Gå til innhold

BK: Hund i påskestemning


Anbefalte innlegg

Et bilde jeg knipset på påskeferie tidligere i år. Bildet er knipset med et enkelt kompaktkamera. Gjort litt enkelt etterarbeid i Aperture (tonet lyset litt ned + blur på bakgrunn).

 

Nybegynner innen foto, så alt av tips og konstruktiv kritikk tas imot med takk!

 

post-79814-0-01733800-1306138228_thumb.jpg

 

edit: Her er en litt lysere versjon, kanskje den er bedre? Hva synes dere?

 

post-79814-0-42460800-1306138642_thumb.jpg

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hunden er fin :) Et moment er å ikke fotografere i sterk sol. Du ser at på hundens høyre side (venstre på bildet) er det mye utbrent i det hvite. Det er bare hvitt-hvitt, ingen pels vises. Det mørke bildet var best i forhold til dette, der vises det utbrente minst selv om det skjemmer også dette bildet. Ellers er det lyse bildet finest.

Når det gjelder tittelen på bildet, så forventet jeg et påskemotiv. Her er det bare du som vet at bildet er tatt i påsken, for det er ikke noe (påskelilje, egg eller annet påskepynt) som tilsier at det er påskestemning. Hvis du kan tenke deg at jeg forventet en hund i en påskeliljeeng f. eks., så skjønner du kanskje hva jeg mener. Jeg synes tittelen skal stå i stil til motivet, man behøver likevel ikke beskrive hele bildet i tittelen:-)F. eks. Hundeportrett, hunden min eller lignende. Dette har jo ikke noe med selve bildet å gjøre, bare at det forventes litt av det som tittelen sier.

Oppstillingen og utsnittet er bra. Det er ganske godt gjort å få et såpass bra "hundeansikt" med kompaktkamera. Min erfaring er at hunden vil snu seg vekk fra kamera.

Kom igjen med flere bilder! Øvelse gjør mester.

Endret av Nikona
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...