Gå til innhold

Telefon med god dekning/mulighet for ekstern antenne?

Anbefalte innlegg

Kona mi sliter med til tider veldig dårlig dekning i leiligheten vår i Oslo, og vi har begge store problemer når vi er hjemme i feriene (altså i en annen leilighet). Så derfor lurte jeg på om noen vet om en telefon som har en ordentlig god antenne, eller som har uttak for ekstern antenne (evt. også hvor antenne selges).

Jeg vet eldre Sony Ericsson og Nokia hadde mulighet for ekstern antenne, men tror ikke vi gidder grave etter en slik. Trenger ingen fancy funksjoner, bare en billig telefon med god dekning altså. Trenger ikke GPRS eller 3G, vil bare ha bedre dekning for SMS og samtaler.

Har søkt litt rundt, og utenom eldre SE/Nokia har jeg bare funnet GSM-repeatere og NetworkNorways "Full Dekning", men begge disse blir alt for dyre. GSM-repeatere er vell forsåvidt også ulovlig uten tillatelse.

Endret av purity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SKjønner problemet ditt og har undersøkt mye grunnet dårlige forhold på hytta. Der har jeg satt opp en Yagi/retningstyrt antenne og bruker en gammel Siemens mobil fordi det eksternt antenne inntak bak på denne. Kobler til med en FME kontakt fra Yagi antennen. Også eldre Sony Ericsson K750i, K810 hadde dette.

Noe jeg kan nesten garantere er at alle mobilprodusenter driter i denne muligheten nå. Det er vel ikke stort nok market for dette.

Det er vel forskjell på den innebygde antennen i forskjellige telefoner uten at jeg vet hvordan du skal gå frem med å finne den med best dekning.

Har du prøvd flere operatører? Nå som du bor i Oslo kan du velge mellom 3 nett, Telenor, Netcom og Network Norway.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...