MaX [NOR] Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 (endret) Hei Er det noen skjermer eller laptopper som kan brukes ute når det er sol? Jeg har i dag skjerm og laptop som er nesten uleslig nå det kommer sol. Foretrekker å sittte ute hvis det er mulig, men hvis jeg har datamaskinen og solbriller er det ikke mye jeg kan få gjort. Endret 23. mai 2011 av MaX [NOR] Lenke til kommentar
Virke Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 (endret) Så lenge motlyset fra solen er sterkere enn lyset på skjermen så greier du ikke å se innholdet på skjermen tydelig. Endret 23. mai 2011 av MrWinkietinkle Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Du må ha matt skjerm. Blanke skjermer er helt ubrukelige utendørs. En jeg jobbet sammen med før ville gjerne ha en bærbar PC som hadde blank skjerm. Jeg tok ham med ut på en kafe med to bærbare, en med matt og en med blank skjerm. Da han så den blanke utendørs utbrøt han: "Den er jo som et speil...". Når det er sagt så er ikke de matte TN-skjermene alltid bra nok hvis det er mye lys. Det er ikke alltid det går så bra. Mulig det hadde vært bedre med et IPS-panel, men det er det vel ingen bærbare som har i dag. Jeg liker som deg å kunne jobbe ute, og da er matt skjerm obligatorisk. Har kjøpt en bærbar med blank skjerm en gang i mitt liv - aldri mer. Lenke til kommentar
MaX [NOR] Skrevet 25. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2011 Takker for svar. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 (endret) Det er et par bærbare med IPS-panel, men de er veldig dyre. Det gjelder spesielle versjoner av HP Elitebook og Apple MacBook Pro. Og jeg er ikke sikker på om de er noe spesiellt bedre utendørs, men de har jo selvfølgelig bedre innsynsvinkler, og bare det vil jo hjelpe litt. Men ellers; Matte skjermer er bedre utendørs, men selv de kommer til kort før eller siden. Endret 25. mai 2011 av thomit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå