Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norsk Hovedmål Eksamen 2011 - VGS

Anbefalte innlegg

Strengt tatt er det to muligheter når så mange får dårligere karakter enn standpunkt - det kan være at lærerne faktisk er for snille, men det kan også bety at sensorene er for strenge i forhold til kompetansemålene osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig mange rare karakterer til eksamen på min skole i alle fall; bestevenninna mi fikk 6 på hovedmålseksamen, og hun ligger vanligvis mellom 3 og 4!

Endte opp med 3 selv, etter å ha lest her en del gidder jeg ikke klage engang. 1-2 poeng over fjorårets grense på andrevalget holder for meg.

Lenke til kommentar

Endte opp med 3 selv, etter å ha lest her en del gidder jeg ikke klage engang. 1-2 poeng over fjorårets grense på andrevalget holder for meg.

Har du rådført deg med faglærer eller fagansvarlig da? Jeg synes i alle fall at det er riktig å klage, om ikke for annet enn rettferdighetens skyld. Dette forutsetter selvfølgelig at du selv og andre fagpersoner synes at du burde fått bedre, da! :tease:

Lenke til kommentar

Har du rådført deg med faglærer eller fagansvarlig da? Jeg synes i alle fall at det er riktig å klage, om ikke for annet enn rettferdighetens skyld. Dette forutsetter selvfølgelig at du selv og andre fagpersoner synes at du burde fått bedre, da! :tease:

Faglærer svarer ikke på forsøkene mine på å komme i kontakt så jeg gidder ikke mer.

Lenke til kommentar

Har du prøvd å ringe ham/henne? Det fungerer som oftest best. :)

Fristen har gått ut nå uansett.

Du vil bare få svar i august istedet for i midten av juli, tror jeg.

Svar fra hvem? Jeg har ikke tenkt til å søke før til neste år.

Lenke til kommentar

Strengt tatt er det to muligheter når så mange får dårligere karakter enn standpunkt - det kan være at lærerne faktisk er for snille, men det kan også bety at sensorene er for strenge i forhold til kompetansemålene osv.

Det kan også vere slik at man har hatt flaks/uflaks. Man kan ha bomma på oppgåve eller slått til med noko veldig orginalt som sensor likar.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det kan også vere slik at man har hatt flaks/uflaks. Man kan ha bomma på oppgåve eller slått til med noko veldig orginalt som sensor likar.

Openbert :yes: Mi eiga røynsle med eksamen er likevel noko meir nyansert; vanlegvis brukar eg å kunne sjølv vurdere om eg har skrive ei god oppgåve eller ikkje, men i høve eksamen så føler eg at det ofte kan gå alle vegar - t.D. engelskeskamen som eg i år følte at gjekk rett i dass (fekk 6), og sidemålseksamen som eg følte gjekk utruleg bra (fekk 5). I fag som norsk og engelsk ser det ut til at det forståeleg (?) nok ikkje er mogeleg å vurdere relativt likt, trass i at sensorane har kompetansemåla dei må halde seg til. Sjølv avdelingsleiar i norsk på skulen min innrømte at vurderingsskilnad på opp til 3 karakterar på same oppgåve kunne hende på sensormøte.

Lenke til kommentar

Det lurer jeg også på...

EDIT: Noe jeg fant i en annen tråd fra i år:

Jeg har spurt rådgiveren min på skolen og han sa at viss jeg sender før 1/07 vil jeg kunne komme med i ekspress behandling og de tar hovedmål først. Da vil jeg få svar den 11/07.
Endret av stifa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...