Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sosial angst

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en hyggelig gutt på 22 år som har problemer med sosial angst. Dette har jeg tenkt å kvitte meg med, og jeg er allerede på bedringens vei, men vet at det kan være veldig mye lettere å bli kvitt dette om man har med seg en annen. Altså oppsøke de situasjonene man er ukomfortabel i sammen. Har fått vite at eneste metode for å fjerne angst er å oppsøke situasjonen man er redd for. F.eks å snakke med fremmede på bussen om man er redd for det.

Jeg lurer rett og slett på om noen har lyst til å bli med å utsette seg for ukomfortable sosiale situasjoner ? :D:D jeg bor i oslo.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Gjerne en som har samme problem :) Så man kan motivere hverandre. Det kan være en kombinasjon av at man ikke liker å snakke med fremmede og at det føles enda verre på en buss. men det var et eksempel. Men jeg har i alle fall en liste over ting jeg ikke liker å gjøre og dersom man gjør dette mange nok ganger, vil angsten til slutt slippe tak. Og dersom man er to eller flere kan det være litt enklere å komme seg ut å gjennomføre utfordringene :)

Lenke til kommentar

ye er nok bra å ha med en kompis.. før når angsten var på det værste og jeg gikk alene i byen så ringte jeg en vennine mens jeg gikk rundt å handla og det roa meg litt ned.. indeed må du oppsøke situasjoner og presse deg frem, lettere sagt en gjort når en kaldsvetter og føler ubehag i hele kroppen men er eneste vei.. Medisiner kan hjelpe men du må gjøre det meste selv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...