Gå til innhold

Narkotika - militæret.

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Jeg har nå kommet inn i militæret.

Jeg hadde et tilfelle med hasj i 2007, det ble ikke noen bot eller noen sak angående dette, men jeg fikk en prikk på rullebladet. jeg pratet med en mann på sesjon ang dette, jeg forklarte saken og han var da enig i at dette var et engangs tilfelle.

Det jeg nå er bekymret for er om de nå vil gå tilbake og si at jeg ikke kommer inn på grunn av denne hendelsen. har noen noe erfaring eller noen kunnskap?

Som sagt var dette ikke en stor sak.

Det var rett og slett bare en tabbe jeg gjorde som barn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har kommet inn i militæret, men er redd for at du ikke kommer inn?

:hmm:

Antar du har fått innkalling?

I så fall er sjansene liten for at du blir sendt hjem pga denne ene hendelsen så lenge du ikke driver med slikt lengre.

De kaller ikke inn folk de ikke vil ha(stort sett).

Men, umulig å vite noe sikkert, desverre.

Lenke til kommentar

Jeg hadde et lignende tilfelle, og jeg gikk inn i førstegangstjenesten uten å høre noe som helst.

Saken ble litt annerledes når jeg vervet meg. Grunnet behov for økt klarering (Hemmelig) så måtte jeg i samtale med FSA før de godkjente min klarering.

Lenke til kommentar

Dette burde ikkje være eit problem, men det er viktig at du opplyser om dette når du blir spurt. Det er også sjølvsakt viktig at du ikkje avlegger positiv urinprøve eller at ein finner spor av narkotika i f.eks lommerusket ditt.

Som nemnt så vil dette kunne påvirke sikkerheitsklareringa som du får, noke som igjen har eit stort utfall på kva tjeneste du kan få. Utan sikkerheitserklæring er det ofte berre "dårlige" tjenester som kjøkkenhjelp, plenklipping, osv som er tilgjengelig for deg medan alle dei "kule" tjenestene stort sett krever sikkerheitsklarering.

Sikkerheitsklareringa fungerer ikkje slik at du får blankt avslag dersom dei finn noke på rullebladet ditt, men du får blankt avslag dersom du har gitt uriktige opplysninger.

Forsvaret er ute etter folk som ærlige, lojale og villige til å innrømme feil. Ikkje personer som aldri har gjort eller blitt tatt for noke kriminelt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan kanskje få problemer med å få sikkerhetsklarering. Hvis du må fylle ut det skjemaet om klarering, MÅ du nevne denne hendelsen. Hvis du ikke gjør det og de finner ut at det står der (de sjekker ALLE registre staten har på deg, alt fra inkasso til politi og trygdeetaten) blir du hangarfeier resten av tjenesten. Det er veldig alvorlig å lyve i forsvaret, især om det er skriftlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...