Gå til innhold

Abit IP35Pro problemer med eSATA i Win7 x64

Anbefalte innlegg

Har et Abit IP35Pro med Jmicon IDE/eSATA-kontroller. Kontrolleren er satt opp til AHCI, som den må være for å støtte eSATA fullt ut. OS er windows7 pro x64.

HK har to eksterne eSATA-porter på HK. Disse fungerer ca. 10% av tiden og når det mot formodning skulle fungere så faller de ut med en gang i 90% av tilfellene. M.a.o. store stabilitetsproblemer. Når harddisken(e) først har falt ut nytter det ikke å koble de til eller fra igjen. Maskinen må skrus helt av og da kommer de kanskje opp igjen etter neste restart.

Tenkte det kunne være en god idé å oppdatere driverne nå men kontrolleren finnes ikke i enhetsbehandling.

Noen tips? Får jeg det ikke til kommer jeg til å dynge HK og kjøpe nytt CPU/HK/RAM-oppsett.

Et annet problem er at HK ikke vil boote/POST-e hvis en USB-lagringsenhet er tilkoblet under oppstarten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eSATA har vært mye "hit and miss" her under kontaktsproblemer og sist men ikke minst drivere. For at eSATA skulle funke hos meg har jeg måttet hente ned drivere fra Jmicron til kontrolleren deres. Men som nevnt, sjekk kablene, eSATA har vært kjent for kontaktproblemer i porten på hovedkortet, vet ikke om dette er fikset nå men sist jeg brukte eSATA på IP35 Pro, IX38 og Biostar I45 så var det problemet der.

Lenke til kommentar

Fikk nå installert Jmicron's egne drivere. Makan til surr! Får støtt og stadig melding om at driverne ikke er til min hardware, at det ikke finnes drivere etc. og Jmicrons egne installasjonsprogram feilet umiddelbart.

Uansett får jeg nå én av mine eSATA-disker til å fungere noenlunde stabilt. Får ikke opp "progress bar", gjenværende tid etc. når jeg kopierer men det er mer en bagatell.

USB-problemet derimot får jeg ikke fjerna. Står f.eks. MP3-spilleren til lading i PC'n når jeg starter den så fryser den under POST. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...