Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norsk Hovedmål Eksamen 2011 - VGS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja da fikk jeg 3er på hovedmåleksamen og 2er på nynorskeksamen. 2eren i nynorsk hadde jeg forventet, men karakter 3 i Norsk er jeg litt skuffet over. Vet ikke helt om jeg burde være så veldig skuffet da, ettersom det virker veldig mange i klassen strøk på den. Men er litt kjipt etter som jeg fikk 5 i norsk skriftlig på standpunkt.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Herregud!!!! Jeg fikk 2'er i hovedmål i fjor, sendte inn klage, og fikk en beskjed om hva som var feil med oppgaven min. Tok alt til meg, jobbet hardt og tok eksamen på nytt i år - og fikk samme karakter (!?). Jeg hadde en ekstremt god følelse, og trodde virkelig dette gikk veien. Det er veldig merkelig at det er så mange som har fått dårlige karakterer, og særlig dere som har så gode standpunktskarakterer.

Jeg kommer IKKE til å finne meg i at den karakteren blir stående ..!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Eller at lærerne deres er alt for snille.

Nei, egentlig ikke. Lærern min er en kløpper til å peke på småfeil, og har aldri gitt meg 6. Jeg var så vidt heldig å få 5 i nynorsk i standpunkt, å jeg fikk det samme på eksamen der. Jeg falt to karakterer i hovedmål derimot. Jeg tror det faktum at sensorene har en svært stor arbeidsmengde spiller godt inn.

Jeg har et totalt snitt på 4,80 så jeg vurderer kanskje å leve med eksamenskarakteren, men jeg er svært frista til å stikke innom privatistkontoret. :p

Endret av stifa
Lenke til kommentar

Må ha vært en ufattelig streng sensor.

Fikk 2, fatter det ikke og kommer aldri til å fatte det. Det er hele tre karakterer under standpunkt - jeg skjønner det ikke. :(

Har gått ekstremt bra med norsk for meg i VG3, fikk 6 på særemnet og 5 både i muntlig og skriftlig standpunkt. Helt uforståelig, trodde virkelig at eksamen skulle være toppen av kransekaken.

Fikk 2, fatter det ikke og kommer aldri til å fatte det. Det er hele tre karakterer under standpunkt - jeg skjønner det ikke. :(

Har gått ekstremt bra med norsk for meg i VG3, fikk 6 på særemnet og 5 både i muntlig og skriftlig standpunkt. Helt uforståelig, trodde virkelig at eksamen skulle være toppen av kransekaken.

Er helt enig, dog jeg fikk tre. Dette er min eneste treer på vitnemålet. I tillegg fikk jeg 5 i sidemål, så jeg er jævlig forvirra!

Tvillingbroren min fikk 2 på begge da, og jeg vet at både han også er bedre. Dette er bevis nok på at sensorne er alt for strenge.

Eller at dere har alt for snille faglærere.

Lenke til kommentar

Er helt enig, dog jeg fikk tre. Dette er min eneste treer på vitnemålet. I tillegg fikk jeg 5 i sidemål, så jeg er jævlig forvirra!

Tvillingbroren min fikk 2 på begge da, og jeg vet at både han også er bedre. Dette er bevis nok på at sensorne er alt for strenge.

Eller at dere har alt for snille faglærere.

Takk for at du beskylder meg for å ha "surfet" meg til en 6, 5 og 5 - mangel på respekt heter det. Snittet mitt før denne 2'eren var 5,4.

Lenke til kommentar

Takk for at du beskylder meg for å ha "surfet" meg til en 6, 5 og 5 - mangel på respekt heter det. Snittet mitt før denne 2'eren var 5,4.

+1

Jeg hadde de samme karakterene i norsk jeg også: en sekser og to femmere. Med tanke på at jeg fikk en sekser i R2, og femmere i alle de andre fagene i år med unntak av gym, så var det en litt krass uttalelse fra TiD.

Gratulerer med et så godt snitt da! ;)

Lenke til kommentar

Herregud!!!! Jeg fikk 2'er i hovedmål i fjor, sendte inn klage, og fikk en beskjed om hva som var feil med oppgaven min. Tok alt til meg, jobbet hardt og tok eksamen på nytt i år - og fikk samme karakter (!?). Jeg hadde en ekstremt god følelse, og trodde virkelig dette gikk veien. Det er veldig merkelig at det er så mange som har fått dårlige karakterer, og særlig dere som har så gode standpunktskarakterer.

Jeg kommer IKKE til å finne meg i at den karakteren blir stående ..!

Glemte du også kildeliste? Fikk beskjed om at man bli trukket en karakter for det.

Lenke til kommentar

3 i hovudmål (nynorsk), 4 i sidemål (bokmål) og 5 i engelsk.

Har 3 i hovudmål, 3 i sidemål og 4 i engelsk som standpunkt, så kan ikkje klage.

Men den oppgåve 4 var tydlegvis jævli vanskeleg. Skjønnar ikkje at eg fekk 3 på den - trudde eg hadde naila den...

Mange andre som valgte oppgåve 4 på hovudmål?

Jeg valgte den, og flere jeg kjenner valgte den. Gikk svært dårlig for samtlige.

Lenke til kommentar

3 i hovudmål (nynorsk), 4 i sidemål (bokmål) og 5 i engelsk.

Har 3 i hovudmål, 3 i sidemål og 4 i engelsk som standpunkt, så kan ikkje klage.

Men den oppgåve 4 var tydlegvis jævli vanskeleg. Skjønnar ikkje at eg fekk 3 på den - trudde eg hadde naila den...

Mange andre som valgte oppgåve 4 på hovudmål?

Jeg valgte den

Lenke til kommentar

Hvor mye trekk kan man få for å glemme oppgavenummer og kildeliste? Tittelen jeg brukte i teksten jeg skrev på hovedmålseksamen gjør det klinkende klart hvilken oppgave jeg har besvart. I selve teksten bruker jeg mye faktastoff jeg selv sitter inne med, og som vi blant annet har lært fra pensum - jeg benyttet meg derfor ikke direkte av kilder på eksamen. Fikk 5 på denne eksamen, og er rimelig sikker på at ovennevnte er grunnen til at jeg ikke fikk 6. Surt, men jeg vurderer å sende inn en klage.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...