slacky Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 (endret) Hei! Har blitt et par tråder de siste ukene her i forumet fra meg, da jeg driver å lærer meg litt python "på mitt vis" Tenker å lage en BASIC browser ved bruk av python, det hørtes jo morsomt ut! Snappet en gammel kode fra nette, så den er altså ikke mitt verk, men skal nå klare å forvandle den, så fort jeg finner ut om jeg klarer å integrere støtte for css. - http://pastebin.com/AwgvByQm -- Edit: wxHtml viser seg å være noe dritt, og vil dermed se videre etter andre løsninger som også har støtte for CSS, og gjenre js. Det er noen bugs med den, mtp en error jeg får (kom med tips?).. Husker ikke i øyeblikket hva det var, men det gjaldt ett eller annet med bilder... Jeg ønsker å implementer CSS inn i dette, da så jeg litt på cssutils? Men virket ikke som om at den var helt laget for dette? Kom gjerne med noen innslag folkens Edit: Dårlig tid, kom bare med tips, men har ikke tid til å teste enda... Har sett på grunnpakken webkit, og er under vurdering, men er noe herp å få til på windows. Endret 25. mai 2011 av tROOP4H Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 (endret) Du kan jo se på QtWebKit som har CSS støtte. En god nyhet er også at PySide QtWebKit er opp og kjører. Med PySide slipper man lisens problemer som kan oppstå med PyQt viss man da noen gang kommer så langt at dette blir aktuelt. pywebkitgtk kan du jo også se på. En demo av PySide gjort av vegaseat. # PySide is the official LGPL-licensed version of PyQT # I downloaded and used the Windows self-extracting installer # PySide-1.0.0qt472.win32-py2.7.exe # from: http://developer.qt.nokia.com/wiki/PySide_Binaries_Windows # tested with pyside472 and Python27 from PySide.QtCore import * from PySide.QtGui import * class MyFrame(QWidget): def __init__(self, parent=None): # create the frame/window (this will be instance self) QWidget.__init__(self, parent) # setGeometry(x_pos, y_pos, width, height) self.setGeometry(100, 150, 300, 50) self.setWindowTitle('button connected to a label') # create a button self.button = QPushButton("Click me") # when clicked connect button to method action() self.button.clicked.connect(self.action) # create 2 Qt labels self.label1 = QLabel() self.label2 = QLabel() # use grid layout to position the 3 widgets grid = QGridLayout() # addWidget(QWidget, row, column, rowSpan=1, columnSpan=1) grid.addWidget(self.button, 0, 0) grid.addWidget(self.label1, 1, 0) grid.addWidget(self.label2, 2, 0) self.setLayout(grid) def action(self): s = "You clicked the button!" self.label1.setText(s) # for optional color use HTML code html = "<font color=red>You clicked the button!</font>" self.label2.setText(html) # optional wave sound # sound file (.wav files only) should be in working folder # or give full file path QSound.play("boing.wav") # create the Qt Application app = QApplication([]) frame = MyFrame() frame.show() # run the main Qt event loop app.exec_() Endret 23. mai 2011 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
slacky Skrevet 24. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2011 (endret) Virker spennende, problematikken ligger rundt opperativsystemet mitt (WinXP), dette gjør det veldig inviklet å "installere" (py/qt)webkit, og har diklet med det en stund... Veldig kjedelig, når jeg egentlig ikke har tid til å installere prog. etter prog. Hadde vært flott å få inn WebKit, er et så flott rammeverk for browsere. Prosjektet settes på vent: Har veldig mye overtid på arbid for tiden. Endret 24. mai 2011 av tROOP4H Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Mener å huske at gecko kan embeddes - virker som om det er dette du er ute etter, ikke å tolke/rendre rå HTML etc. selv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå