Jannis-15 Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 trenger en eller annen form for upload limiter til DC++. problemet er det at med en gang noe laster ned ifra meg faller nedlastingshastigheten fra hva den enn måtte være ned til 3-4 kbps (jeg har 768-128 linje). noen som vet hvor jeg kan få tak i et slikt program? Takker for alle svar! Mvh, Jan Erik Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Da er DC++ Stealth programmet for deg! Det er rett of slett DC++ med en del nyttige finesser, som feks dl og ul limiter. Husker ikke hvor jeg fant programmet og har ingen link. Du kan pm'e meg så ken jeg sende det til deg.. Lenke til kommentar
enden Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Problemet er bare at en del hubber (de fleste?) banner deg for å bruke "hackede" dc++ versjoner Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Problemet er bare at en del hubber (de fleste?) banner deg for å bruke "hackede" dc++ versjoner sant det, men jeg har så si aldri opplevd å bli kicka/banna ved å bruke dc++ stealth, bortsett fra hvis jeg leecher.. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 28. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2003 hadde jo ikke håpet på å bli bannet, da det kun er 2 hub'er som er nyttige for meg.. men finnes det noen andre programmer da? eller må jeg bruke en "hacket" versjon av DC++ og risikere å bli bannet? Lenke til kommentar
enden Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 hele ponget med fildeling er joa dele, så jeg tviler på at op'r er veldig interresert i å tillate andre klienter som tillater sånne filtre. Uansett så finnes det vel bare tre klienter: nmdc, dc++ og odc. Alle andre er "hjemmemekka" varianter av dc++ eller odc. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 28. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2003 hele ponget med fildeling er joa dele, så jeg tviler på at op'r er veldig interresert i å tillate andre klienter som tillater sånne filtre. Uansett så finnes det vel bare tre klienter: nmdc, dc++ og odc. Alle andre er "hjemmemekka" varianter av dc++ eller odc. jeg planlegger ikke å IKKE dele, men å sette uploadhastigheten til ca 80% slik at Jeg også får lastet ned noe... Lenke til kommentar
enden Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Skjønner det, men tenk hvis en sånn blir tilgjengelig; hvor mange drittunger der ute tror du kommer til å strupe sin egen upload helt da? Du kommer jo ikke til å få lastet ned av noen! Det er klart det finnes legitime bruksområder for en limiter, men det finnes det faktisk for ymse narkotiske stoffer og - og de er ikke lovlige av den grunn... Lenke til kommentar
Movadelic Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 hele ponget med fildeling er joa dele, så jeg tviler på at op'r er veldig interresert i å tillate andre klienter som tillater sånne filtre. Uansett så finnes det vel bare tre klienter: nmdc, dc++ og odc. Alle andre er "hjemmemekka" varianter av dc++ eller odc. jeg planlegger ikke å IKKE dele, men å sette uploadhastigheten til ca 80% slik at Jeg også får lastet ned noe... Den uploaden der er jo så shitty fra før av at hvis du skal begynne å strupe den, så blir du helt ubrukelig i andre brukeres øyne. Det strider mot hele grunntanken bak dc-nettverket. DEL UTEN BEGRENSNINGER (bortsett fra antall slots/hub da). Lenke til kommentar
Protonic Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Programmet du leter etter er Netlimiter Netlimiter kjøres i bakgrunnen og kan sette sperre på download og upload speeden på ulike programmer... funker helt fint med dc++ Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 har du prøvd å huke av for "small send buffer" da? skal vistnok hjelpe.. Settings > advanced.. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2003 har du prøvd å huke av for "small send buffer" da? skal vistnok hjelpe..Settings > advanced.. bruker det ja, men det hjelper ikke noe serlig uansett. med en gang upload-hastigheten går over 9-10 kbps synker downloaden ned til 2-5 kbps, og når de laster ned med 12-12,5 kbps får jeg ca 1-3 kbps download. men takk for tipset! takker for linken Protonic. fungerer kjempebra forløpig. Mvh, Jan Erik Lenke til kommentar
Aireal Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Det du leter etter er DU Super Controler. Du finner det på http://www.homeqos.com Dette lille program prioriterer download. Du får med andre ord tilnærmet maximal upload og download hastighet samtidig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå