Fancy Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Strengt tatt er det to muligheter når så mange får dårligere karakter enn standpunkt - det kan være at lærerne faktisk er for snille, men det kan også bety at sensorene er for strenge i forhold til kompetansemålene osv. 1 Lenke til kommentar
stifa Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 (endret) Jeg fikk 3 på hovedmål og 5 på sidemål. Jeg har 5 i standpunkt i både hovedmål og sidemål. Tror ikke det er læreren min som er for snill nei. Endret 29. juni 2011 av stifa Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Fikk 3 på eksamen og 5 i standpunkt, skjønner ikke helt hvordan jeg kan få så dårlig. Håper på å få medhold på klagen Lenke til kommentar
stifa Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) Jeg fant denne artikkelen når jeg leste adressa for noen dager siden: http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1653873.ece Ta en titt på karakteren på hovedmåleksamen! Endret 30. juni 2011 av stifa Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 5 ? Vanskelig å lese Men kompis av meg slo henne glatt, med 1 femmer på karakterkortet. men nå er han like gammel som meg da. Tror han fikk 6 på norsken og. Lenke til kommentar
Fancy Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Veldig mange rare karakterer til eksamen på min skole i alle fall; bestevenninna mi fikk 6 på hovedmålseksamen, og hun ligger vanligvis mellom 3 og 4! Lenke til kommentar
Yumekui Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Veldig mange rare karakterer til eksamen på min skole i alle fall; bestevenninna mi fikk 6 på hovedmålseksamen, og hun ligger vanligvis mellom 3 og 4! Endte opp med 3 selv, etter å ha lest her en del gidder jeg ikke klage engang. 1-2 poeng over fjorårets grense på andrevalget holder for meg. Lenke til kommentar
Fancy Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Endte opp med 3 selv, etter å ha lest her en del gidder jeg ikke klage engang. 1-2 poeng over fjorårets grense på andrevalget holder for meg. Har du rådført deg med faglærer eller fagansvarlig da? Jeg synes i alle fall at det er riktig å klage, om ikke for annet enn rettferdighetens skyld. Dette forutsetter selvfølgelig at du selv og andre fagpersoner synes at du burde fått bedre, da! Lenke til kommentar
Yumekui Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Endte opp med 3 selv, etter å ha lest her en del gidder jeg ikke klage engang. 1-2 poeng over fjorårets grense på andrevalget holder for meg. Har du rådført deg med faglærer eller fagansvarlig da? Jeg synes i alle fall at det er riktig å klage, om ikke for annet enn rettferdighetens skyld. Dette forutsetter selvfølgelig at du selv og andre fagpersoner synes at du burde fått bedre, da! Faglærer svarer ikke på forsøkene mine på å komme i kontakt så jeg gidder ikke mer. Lenke til kommentar
stifa Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Har du prøvd å ringe ham/henne? Det fungerer som oftest best. Lenke til kommentar
Yumekui Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Har du prøvd å ringe ham/henne? Det fungerer som oftest best. Fristen har gått ut nå uansett. Lenke til kommentar
stifa Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Har du prøvd å ringe ham/henne? Det fungerer som oftest best. Fristen har gått ut nå uansett. Du vil bare få svar i august istedet for i midten av juli, tror jeg. Lenke til kommentar
Yumekui Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Har du prøvd å ringe ham/henne? Det fungerer som oftest best. Fristen har gått ut nå uansett. Du vil bare få svar i august istedet for i midten av juli, tror jeg. Svar fra hvem? Jeg har ikke tenkt til å søke før til neste år. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Strengt tatt er det to muligheter når så mange får dårligere karakter enn standpunkt - det kan være at lærerne faktisk er for snille, men det kan også bety at sensorene er for strenge i forhold til kompetansemålene osv. Det kan også vere slik at man har hatt flaks/uflaks. Man kan ha bomma på oppgåve eller slått til med noko veldig orginalt som sensor likar. 2 Lenke til kommentar
Fancy Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Det kan også vere slik at man har hatt flaks/uflaks. Man kan ha bomma på oppgåve eller slått til med noko veldig orginalt som sensor likar. Openbert Mi eiga røynsle med eksamen er likevel noko meir nyansert; vanlegvis brukar eg å kunne sjølv vurdere om eg har skrive ei god oppgåve eller ikkje, men i høve eksamen så føler eg at det ofte kan gå alle vegar - t.D. engelskeskamen som eg i år følte at gjekk rett i dass (fekk 6), og sidemålseksamen som eg følte gjekk utruleg bra (fekk 5). I fag som norsk og engelsk ser det ut til at det forståeleg (?) nok ikkje er mogeleg å vurdere relativt likt, trass i at sensorane har kompetansemåla dei må halde seg til. Sjølv avdelingsleiar i norsk på skulen min innrømte at vurderingsskilnad på opp til 3 karakterar på same oppgåve kunne hende på sensormøte. Lenke til kommentar
Ashley Young Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Har klaget på min treer i norsk bokmål. Har aldri fått 3 på noen norskstil før, så er ikke aktuelt å gå ut fra Videregående med 3 på eksamen uten å ha klaget. Lenke til kommentar
kvantefysikk Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Når får dere egentlig svar på klagene? Lenke til kommentar
stifa Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 (endret) Det lurer jeg også på... EDIT: Noe jeg fant i en annen tråd fra i år: Jeg har spurt rådgiveren min på skolen og han sa at viss jeg sender før 1/07 vil jeg kunne komme med i ekspress behandling og de tar hovedmål først. Da vil jeg få svar den 11/07. Endret 4. juli 2011 av stifa Lenke til kommentar
Tok3n Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 (endret) Kanskje dere finner noe her; http://elevombud.no/elev/klageveileder/ Endret 4. juli 2011 av clickz101 Lenke til kommentar
Amarena Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 (endret) edit Endret 15. juli 2012 av Amarena Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå