Gå til innhold

Apple er det snakk om religion?

Anbefalte innlegg

Vi har hatt en lang diskusjon om Apple mac kan defineres som en pc.

Men en annen ting vi kan diskutere.

Er Apple snakk om religion?

http://www.itavisen.no/870009/naa-er-det-bevist

Kan sammenlignet med kristendommen, jødedommen, hinduisme etc?

Altså hvis en person først har fått en Apple maskin, vil personen aldri bytte maskin for å si det slik?

Nå vil dette selvsagt være forskjellig fra person til person.

Men er det noe likhettrekk mellom Apple/religion? Blir folk mere avhenging av Mac en av linux/windows normalt sett?

Handler salget om Apple produkter, å gjøre folk sykelig avhenging av produktene dems?

Jeg er vel ikke stor fan av apple, men jeg forstår jo de lager veldig pene produkter. Og programvare som er enkelt i bruk, uten å være windows basert.

Men har ikke forstått helt den nyheten, om det er snakk om et riktig diagnose eller om dette bare er svada?

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Det samme kan vel sies om Linux leiren, er vel samme tendenser der, bare at de ikke har noen butikk å stå å juble i, men regner med det blir feiring og gledesutbrudd hver gang en ny kjerne kommer ut.

Og så baseres det på en artikkel av IT-avisen av alle ting, som i tillegg skriver at undersøkelsen baserer seg på en person ? Makan til unyansert bilde skal man lete lenge etter..

Det kan ikke bare tenkes at Apple lager gode produkter da..?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Og så baseres det på en artikkel av IT-avisen av alle ting

Og kildene er CNN og BBC ...

Se videoen i toppen av denne artikkelen. Ganske festlig. Og aldri i livet om du får meg til å tro at Linux-folket oppfører seg på noe i nærheten av lignende måte ved release av nye kjerner ...

Kan jo hende at den personen de testet var en komplett idiot. Jeg kjenner nå ganske mange med eple maskiner som er ganske så normale folk, så jeg velger å tro at denne karen her ikke reflekterer majoriteten.

Lenke til kommentar

Samme saken er også skrevet om på E24.no

Det som det snakkes om her er en undersøkelse gjort av nevrologer om hvordan hjernen opplever religion og at de samme mønstrene kommer også opp ift Apple.

Ifølge nevrologene trigger Apple og religioner samme del av hjernen, som betyr at tilhengere av selskapet opplever de samme følelsene og reaksjonene som religiøse personer.

Edit:

Hvem de har undersøkt og hvor mange er jo selvfølgelig en helt annen diskusjon.

Endret av BAT
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå kan jeg nok si 5 grunner for at linux ikke er religion. vertfall slik jeg mener.

1. Linux finnes i flere distribusjoner alt til folk med lav/stor kunnskaper.

2. Lav markedføring (Linux er beregnet på fattige mannen i gaten).

3. Linux selger ikke maskinvare eller låses brukeren på noen måte

4. Ingen prøver å bevise at linux er bra/dårlig eller noe spessielt, valget for brukeren.

5. Linux er ikke noe mere spessielt en et puslespill i deler.

Nå vet jeg ikke om dere mener dette ikke har noe med religion å gjøre.

Men vetfall slik jeg ser som religion:

Avhenging, troende, tilhengig av religion.

Nå er det vel ikke slik at apple tilhenger "ber" ved bønd til "Steve jobs" hvis produktene ikke holder mål.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

5. Linux er ikke noe mere spessielt en en puslespill i deler.

Nå vet jeg ikke om dere mener dette ikke har noe med religion å gjøre.

Nå vet jeg ikke om du har vært inne på noen av linux trådene her på forumet, eller kanskje rettere sagt, Windows trådene som sklir med linux prat, så jo, jeg opplever de samme tendensene i alle leirene. Et eller annet opphøyet forgudet bilde av "sitt eget" operativsystem holder for meg til å kategorisere dem. Det kan nok hende at disse linux misjonærspirene er like lite representabel for brukermassen, som jeg velger å tro at Apple-idioter er lite representabel for den brukergruppen.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke om du har vært inne på noen av linux trådene her på forumet, eller kanskje rettere sagt, Windows trådene som sklir med linux prat, så jo, jeg opplever de samme tendensene i alle leirene.

Du har rett i det, bare en nevner eller sammenligner med linux på en diskusjon så er diskusjonen i gang. Men til tema, var er årsaken til denne formen av "religion rettningen"? Er det Apple konkurenter som står bak?

Et eller annet opphøyet forgudet bilde av "sitt eget" operativsystem holder for meg til å kategorisere dem. Det kan nok hende at disse linux misjonærspirene er like lite representabel for brukermassen, som jeg velger å tro at Apple-idioter er lite representabel for den brukergruppen.

Nå finnes det jo også folk som gjerne er "nøytrale" på programvare også, jeg er blandt i den kategorien. Selve bruken/valget av operativsystem spiller liten rolle.

Bare den dekker mitt behov, dessverre er jeg blandt av fåtall her.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå finnes det jo også folk som gjerne er "nøytrale" på programvare også, jeg er blandt i den kategorien. Selve bruken/valget av operativsystem spiller liten rolle.

Bare den dekker mitt behov, dessverre er jeg blandt av fåtall her.

Jeg er ganske lik som deg her, bare at jeg ikke har brukt linux. Jeg bruker i dag windows på desktopen og laptopen, men min neste laptop blir en mac. Det er i hovedsak to grunner til dette. Først og fremst er det design og kvalitet som jevnt over er høyt. For det andre, så er det brukervennlighet i laptopene (multitouch mousepad og måten denne er implementert, programme og tastene på laptopen osv). Det er helt sikkert annerledes for mange, men for meg falt Mac og OSX i smak. Jeg liker fortsatt windows, og kommer til å ha det på desktopen i lang tid fremover, men etter å ha lånt en MBP i en ukes tid har jeg funnet ut at jeg synes ting går mer "smooth" på den, enn andre laptops. Igjen, så er det min personlige smak. Jeg vet også at jeg kan installere OSX på min nåværende laptop, men jeg skal oppgradere uansett, så da velger jeg en mac denne gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...