tarantell Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 hei. jeg har et problem jeg gjerne i guds navn ber folk hjelpe meg om!!!!!!!!! jeg har nettopp kjøpt D-Link DL-614+ og en annen greie med navnet D-Link Airplus DWL-650+. Nå er jo internetten på den stasjonære har gått kaputt og modemet virker ikke. Jeg ringte til Microsoft og vet du hva? han drev dritt og hva .... man kan gjøre med en maskin, og TIL OG MED avin talerte driveren!!!!!!!!!!!!!!! Når han sier han skal hjelpe meg med å fikse det, vet du hva han sier???? At jeg har et "OEM" versjon av windows og at han ikke kan hjelpe meg mer. TAKK TIL MICRODRITT!!!!!! hva skal jeg gjøre? jeg kan ikke opne dritten pga at jeg ikke kan en dritt om tinga inni dataen, og bingo!!!!! joda, han fiksa den...... før så virka den med en router, men dataekspertene i microsoft er så flnke at dem avinstalerer tinga og sier "du har en oem versjon, vi kan ikke hjelpe deg" jeg brukte 52 kr til ingenting!!!!!! jeg håper noen her kan hjelpe meg slik at jeg kommer meg inn på internett med modemet.... jeg har win xp og hp pavilion 7950. modemet skal lyse oransje ikke sant??? det gjør ikke min. og jeg vet ikke hva den heter ellers skulle jeg ha lasta ned drivere....... "legg til ny maskinvare" inne på kontrollpanel finner den ikke, og jeg er hundre prosent sikker på at den ikke er løsnet, for jeg åpnet den opp og skjekka at alt lå på plass men visste ikke hva som var hva..... håper på hjelp..... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 hei.jeg brukte 52 kr til ingenting!!!!!! jeg håper noen her kan hjelpe meg slik at jeg kommer meg inn på internett med modemet.... jeg har win xp og hp pavilion 7950. modemet skal lyse oransje ikke sant??? Interne modemer pleier ikke ha noen lys, er du sikker på at det er et modem? Og kun krone 52? MS pleier da og fakturere 6-700kr pr spørsmål så. Lenke til kommentar
tarantell Skrevet 28. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2003 6-700??????????? Lenke til kommentar
tarantell Skrevet 28. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2003 jeg er ikke sikker, men i såfall bruker jeg den til adsl og den er en ethernet driver eller ethernet pppoe greie, jeg er ikke sikker.... Lenke til kommentar
Murty Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Bruker du den til ADSL og den sitter inne i pcen din.. så er det nok et nettverkskort.. i og med at adsl har et ekstern modem med lys på som det går en ledning fra som går inn i nettverkskortet i pcen din.. på nettverkskortet er det fra 1 til 2 lys.. akkurat fargene på disse er nok ikke så interresant.. i og med at de kan sikkert fabrikeres i forskjellige farger.. det er heller lysa på modemet/routeren som må sjekkes... Hva slags ADSL har du? og vet du hva slags nettverkskort du har? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 6-700??????????? Ja, hvis det ikke har økt så er det nok det ja. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 jeg er ikke sikker, men i såfall bruker jeg den til adsl og den er en ethernet driver eller ethernet pppoe greie, jeg er ikke sikker.... Hvis nettkortet fulgte med til maskinen så fulgte det sikkert med en driver på CD eller diskett. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Slik eg har forstått det. Du har anskaffa trådløs router og wlan kort Du har adsl (telenor?) Dette virka før ekstrautstyret kom i hus?. viss antagelsane mine er rett så kan me ta det frå der. Koblinger: ADSL til Uplink på router (den lengst ute). Bruk port 1 på routeren til første maskin. Når desse koblingane er ok skal det lyse på routeren og XP skal vise lokalnettverk tilkobla. Viss det er ok, går vi til neste punkt. Ps sjekk at ikkje lynet hat tatt strømkontakter o.l Oppsett: Router må settes opp tast 192.168.0.1 i adressefeltet på IE explorer brukernavn og passord står i manualen til Dlinken men skal vere (admin, blank velg wizarden for oppsett Telenor bruker Pppoe (dynamic) når brukarnavn skal settast inn husk at "online.no" skal vere med i tilegg til det vanlige brukernavnet(gjelder berre telenor). då restarter du routeren ( la det gå ca 30 sek) då skal internett tilkoblinga di vere ok igjen. Viss Dette ikkje fungerer er det ein par ting som du må sjekke. Viss pc prøver å ringe opp Telenor ADSL ved tilkobling --> Slett denne netttilkoblinga og opprett vanlig lokalnettverk (Xp skal gjere det sjølv) mvh JanEirik Lenke til kommentar
tarantell Skrevet 28. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2003 nei, men jeg kommer til "msn søk" hva kan jeg gjøre for å få det til? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Hvorfor skal Microsoft hjelpe deg med ditt trådløse nettverk?? LOL. Få en datakyndig hjem til deg for å fikse det. Er nok litt vanskelig å forklare alt så du får det til her siden du kan såpass lite. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 hei. jeg har nettopp kjøpt D-Link DL-614+ og en annen greie med navnet D-Link Airplus DWL-650+. Den andre greia er et PCMCIA-kort, for laptop. Bare nevner det siden trådstarter skriver om sin stasjonære pc. edit: btw, her finner du produktmanual http://support.dlink.com/Products/view.asp...oductid=DI-614+ Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Hvorfor skal Microsoft hjelpe deg med ditt trådløse nettverk?? LOL. Få en datakyndig hjem til deg for å fikse det. Er nok litt vanskelig å forklare alt så du får det til her siden du kan såpass lite. Alle må begynne en plass. Og hvis du og dine likesinnede lar være å rakke ned på folks kunnskaper, men heller gir en hjelpende hånd så blir verden så mye bedre. Må jo nesten le av "Er nok litt vanskelig å forklare alt så du får det til her siden du kan såpass lite." Hva kunne du før du lærte noe? DrE Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Må jo nesten le av "Er nok litt vanskelig å forklare alt så du får det til her siden du kan såpass lite." Hva kunne du før du lærte noe? DrE Det _er_ vanskelig og forklare når folk ikke kan begrepene eller navnene på det de ønsker hjelp om. Jeg vil anbefale vedkommmende som har problemer og sette seg ned og lese seg opp på helt grunnleggende og enkel litteratur om maskinvare og nettverk. Dette er ikke ment som noen spydighet heller mobbing, kun et råd som vil lette sammlivet med PC-en Lenke til kommentar
tarantell Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2003 Hvorfor skal Microsoft hjelpe deg med ditt trådløse nettverk?? nei, men jeg forklarte litt dårlig i førsten av, altså, modemet(driverne) ble ødelagt,og det er vel windows som skyldd??? og den dagen jeg fikk d-linken, ble modemet ødelagt, og dermed fikk jeg fikset modemet istad, og nå trenger jeg hjelp til å fikse den d-linken, altså jeg har fulgt instruksjonene, men når jeg kommer til den adressen, altså 192.168.0.1 ... eller noe sånt, kommer til jeg til "msn søk" og derretter står det "vi finner ikke 192.168.0.1 og dermed kommer jeg ikke inn....... MEN, jeg fant noe annet på d-link.com, en greie, vent jeg skal skjekke inne på "legg til/fjern programmer" ...."D-link Airplus".... shit, det er det programmet man skal bruke til å ha trådløst internett det :o Men i såfall kommer jeg ikke inn på den adressen, og trenger hjelp om noen kan..... Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 skriv http://192.188.0.1 istadenfor berre ipen. dermed kommer du ikkje på søk men den søker etter den aktuelle ipen. mvh JanEirik Lenke til kommentar
tarantell Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2003 ikke det?? før var det ihvertfall "msn søk", nå er det "finner ikke server"!!!!! :-? Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 skriv http://192.188.0.1istadenfor berre ipen. dermed kommer du ikkje på søk men den søker etter den aktuelle ipen. mvh JanEirik Liten skriveleif der... Det skal være http://192.168.0.1 Lenke til kommentar
tarantell Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2003 isåfall, du er ikke bedre, for det virker fortsatt ikke!! Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Prøv med https://192.168.0.1 da. Lenke til kommentar
tarantell Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2003 nope..... Bare nybegynere her eller?? (jeg er det selv ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå