig ut. Prøvde å holde det kort og konsist. Etos, patos, logos, personlig tiltale og prosessmodellen er vel nøkkelord i min oppgave. Lenke til kommentar
;_; Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 (endret) Prosessmodellen? o.o Endret 26. mai 2011 av ;_; Lenke til kommentar
stifa Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 (endret) Jeg skrev 1500 ord og valgt oppgave 1. Håper det blir femmerverdig, men er redd for en firer. :s EDIT: Oppgavesettet var egentlig forjævlig. Tentamener bruker som regel å ha en god oppgave, nå måtte jeg velge det minste onde her... Endret 26. mai 2011 av stifa Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Ut ifra slik jeg ser det så har jeg feiltolket oppgaven og skrevet en del unødvendig og det er en stryk i mine øyne. Jeg hadde kommet til å vært sensoren fra helvete tror jeg. Lenke til kommentar
Lemongrass Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Faen, jeg glemte å skrive kildeliste Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Slettet-77do0b skrev (På 26.5.2011 den 12.35): Ut ifra slik jeg ser det så har jeg feiltolket oppgaven og skrevet en del unødvendig og det er en stryk i mine øyne. Jeg hadde kommet til å vært sensoren fra helvete tror jeg. Selvfølgelig er det ikke stryk om man skriver en del unødvendig. Nå vet jeg ikke hvordan du feiltolket oppgaven, men likevel Lenke til kommentar
Bla_bla Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Hvordan løste folk oppgave 1? Skreev dere mye om ulike syn på frihet, fornuft og framskritt? var vel ikke så mange forskjellige syn? blee mye om kvinnefrigjørin, fordi jeg valgtee ibsen, arne egarborg og amalie skram.. selv satte jeg i hovedsak baree tekstene i sammenheng med det moderne prosjektet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå