eln78 Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Hei, Er det noen som selger Storm Jacket fra Vortex Media i Norge? http://www.vortexmedia.com/SJ1.html Er det eventuelt noen som har erfaring med disse? Fungerer det bra? Eller finnes det bedre løsninger til en rimelig(ere) penge? Jeg har forsøkt plastposetriks av forskjellige typer, men syns det ble lite brukervennlig og tungvindt. Syns Storm Jacket virker interessant da de ser ut til å være kompakt og lett, noe som gjør at en kan ta det med seg overalt, noe som igjen fører til at en faktisk bruker det. -Espen Lenke til kommentar
andreash Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Hei, Er det noen som selger Storm Jacket fra Vortex Media i Norge? http://www.vortexmedia.com/SJ1.html Er det eventuelt noen som har erfaring med disse? Fungerer det bra? Eller finnes det bedre løsninger til en rimelig(ere) penge? Jeg har forsøkt plastposetriks av forskjellige typer, men syns det ble lite brukervennlig og tungvindt. Syns Storm Jacket virker interessant da de ser ut til å være kompakt og lett, noe som gjør at en kan ta det med seg overalt, noe som igjen fører til at en faktisk bruker det. -Espen I følge websiden deres er nærmeste i Danmark. Men hva med Kata sine regntrekk da? FotoVideo har de mener jeg å huske. Andreas Lenke til kommentar
ET! Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Kan jo ikke kjøpe Kata når en vet hvor det merket kommer fra. Thinktank og Lowepro har også regntrekk. Lenke til kommentar
eln78 Skrevet 23. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2011 Takk for svar! Ja, jeg så også på nettsiden deres at nærmeste alternativ var i Danmark, men tenkte at det likevel var en liten sjanse for at noen solgte de i Norge. Jo, Kata ser ut til å være et bra alternativ. Noen som har erfaring med Kata Elements Covers? -Espen Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Dette må jeg notere meg - kamerahuset holder til i København og dit skal jeg om en drøy uke. Lenke til kommentar
andreash Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Kan jo ikke kjøpe Kata når en vet hvor det merket kommer fra. Thinktank og Lowepro har også regntrekk. Så bare fordi merket er israelsk og de leverer ting til forsvaret så er det fyfy å kjøpe? Hmm, tror Leica eller lignende leverer kikkertsikter/linser til snipergeværene til det amerikanske forsvaret og andre lands forsvar. Så da må vi for all del ikke kjøpe Leica, eller Panasonic for den saks skyld? Til info så er det vel The Vitec Group som har Kata, og de har også Gitzo, Manfrotto, Lastolite, Colorama. Hmm, da er det mye du ikke må kjøpe altså. Nei, slike meninger kan du holde for deg selv, Kata har forøvrig veldig bra fotosekker. Har selv brukt en på Svalbard i kulde, storfornøyd. Jeg er sikker på at de fleste produserer for det militære på en eller annen måte. Her er link til siden om Kata: http://www.kata-bags.com/about.asp?page=12 Andreas Lenke til kommentar
ET! Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Kan jo ikke kjøpe Kata når en vet hvor det merket kommer fra. Thinktank og Lowepro har også regntrekk. Så bare fordi merket er israelsk og de leverer ting til forsvaret så er det fyfy å kjøpe? Hmm, tror Leica eller lignende leverer kikkertsikter/linser til snipergeværene til det amerikanske forsvaret og andre lands forsvar. Så da må vi for all del ikke kjøpe Leica, eller Panasonic for den saks skyld? Til info så er det vel The Vitec Group som har Kata, og de har også Gitzo, Manfrotto, Lastolite, Colorama. Hmm, da er det mye du ikke må kjøpe altså. Nei, slike meninger kan du holde for deg selv, Kata har forøvrig veldig bra fotosekker. Har selv brukt en på Svalbard i kulde, storfornøyd. Jeg er sikker på at de fleste produserer for det militære på en eller annen måte. Her er link til siden om Kata: http://www.kata-bags.com/about.asp?page=12 Andreas Holde for seg selv? Hva er det for et diktatorisk utsagn? Om de produserer for militær eller ei bryr meg fint lite. Israel er noe som aldri burde ha blitt konstruert. Derfor boikotter jeg Israel, og oppfordrer andre til det samme. Lenke til kommentar
Ottern Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Kan jo ikke kjøpe Kata når en vet hvor det merket kommer fra. Thinktank og Lowepro har også regntrekk. Så bare fordi merket er israelsk og de leverer ting til forsvaret så er det fyfy å kjøpe? Hmm, tror Leica eller lignende leverer kikkertsikter/linser til snipergeværene til det amerikanske forsvaret og andre lands forsvar. Så da må vi for all del ikke kjøpe Leica, eller Panasonic for den saks skyld? Til info så er det vel The Vitec Group som har Kata, og de har også Gitzo, Manfrotto, Lastolite, Colorama. Hmm, da er det mye du ikke må kjøpe altså. Nei, slike meninger kan du holde for deg selv, Kata har forøvrig veldig bra fotosekker. Har selv brukt en på Svalbard i kulde, storfornøyd. Jeg er sikker på at de fleste produserer for det militære på en eller annen måte. Her er link til siden om Kata: http://www.kata-bags.com/about.asp?page=12 Andreas Holde for seg selv? Hva er det for et diktatorisk utsagn? Om de produserer for militær eller ei bryr meg fint lite. Israel er noe som aldri burde ha blitt konstruert. Derfor boikotter jeg Israel, og oppfordrer andre til det samme. En nobel tanke, men da er det ganske mye du må begynne å kutte ut om du begynner å undersøke litt.. -Fredrik Lenke til kommentar
andreash Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Holde for seg selv? Hva er det for et diktatorisk utsagn? Om de produserer for militær eller ei bryr meg fint lite. Israel er noe som aldri burde ha blitt konstruert. Derfor boikotter jeg Israel, og oppfordrer andre til det samme. Det jeg mener er at om du ikke liker Israel og boikotter de, hva har det med spørsmålet til trådstarter å gjøre? Dine meninger om en stat, har vel ingenting i en utstyrsdiskusjon å gjøre i utgangspunktet. Er mange ting jeg ikke liker, men jeg blander ikke det inn i diskusjonen. Andreas Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 (endret) Det jeg mener er at om du ikke liker Israel og boikotter de, hva har det med spørsmålet til trådstarter å gjøre? Dine meninger om en stat, har vel ingenting i en utstyrsdiskusjon å gjøre i utgangspunktet. Er mange ting jeg ikke liker, men jeg blander ikke det inn i diskusjonen. Andreas Jeg synes det er greit å påpeke at et produkt blir produsert av firmaer og land som en del ikke ønsker å handle med. De som ikke er opptatt av dette kan da ignorere informasjonen. Jeg har forøvrig lagt merke til at det er kun når Israel nevnes, at det reageres på slike meldinger. ... Det at Kata produseres av et israelsk firma, som også er en stor leverandør til den israelske hæren, er greit å vite. Slik at Palestina-tilhengerene kan velge noe annet, og Israel-vennene kan velge akkurat Kata. Endret 24. mai 2011 av tomsi42 3 Lenke til kommentar
eln78 Skrevet 24. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2011 Det var da virkelig ikke meningen å starte en politisk debatt med spørsmålet mitt. Når det er sagt så har jeg ingen større betenkeligheter med å kjøpe utstyr fra Kata. Er det noen som har erfaring med Kata sine regntrekk? Ut fra bilder jeg har sett så syns jeg de virker litt "klumpete", men tettere, mens Storm Jacket virker enklere og lettere. Og det er noe jeg tror jeg vil verdsette. Tanken er å bruke det i nødstilfelle, hvor jeg er ute med kameraet og plutselig kommer det et uforutsett regnskyll. Da er det viktigste at jeg faktisk har med regntrekket. Alt dette er basert på bilder og googling, da jeg ikke har mulighet til å se disse live. -Espen Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Jeg har ikke sett noen av disse raincoverene heller. Men jeg synes analysen din virker korrekt. Ut ifra ditt utgangspunkt, så ville også jeg ha valgt Vortex media sin. Kata sine utgaver ser mer ut som å være laget for de som skal stå timesvis ute i regnet og ta bilder. Hva med å sende en epost til Kamerahuset i Danmark og høre om de sender til Norge? Husk at du kan få refundert den danske momsen, hvis du betaler den norske. Lenke til kommentar
andreash Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Jeg synes det er greit å påpeke at et produkt blir produsert av firmaer og land som en del ikke ønsker å handle med. De som ikke er opptatt av dette kan da ignorere informasjonen. Jeg har forøvrig lagt merke til at det er kun når Israel nevnes, at det reageres på slike meldinger. ... Det at Kata produseres av et israelsk firma, som også er en stor leverandør til den israelske hæren, er greit å vite. Slik at Palestina-tilhengerene kan velge noe annet, og Israel-vennene kan velge akkurat Kata. Jeg er ikke enig i det du sier der. At han ikke vil kjøpe Kata fordi han ikke liker Israel er vel ikke noe vi andre har behov for å vite i denne diskusjonen. Det er hans personlige mening. Hadde han nevnt det fordi han var i mot produsenten fordi de utnyttet arbeidskraften, forurenset eller lignende, ja så er det mer relevant. Altså noe konkret, og ikke bare fordi han ønsker de rett vest Det at det reageres kun på når Israel nevnes må være en tilfeldighet, ihvertfall for denne tråden. Til info så er ikke jeg noe Israelvenn, men har hatt Kata fordi jeg synes sekken var solid og bra. Så du mener at hvis en leverandør leverer til hæren så er det betenkelig? Da ville jeg revurdert kjøp av Leica, siden de leverer kikkertsikter og linser til geværer som brukes av alle verdens hærer. Andreas Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 At han ikke vil kjøpe Kata fordi han ikke liker Israel er vel ikke noe vi andre har behov for å vite i denne diskusjonen. Det er hans personlige mening. Om det er relevant, avhenger av øynene ser. Boikotter man Israel av en eller annen grunn, er det veldig viktig informasjon. Er man ikke opptatt av det, så kan det virke som støy. Men, det er mulig at han burde formulert seg litt anderledes og mer utfyllene. Så du mener at hvis en leverandør leverer til hæren så er det betenkelig? Da ville jeg revurdert kjøp av Leica, siden de leverer kikkertsikter og linser til geværer som brukes av alle verdens hærer. Jeg mener egentlig ingenting i denne saken. Men for de som mener noe om saken, så er det, som nevnt, et viktig poeng at Kata er en leverandør til den Israelske hæren. Ikke hvilken som helst hær. Jeg kjøper ikke Kata selv; men det er primært fordi jeg ikke liker designet deres. De lager også bagene og sekkene til national Geographic, der er ting som interessant for meg. Det hender jeg kjøper isrealske produkter, som nypoteter, og er ikke for en boikott da den ikke rammer de som bør rammes. Jeg mener også at Isreals egen politikk i midtøsten er feil. Men det er som nevnt, ikke grunnen til at jeg ikke kjøper Kata. Men for andre er det relevant. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Men - det blir slitsom spam når noen føler det selvpålagt å nevne at Kata leverer utstyr til Israels hær hver dømrade gang noen en gang nevner skyggen av navnet "Kata". VI HAR HØRT DET! (Bonuspoeng med nisser som sier i fra at man skal boikotte Think Tank fordi de blander sammen med Kata.) Kata har forøvrig blitt med i Vitec Group, og følgelig skal man også boikotte samtlige andre produkter derfra. Kata, Lastolite, Manfrotto, Sachtler, lisensierte National Geographic-fotovesker m.fl. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Men - det blir slitsom spam når noen føler det selvpålagt å nevne at Kata leverer utstyr til Israels hær hver dømrade gang noen en gang nevner skyggen av navnet "Kata". VI HAR HØRT DET! Det er forsåvidt et poeng ... Men tilbake til VortexMedia sine regntrekk. Du som har base i København, har du noengang vært i butikken til kamerahuset? Er de en seriøs aktør? Er det verdt å ta en tur innom når en er i København? Lenke til kommentar
andreash Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Men - det blir slitsom spam når noen føler det selvpålagt å nevne at Kata leverer utstyr til Israels hær hver dømrade gang noen en gang nevner skyggen av navnet "Kata". VI HAR HØRT DET! (Bonuspoeng med nisser som sier i fra at man skal boikotte Think Tank fordi de blander sammen med Kata.) Kata har forøvrig blitt med i Vitec Group, og følgelig skal man også boikotte samtlige andre produkter derfra. Der synes jeg du traff spikeren på hodet Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Men tilbake til VortexMedia sine regntrekk. Du som har base i København, har du noengang vært i butikken til kamerahuset? Er de en seriøs aktør? Er det verdt å ta en tur innom når en er i København? Har aldri vært der - men de ligger ganske så sentralt, rett ved Nørrebro stasjon (bodde et års tid like ved) - det er noen få minutter med buss fra Nørreport, og er nesten på vei hjem for meg.. Men - kamerahuset er en ganske så billig websjappe - har de samme priser i butikken burde det være interessant. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Har aldri vært der - men de ligger ganske så sentralt, rett ved Nørrebro stasjon (bodde et års tid like ved) - det er noen få minutter med buss fra Nørreport, og er nesten på vei hjem for meg.. Men - kamerahuset er en ganske så billig websjappe - har de samme priser i butikken burde det være interessant. Da er det verdt en tur Det finnes vel nok noe annet spennende på Nørrebro? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Derfor boikotter jeg Israel, og oppfordrer andre til det samme. Det er ikke sikkert at vi andre er interessert i dine meninger når det kommer til politiske ytringer. Ønsker du du å diskutere dette emnet på forumet, så finner du dine likesinnede i "politikk & sammfunnsdelen" av forumet. Og ønsker jeg å diskutere politikk går jeg til den delen av forumet. Her er det foto som står i fokus, og slik bør det være videre osgå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå