celicagt4 Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Her kan folk komme med tips og ideer til hovedmål eksamen, som skal være den 26. mai 2011 Lenke til kommentar
sveggi Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Skal selv ta norsk hovedmål eksamen 26 mai som privatist. Er en stund siden sist jeg hadde norskeksamen. Hva fokuserer dere på iforhold til pensumet? Har lærerene deres hintet om noe som er ekstra viktig å lese på? Lenke til kommentar
stifa Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 (endret) Det er viktig å samle sammen arka sine. Man bør også se litt på sjangertrekk og analyse. Det er alltid en oppgave om dette. I tillegg må norskskrivinga være bra da, selvsagt. Gruer meg da, for nå er det ikke norsklæreren min som retter, og en fremmed som for all del kan være et fanatisk medlem av Riksmålforbundet, og da er jeg fucked. :o I tillegg så har jeg nynorskeksamen. Endret 24. mai 2011 av stifa Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Noen som har lekne ark om analyser, språklige virkemidler o.l. de ønsker å dele? Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Da var det den tiden igjen da :S bare norsk hovedmål skriftilig jeg skal opp i da, siste eksamen for studiekomeptanse! Det eneste som er noe DRITT er at privatister i Oslo ihvertfall, som tar eksamen gjennom privatist kontoret må skrive eksamen for hånd... Etter å ha skrevet ALT på skolen på laptop siden 9 klasse så er det ganske tilbakestående spør du meg! Er sikker på at det påvirker karakteren min med 1-2 karaktere ned. Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Er så lite klar det går an å bli, men norsk er et fag jeg behersker sånn noenlunde.. Satser på at det er en grei oppgave med artikkelskriving, så skal nok dette gå som smurt. Lenke til kommentar
Psycho Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Har eksamen på torsdag jeg og, men finner ikke stort man kan bruke forberedelsestiden på. Satser bare på å legge inn gode dokumenter på alle sjangerne, for det er noe vi ikke kan bomme på. Tar med litt om analyse osv. Blir garantert flervalgsoppgaver der man kan velge mellom å skrive kåseri, essay og analysere dikt osv. Tekstene vi skal analysere eller skrive om blir like latterlige som alltid, det må alle være sikre på. Om noen har veldig gode dokumenter eller powepointpresentasjoner liggende, last gjerne opp og legg de ut her. :-) Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 I tillegg kan det komme en kortsvarsoppgave (ca 250 ord) som alle må svare på. Jeg håper egentlig ikke på det da, siden jeg ikke gidder å sløse tid på det når jeg heller kan bruke tida på å skrive på langsvarsoppgaven. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Det verste med kortsvarsoppgaven er at man ikke kan velge den bort. Det kan medføre at man må analysere/sammenligne/tolke ett eller annet. Lenke til kommentar
Icyfrequency Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 (endret) Læreren vår har gått grundig gjennom norsk språkhistorie, inkludert det som står i Grip Teksten fra vg2. Vi i vg3 får låne vg2 bøkene under eksamen, og det er til stor hjelp med tanke på at det står om essay oppbygning på side 218(til dere som har den). Ellers tror jeg eksamen blir det samme som tentamen, slik det alltid har vært. Lykke til folkens!! Endret 25. mai 2011 av HustlerG Lenke til kommentar
wacz Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Notater fra timene, ark utdelt av lærer, powerpointer, osv. Dette er det viktigste å ha. Sørg for å ha en struktur på det, slik at du vet hvor du kan finne på pc-en din, så slipper du å kaste bort tiden på å søke etter dokumenter. Er det noe du mangler fra timer du har vært syk, spør noen andre om du kan få det av dem. Lenke til kommentar
stifa Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Ellers tror jeg eksamen blir det samme som tentamen, slik det alltid har vært. Lykke til folkens!! Med tanke på at de aller fleste tentamensoppgaver er gamle eksamensoppgaver, så er ikke det så overraskende. Lenke til kommentar
wacz Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 (endret) No shit! Har oppgjennom årene ofte funnet tentamen som en gammel eksamen på nettet noen dager før tentamensdagen. Endret 25. mai 2011 av wacz Lenke til kommentar
stifa Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Men det ser ut som «del 1» blir kutta bort da. Blir sikkert det også på eksamen. Heldigvis er det ikke sånn heslig «del 1» som på eksamener i matte, fysikk og kjemi. Jeg kom opp i sistnevnte... Lenke til kommentar
smsboka Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Hei, skal opp i eksamen imorgen- men ble plutselig veldig usikker! Er denne eksamen noe helt annet enn VG3 eksamen? Ser at de bla annet har forbredelse materiell. I så fall, hva kan jeg vente å få i morgen? Noe jeg trenger å lese mer på, ha med meg? Printet ut en veldig bra adjektiv liste som jeg fant her inne før engelsk eksamen, noe som har noen lignende før morgendagen? Lenke til kommentar
stifa Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 På VG3-eksamne er det bare å møte opp, for så å skrive. 3 Lenke til kommentar
makkaa Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 +1, skjønner virkelig ikke hva folk stresser med. Det er jo en helt vanlig skrivedag som vi har hatt siden 8.klasse. Forskjellen er at det heter "eksamen". Bare møt opp, skriv noe bull som alltid, lever, få 3 eller 4. 4 Lenke til kommentar
Lemongrass Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Her komme jeg sikkert til å få svi for å ha sovet meg gjennom hele "Det moderne prosjekt"-kapittelet. Kommer det noe med lyrikkhistorie er jeg fucket. 1 Lenke til kommentar
Nash Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Noen som har noen gode nettsider som man burde sjekke før imorgen? Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Blir det en Del A er det bare å bite i det sure eplet og analysere så godt som mulig. Vi får håpe det er et dikt vi skal analysere, da kan du få diktet til å handle om akkuratt det du selv vil -- så lenge du klarer vise til hvor i diktet man får det inntrykket. For min del handler Del B om å finne den oppgaven som skal skrives som artikkel, for så å tolke oppgaven til jeg kan skrive om noe jeg kan, så argumentere godt for mitt syn -- enkel femmer. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå