Carlgutt Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 (endret) 800 ord +/- 10% Er ikke det standard? Takk for hjelpen Horror og Ondskap. Endret 25. mai 2011 av Carlgutt Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Jeg hadde vel rundt 1200 ord totalt, altså med både kortsvar og langsvar. Det er passe lengde. For all del: ikke skriv lengst mulig, for det er ikke lengden som teller. Lenke til kommentar
stifa Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 (endret) Hva tenker dere om lengde forresten? Hørt utrolig mye forskjellig på det. To-tre PC-sider og du skal få det til ganske greit antar jeg. Altså 1000+ saklige ord og da er femmern i sikte Endret 25. mai 2011 av stifa Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 (endret) Tar opp norsk i morgen, to år etter jeg gikk ut av VGS, og har vel aldri vært så care som nå. Sett litt på sjangerlære, så jeg ikke driter meg ut og sitter og skriver en helt annen sjanger, + at jeg har bøkene og pensum på PCen hvis det skulle komme noe om det, annet enn det har jeg ikke giddi og lest på. Det som er dritt er at man må skrive for hånd, men kanskje man har flaks og kan skrive med PCen. Uansett, lykke til alle sammen, måtte oppgavene ikke suge balle. Endret 25. mai 2011 av ErlendRU Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 måtte oppgavene ikke suge balle. Amen! God natt folkens, og måtte de brilliante tankene og idéene komme på løpende bånd imårra Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Blir det retorisk analyse blir det nok det jeg skriver, har aldri fått lavere enn 5 på det. Men god natt ja, og masse lykke til! Husk å sitte tida ut nå da, og ikke gå 10:30. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Ynskjer alle lykke til. Måtte alle få draumeoppgåve! Og som Christian seier: BRUK TIDA! Lenke til kommentar
Kalle_92 Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Lykke til! Har fått beskjed av læreren om å skrive ca. 1100 ord (evt noe mer) for å få god karakter. For de som sier kåseri er enkelt, kan jeg love dere at det ikke er det. Har du mye kunnskaper om emnet det skal skrives om, og har någenlunde god humoristisk sans, da kan det gå. Som sagt; Lykke til Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 (endret) For en behagelig prøve. Ingen Del A, og fine oppgaver. Av en merkelig grunn er det alltid rom for å skrive en tekst der man tar utgangspunkt i feministisk analyse -- noe jeg kan mye om. Det kunne man tydeligvis i dag også, oppgave 2. Tror det skal bli en god karakter dette, til tross for en times søvn i natt. 950 ord, brukte en time. Endret 26. mai 2011 av Zodihax Lenke til kommentar
Lemongrass Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 For en drittprøve. Bare analyser og artikler og drit. Ingen noveller eller kåseri Menmen, slapp heldigvis kortsvar. Flere som tok oppgave 4? Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Jeg tok oppgave 4. Hadde en heldigvis en god mal på reklameanalyse på pcen, så tror det gikk greit. Men tror jeg hadde litt for mye fokus på selve innholdet og litt for lite analyse. Burde dog holde til 3 eller 4, og det holder for meg. 1 Lenke til kommentar
makkaa Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Slenger meg på den, ErlendRU. Skrev ca. 1400 ord på oppg. 4 og dro etter to timer. Job done. Lenke til kommentar
;_; Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 (endret) For en drittprøve. Bare analyser og artikler og drit. Ingen noveller eller kåseri Menmen, slapp heldigvis kortsvar. Flere som tok oppgave 4? Selvfølgelig, hvis det ikke blir reklameanalyse på nynorskeksamenen jeg har neste uke så er jeg "in deep shit". Klarte bare skrive 900 ord jeg, rett over 2 sider . Endret 26. mai 2011 av ;_; Lenke til kommentar
Lemongrass Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Samme som Erlend. Prøvde å putte inn litt etos, patos og logos, men jeg fant ikke så veldig mye. Det meste var vel patos følte jeg. Lenke til kommentar
;_; Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 (endret) Stemmer, fant ingenting logos. Brukte vel etos ved å få mottakeren til å virke trygg på tjenesten (begge er anonyme osv)? Edit: Noen som vet når vi får karakterene? Endret 26. mai 2011 av ;_; Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Nevnte ikke det en gang jeg. Lenke til kommentar
Lemongrass Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Jeg skrev at det at de på telefonen snakker ut i fra egen tidligere erfaringer var etos og at det at man kunne være anonym var logos. Sikekrt helt på bærtur Lenke til kommentar
2ore Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Kjørte oppgave 4 jeg også. Brukte stort sett analysemalen som står i norskboka og dro inn litt pathos, ethos, logos og intellectio her og der. Endte på 1500 ord ca. klokken 12:00. Håper det holder til en 5! Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Jeg tok oppgave 4. Hadde en heldigvis en god mal på reklameanalyse på pcen, så tror det gikk greit. Men tror jeg hadde litt for mye fokus på selve innholdet og litt for lite analyse. Burde dog holde til 3 eller 4, og det holder for meg. Valgte oppgave 4 jeg også, 1400 ord. Svært misfornøyd med oppgavene sånn egentlig, har ikke roen på noe Tenkte litt på oppg 5 også, den er også veldig grei - men valgte oppg 4, treger nå. Håper bare jeg ikke bomma så kraftig at det blir stryk, er fornøyd med en 3'er nå - selv om jeg har 5 i hovedmål Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 (endret) Jeg valgte også nummer 4. Så lenge jeg består etter en 5-siders analyse så skal jeg si meg fornøyd. Gadd ikke å telle over ord. Jeg er mye mer spent på muntligeksamen senere i dag. Endret 26. mai 2011 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå