Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norsk Hovedmål Eksamen 2011 - VGS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva tenker dere om lengde forresten? Hørt utrolig mye forskjellig på det.

To-tre PC-sider og du skal få det til ganske greit antar jeg.

Altså 1000+ saklige ord og da er femmern i sikte ;)

Endret av stifa
Lenke til kommentar

Tar opp norsk i morgen, to år etter jeg gikk ut av VGS, og har vel aldri vært så care som nå. :p Sett litt på sjangerlære, så jeg ikke driter meg ut og sitter og skriver en helt annen sjanger, + at jeg har bøkene og pensum på PCen hvis det skulle komme noe om det, annet enn det har jeg ikke giddi og lest på. Det som er dritt er at man må skrive for hånd, men kanskje man har flaks og kan skrive med PCen. :)

Uansett, lykke til alle sammen, måtte oppgavene ikke suge balle.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Lykke til! Har fått beskjed av læreren om å skrive ca. 1100 ord (evt noe mer) for å få god karakter. For de som sier kåseri er enkelt, kan jeg love dere at det ikke er det. Har du mye kunnskaper om emnet det skal skrives om, og har någenlunde god humoristisk sans, da kan det gå.

Som sagt; Lykke til :)

Lenke til kommentar

For en behagelig prøve. :) Ingen Del A, og fine oppgaver.

Av en merkelig grunn er det alltid rom for å skrive en tekst der man tar utgangspunkt i feministisk analyse -- noe jeg kan mye om. Det kunne man tydeligvis i dag også, oppgave 2.

Tror det skal bli en god karakter dette, til tross for en times søvn i natt. 950 ord, brukte en time.

Endret av Zodihax
Lenke til kommentar

For en drittprøve. Bare analyser og artikler og drit. Ingen noveller eller kåseri :( Menmen, slapp heldigvis kortsvar.

Flere som tok oppgave 4?

Selvfølgelig, hvis det ikke blir reklameanalyse på nynorskeksamenen jeg har neste uke så er jeg "in deep shit". Klarte bare skrive 900 ord jeg, rett over 2 sider :blush: .

Endret av ;_;
Lenke til kommentar

Stemmer, fant ingenting logos. Brukte vel etos ved å få mottakeren til å virke trygg på tjenesten (begge er anonyme osv)?

Edit: Noen som vet når vi får karakterene?

Endret av ;_;
Lenke til kommentar

Kjørte oppgave 4 jeg også. Brukte stort sett analysemalen som står i norskboka og dro inn litt pathos, ethos, logos og intellectio her og der. Endte på 1500 ord ca. klokken 12:00. Håper det holder til en 5! :D

Lenke til kommentar

Jeg tok oppgave 4. Hadde en heldigvis en god mal på reklameanalyse på pcen, så tror det gikk greit. Men tror jeg hadde litt for mye fokus på selve innholdet og litt for lite analyse. Burde dog holde til 3 eller 4, og det holder for meg.

Valgte oppgave 4 jeg også, 1400 ord. Svært misfornøyd med oppgavene sånn egentlig, har ikke roen på noe :p Tenkte litt på oppg 5 også, den er også veldig grei - men valgte oppg 4, treger nå. Håper bare jeg ikke bomma så kraftig at det blir stryk, er fornøyd med en 3'er nå - selv om jeg har 5 i hovedmål :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Jeg valgte også nummer 4. Så lenge jeg består etter en 5-siders analyse så skal jeg si meg fornøyd. Gadd ikke å telle over ord. Jeg er mye mer spent på muntligeksamen senere i dag.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...