Gå til innhold

Oppgradere fra 32 til 64 bit

Anbefalte innlegg

Hei når jeg skulle oppgradere til 64 bit fra 32 bit kom dette:

This installation disc isn't compatible with your version of Windows. To upgrade, you need the correct installation disc. For more information, check your computer's system information. To install a new copy of windows, restart (boot) your computer using the installation disc, and then select Custom (advanced).

Jeg googla det og så det bare var og reboote PCen. Men i mitt tilfelle skjedde ikkenoe. Prøvde og gå inn på settings på start screenen der. Men så litt riski ut og tukle med. Så er det noen som vet hvordan jeg loader CDen når jeg rebooter ?

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan velge oppstartsrekkefølgen i BIOS (som du kommer til ved å trykke delete, F2 eller F12 på de fleste maskiner).

Men en bedre metode er so mregel å velge hvilken enhet som skal startes opp, og det er som regel bare å trykke F8 (trykk det gjerne gjenntatte ganger for å være sikker) rett etter at du har startet opp maskinen. Mulig at noen maskiner også har F12 for dette. Når du nå kommer til en meny, så velger du bare DVD-rommen din, og den vil prøve å starte fra DVD'en.

Edit: Å installere fra bunnen av er ALLTID best uansett. Bedre å gjøre noe helt, enn stykkevis og delt. ;)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Hei når jeg skulle oppgradere til 64 bit fra 32 bit kom dette:

This installation disc isn't compatible with your version of Windows. To upgrade, you need the correct installation disc. For more information, check your computer's system information. To install a new copy of windows, restart (boot) your computer using the installation disc, and then select Custom (advanced).

Jeg googla det og så det bare var og reboote PCen. Men i mitt tilfelle skjedde ikkenoe. Prøvde og gå inn på settings på start screenen der. Men så litt riski ut og tukle med. Så er det noen som vet hvordan jeg loader CDen når jeg rebooter ?

Takk :)

Det er ikke mulig å oppgradere fra 32bit til 64bit. Dette er en helt annen arkitektur og krever at du installerer OSet helt på nytt. Har du et nyere versjon windows kan du bruke det innebygde "windows easy transfer" for å ta backup av alle personlige filer, de fleste instillinger, kontoer osv. osv. slik at det er lett å få den nye installasjonen tilbake omtrent som den du hadde fra før.

Det er forresten lite poeng i å oppgradere fra 32bit til 64bit ved mindre maskinen har mer enn 3gig med ram. Win64 bruker faktisk litt mer RAM enn 32bit versjonen, så maskiner som ikke er begrenset av 4Gb grensen (nærmere 3Gb i praksis på de fleste maskiner) bør holde seg til 32bit som regel.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...