AnonymDiskusjon Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Det har skjedd en veldig kjedelig situasjon her vi bor, en rolig grei jente klarte å lyve på seg at taxi-mannen hadde prøvd seg på henne, noe som da ikke er sant, men typen hennes er ustabil, så han har truet med et luftvåpen, og full politiakjson... satt over et døgn på glattcelle begge 2... Men altså, kan man straffes hardt for sånne løgner?? Skjønner jo at typen blir straffet da pga våpen, og selvfølgelig hun for at hun løy om noe sånt.. Men syns det er synd at unge fine jenter ødelegger livene sine pga en dust av en type! Postet av anonym: 3201a7819e28157a829496fd1a72e91c Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Er det typens feil at den unge fine jenta løy om en påstått situasjon? Hva skjedde med ansvar for egne handlinger? Og er typen ustabil så får hun kvitte seg med han, og ta ansvar for eget liv. Er det snakk om overgrep og jenta har forklart seg falskt om dette så vil det kunne medføre straffereaksjoner i fra Politiet ja. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Illus Skrevet 23. mai 2011 Populært innlegg Del Skrevet 23. mai 2011 Med tanke på de reaksjoner taximannen ville ha fått om han hadde blitt dømt på en løgn så håper jeg "den unge fine jenta" virkelig får en straff som svir. 16 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2011 Ikke misforstå, klart hun må få sin straff for at hun laget falske anklager.. Men det er trist at en fin ung jente som er oppegående forandrer seg sånn pga en dust av en mann... Postet av anonym: 3201a7819e28157a829496fd1a72e91c Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Eg synes det er trist å se at hun skal få "frikort" pga manglende dømmekraft. Er det slik samfunnet skal være? "Ok, eg bløffet om overgrepsanklagen, men du ser det at typen min er en drittsekk, og litt ustabil... Så sorry for at eg ødela livet ditt!" Om forholdet med typen er ødeleggende så får hun kutte ut typen. Enkelt og greit. Klarer hun ikke å innse det selv så får vi håpe noen i omgangskretsen hennes får henne til å innse det. Ellers får hun ta straffen som evnt skulle dukke opp. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Falske anklager er alvorlige og blir straffet i rettssystemet. Det er spesielt farlig i slike saker. Offeret (Taxisjåføren) vil aldri bli helt renvasket i omgivelsenes øyne og kan få hele livet ødelagt. Enkelte har begått selvmord på grunn av slike falske anklager. 1 Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 (endret) Med tanke på de reaksjoner taximannen ville ha fått om han hadde blitt dømt på en løgn så håper jeg "den unge fine jenta" virkelig får en straff som svir. Veldig enig. Hun var i ferd med å få en mann urettmessig dømt på bakgrunn av en fiktiv voldtekt. Dette kunne omtrent ruinert hans liv, totalt. Å avgi falske forklaringer eller anklager er i seg selv alvorlig nok, men når det i tillegg omhandler noe så grovt som voldtekt, da bør dette behandles skjerpende. Jeg tror mange tar altfor lett på dette. De tror liksom ikke at man faktisk kan straffes for å avgi falske forklaringer eller anklager. Er forholdene alvorlige nok, så vil man risikere mer enn bare en prikk og et forelegg i posten. Endret 23. mai 2011 av SLIguy Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Er det denne saken? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1312461&st=0 Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 (endret) Forumet klikket, sorry for dobbelt Endret 23. mai 2011 av Jason Something Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Spørsmålet her er om hun gikk til typen og løy, eller om hun anmeldte forholdet. Førstnevnte tviler jeg på at er straffbart, sistnevnte ganske hardt. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2011 Spørsmålet her er om hun gikk til typen og løy, eller om hun anmeldte forholdet. Førstnevnte tviler jeg på at er straffbart, sistnevnte ganske hardt. Hun gikk til typen og sa han hadde gjort noe mot henne, som ikke var sant! Og typen truet han med en luftpistol, og slo han ned bakfra... Så klart de har gjort noe straffbart, men lurer liksom på straffen ogsånt... Postet av anonym: 3201a7819e28157a829496fd1a72e91c Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Ok, dette oppklarte jo litt. Jeg tok det for gitt at vedkommende hadde anmeldt taxisjåføren hos politiet på bakgrunn av en oppdiktet voldtekt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Spørsmålet her er om hun gikk til typen og løy, eller om hun anmeldte forholdet. Førstnevnte tviler jeg på at er straffbart, sistnevnte ganske hardt. Hun gikk til typen og sa han hadde gjort noe mot henne, som ikke var sant! Og typen truet han med en luftpistol, og slo han ned bakfra... Så klart de har gjort noe straffbart, men lurer liksom på straffen ogsånt... Postet av anonym: 3201a7819e28157a829496fd1a72e91c De har slettes ikke gjort noe ulovlig. Typen har. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Eg tenker vel fort i dei baner at det jenta har gjort her kan reknast som medvirkning til den straffbare handlinga som kjæresten deretter gjorde. Konsekvensen av å gi slik informasjon til ein person som er ustabil kan vel ikkje ha kommet som ein overraskelse for jenta? Det er ikkje ulovleg å lyge til folk, men det er vel ulovleg å påvirke/manipulere folk til å begå kriminelle handlingar? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Jeg vil nok si at jenta har medvirket til typens handling her, ja. Hun har i stor grad "styrket hans forsett" (også kjent som psykisk medvirkning). 1 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Spørsmålet her er om hun gikk til typen og løy, eller om hun anmeldte forholdet. Førstnevnte tviler jeg på at er straffbart, sistnevnte ganske hardt. Hun gikk til typen og sa han hadde gjort noe mot henne, som ikke var sant! Og typen truet han med en luftpistol, og slo han ned bakfra... Så klart de har gjort noe straffbart, men lurer liksom på straffen ogsånt... Postet av anonym: 3201a7819e28157a829496fd1a72e91c De har slettes ikke gjort noe ulovlig. Typen har. Mao så er det lovlig å spre falske rykter om overgrep og voldtekt? I don't think so. 1 Lenke til kommentar
DaXoN Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Synes nå synd på taxi-mannen jeg da, og typen er jo kraftig ustabil akkurat som den "fine" jenta er utrolig air head som lyver om noe sånt når hu vet at typen er ustabil Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Alle vet at jenta lyver. Ingen vet hvorfor hun lyver. Kanksje hun rett og slett lyver fordi typen heller skulle banke "taximannen" enn henne? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2011 Alle vet at jenta lyver. Ingen vet hvorfor hun lyver. Kanksje hun rett og slett lyver fordi typen heller skulle banke "taximannen" enn henne? Det vi tror og. Postet av anonym: 3201a7819e28157a829496fd1a72e91c Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå