leifbergen89 Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Hei! Jeg har satt opp en ny sbs2008 hos en kunde. Alt virker meget bra, men vi har en utfordring. Enkelte Windows 7 maskiner får plutselig en feil melding som sier: Klareringsforholdet mellom primærdomenet og det klarerte domenet ble ødelagt. Denne feil meldingen kommer når en domenebruker prøver å logge seg på maskinen sin. Om jeg slår av det trådløse nettverket, slik at maskinen ikke har kontakt med sbsèn får brukeren logget seg på. Har noen opplevd det samme Eller har en løsning på ville jeg vært veldig takknemlig om dere kunne skrevet løsningen. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Hvordan er klientene satt opp? Klonet av et image eller individuelle installasjoner? Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Har du prøvd å resette computer account til maskinene? Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Opplever dette flere ganger i uka på forskjellige klienter. Enda ikke funnet ut hva det er. Vi så først på om det var samme navn mellom to klienter (vi har rundt 5000 pc-er) men ser ikke ut som det er dette heller.... *mine innlegg* Lenke til kommentar
MrAtlaz Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Meld brukaren ut og inn av domenet. Har vert borti dette problemet ganske ofte. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Det er forsåvidt det vi har gjort fram til nå. Men når det blir opp til 20 klienter i uka som må meldes ut og inn blir det et irritasjonsmoment Lenke til kommentar
enden Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Og loggene indikerer ingenting? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Det høres ut som flere maskiner står med samme SID, og jeg antar det er stort sett de samme klientene som sliter med det? PC1 har sid abc123 PC2 har sid abd123 PC3 har sid abc123 PC3 var sist meldt inn i domene, så domenekontoen til sid "abc123" peker mot PC3. Når PC1 forsøker å logge inn, så er trusten her brutt siden domenekontrolleren mener at "abc123" skal være PC3 og ikke PC1. Du melder PC1 ut og inn i domene slik at domenekontrolleren nå tror at "abc123" er PC1 og PC1 får logget på... Problemet er nå at PC3 har falt ut ... Her kan du leke katt og mus i evigheter.... mitt forslag er å endre SID'n på alle maskiner dere får problemer med før dere melder de inn i domene igjen og ser om antallet klienter begynner å gå nedover. Lenke til kommentar
conundrum Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Jeg tror CrZy_T har rett; dette problemet skyldes nok at trust-forholdet mellom maskinen og domenet blir brutt, og en vanlig årsak til dette er klonede PCer med samme SID. Feilmeldingen er misvisende når den refererer til trust-forhold mellom to domener; det ene "domenet" er PCen. En alternativ årsak til slike problemer er PCer som ute av nettet i mer en 30 dager av gangen, men det er neppe forklaringen her. Gjør som flere har etterspurt og sjekk Event-loggen på klienten og serveren. Du vil antakelig finne påloggingsfeil relatert til kontoen "MASKINNAVN$", der MASKINNAVN er navnet på den aktuelle PCen. Hvis problemet er relatert til identiske SIDer, må SIDene endres og maskinen(e) meldes inn i domenet på nytt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Kjør nettverksidentifikasjon. Knappen ovenfor den knappen du bruker for å melde maskinen inn i domenet. Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Har hatt det problemet her selv (i vanlig domene, ikke SBS) i over ett halvt år. Det startet smått, blusset opp, roet seg ned igjen, og nå er det 'borte' (har ikke hatt problemet på over 1 måned). Har ikke klart å finne årsaken. Det var gjengangere som hadde problemet som nevnt over her, så SID konklusjon kan forsåvidt være riktig. Om det blusser opp igjen hos oss, så skal jeg i hvertfall teste ut den teorien. takk takk CrZy_T Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 (endret) Husker når fylket her softet alle w7 elevpcne før skolestart ble dette et solid problem som ble igjen tatt opp med microsoft. Deres konklusjon var at det nok ikke var tatt høyde for såpass store deployments når de genererer ids, så med 7k pcr tok de siste pcne konstant de første sine som da fikk klareringsforhold dritet. Microsoft sin løsning var også som nevnt over melde ut så inn igjen, Microsoft kom tidlig med en patch som fikser dette (ligger også i sp1), tror de også har startet pushe ut denne på windows update nå. Til vi fikk patchen var dette en stadig rundgang hvor melde ut/inn hev ut en annen pc igjen etter kort tid. Så enkleste for unngå stadige gjentagelser er oppdatere imaget som brukes. I starten av skoleåret hadde vi 10-20 klienter innom pr dag med feilen, mens nå som imagene er oppdatert og alle pcne er oppdatert er det ikke eksisterende. Endret 12. juni 2011 av cruzader 1 Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Jeg har akkurat fått samme problem når jeg skulle logge inn i Windows. Min PC har dual boot med Linux og Windows 7. Både Linux og Windows bruker autentisering mot domene ved pålogging, men det er likevel samme PC. Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Har sett den meldingen mange ganger ja, er pga at noen maskiner har samme navn på nettverket så meld maskinen ut av domenet, gi den et nytt navn og meld den inn igjen Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) Har sett den meldingen mange ganger ja, er pga at noen maskiner har samme navn på nettverket så meld maskinen ut av domenet, gi den et nytt navn og meld den inn igjen Det er ingen andre PCer som har samme navn som min på nettverket. Med mindre domenet tror min Linux og Windows er 2 forskjellige PCer. Edit: Fikk joinet Windows til domenet igjen. Som en konsekvens virker ikke autentiseringen mot domene i Linux. Tydeligvis tror domenekontrolleren at dette er 2 forskjellige PCer. Skal spørre videre på linux her for å finne en løsning. Endret 6. desember 2012 av DJViking Lenke til kommentar
conundrum Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Edit: Fikk joinet Windows til domenet igjen. Som en konsekvens virker ikke autentiseringen mot domene i Linux. Tydeligvis tror domenekontrolleren at dette er 2 forskjellige PCer. Den tror det fordi det ER to forskjellige PC-er. Windows- og Linux-installasjonene vil ha forskjellig SID, og det er den de benytter som identifikasjon mot domenekontrolleren. Hvis de to OS-installasjonene har samme maskinnavn, har du de facto to forskjellige maskiner med samme navn i nettverket, og det vil ikke fungere. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå