ipzy Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 jeg er en gutt på (16) og lurer på om jeg har lov til og ta en dagstur til danmark ? jeg og noen kompiser på min alder vil ta turen inn for og hamstre litt godsaker. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 jeg er en gutt på (16) og lurer på om jeg har lov til og ta en dagstur til danmark ? jeg og noen kompiser på min alder vil ta turen inn for og hamstre litt godsaker. Fly går uten problem. Verre er det med danskebåten. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Fly er vel ingen problem, så det er et alternativ. Om dere har muligheten, skaff dere en sjåfør og kjør med bil ned dit. Begge løsningene er dyre. Danskebåten vet jeg ikke hvordan det er med aldersgrenser på.. Lenke til kommentar
ipzy Skrevet 23. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2011 Tenkte egentlig mest på båten. Fly, det er vel mye dyrere. Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 På Color Line sine båtar er aldersgrensa 16 år om du har har vanleg billett ein veg, ellers frå 18 år og oppover. Og ein KAN kjøpa billettar i Danmark og . Berre hugs at om du er under 18 har du sjølvsagt ingen tollfri kvote kva gjeld sprit/tobakk, og halv kvote kva gjeld "andre varer". Tollarane hentar ut liste og kontrollen er 100 % for personar under 18 som reiser åleine, om det er slike om bord. Tollarane veit nemleg særs godt om unge som reisar for å kjøpa sprit/tobakk, og sidan dette både er smugling og brot på aldersgrensene for alkohol, har kontroll av slike reisande høgste prioritet! Lenke til kommentar
ipzy Skrevet 23. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2011 Går det ikke ann og bestille en bilett opp på morgenen, og en bilett tilbake på kvelden ? Tenkte egentlig mest på en dagstur Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Går det ikke ann og bestille en bilett opp på morgenen, og en bilett tilbake på kvelden ? Tenkte egentlig mest på en dagstur Nei, då er grensa 20 år. Heimtur MÅ kjøpast i Danmark om du er yngre, altså MÅ du i praksis ha opphald 24 timar. Lenke til kommentar
ipzy Skrevet 23. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2011 Ja, hvist jeg har tenkt meg ut. er ikke det mulig da, og kjøpe en heimbilett når jeg er i danmark ? Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Ja, hvist jeg har tenkt meg ut. er ikke det mulig da, og kjøpe en heimbilett når jeg er i danmark ? Det er det, men ikkje til reiser etter kl 20 - her er aldersgrensa 18 år når ein kjøper i Danmark. (Rimeleg trygg på at grensa er sett nett for å blokkera dagsturar for norsk ungdom.) Altså: Du MÅ i praksis ha overnatting på ein slik tur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå