AnonymDiskusjon Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Jeg har for øyeblikket et liv jeg ikke har ødelagt, men som jeg har kastet bort mye av og lagd problemer for meg selv, som har resultert i at jeg har gjort andre skuffet og sinte. Jeg har ikke brydd meg, da jeg har tenkt det er bare meg det går utover og at det ordner seg til slutt. Det er det mye mulig det gjør, men jeg trenger ikke denne belastningen ovenfor meg selv eller andre. Dette er ikke poenget. Poenget er at jeg har vært, jeg vil si, noe apatisk, og brydd meg lite om hvordan jeg oppfører meg ovenfor andre. Dette har gjort meg litt deprimert men samtidig har jeg ikke gjort noe med det. Jeg har bare tenkt på meg selv og hvorfor livet mitt er så trist. Jeg sitter bare oppe på rommet og gjør det samme gamle, som jeg ser meg mer og mer lei av - sitte oppe på rommet for meg selv med internett og tv-spill. Det har også denne helgen gått opp for meg at jeg nok tenker veldig mye på meg selv, rett og slett. Jeg setter meg selv foran alt annet, og lurt på hvorfor jeg har et så kjipt liv. Jeg kan klage om egoistiske mennesker som ser på Paradise Hotel osv, men jeg ser det at selv om jeg ikke gjør det selv at jeg er nok en av de mest egoistiske og selvsentrerte! Men nylig har det skjedd en forandring, da en venn av meg som vanligvis også har vært deprimert fikk en ordentlig opptur. Vanligvis hadde jeg blitt kanskje misunnelig og begynt å synes litt synd på meg selv, men jeg var bare glad på hans vegne, og jeg merket at det satte han pris på. Jeg vil forandre på ting. Så hva gjør jeg? Jeg har merket at ved å være støttende og oppmuntrende mot tidligere nevnt venn at det gjør meg godt! Jeg har fått kjenne at det er der jeg kan forandre meg. Jeg vil slutte å være så egoistisk og konstant tenke og analysere livet mitt, det vil ikke hjelpe. Jeg vil være en oppmuntrende person som ikke legger sine dumme og unødvendige problemer over på andre, men som heller får andre til å føle seg bra. Ved å gjøre det vil jeg også føle meg bedre, det vil være min drivkraft. Jeg vil bare vinne på det, det vil hjelpe meg og de rundt meg. Det vil få meg til å rydde opp i livet mitt og jeg vil bli den personen jeg vet jeg kan være og jeg egentlig vil være. Dette har kanskje vært et rot å lese, men for å oppsummere - jeg vil slutte å alltid tenke på meg selv og sette meg først, og heller konsentrere energien min mot andre, og prøve å gi dem lykke. Jeg vil bry meg mye mer om andre. Jeg vil være et slags lyspunkt som ikke ber om noe i tilbake. På denne måten vil jeg også bli lykkelig. Håper du skjønte noe av hva jeg prøvde å formidle og fikk noe ut av det! Postet av anonym: 1d93af7454c6d8218ac3f54d5854b465 Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Bra innlegg. Tror du holder på å bli mer moden og ansvarsbevisst. Hilsen Dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå