Gå til innhold

Junifest 2011 - Evenseth - Macro for alle penga


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var overskyet i kveld da jeg tok det. Jeg synes det gir det fineste lyset. Men å kunne ta håndholdt med rask nok lukkertid gir jo også noen fordeler som man går glipp av når man driver og kløner rundt med stativ uti buskaset, så jeg vurderer å kjøpe blits. Skattefuten var ekstra snill i år, så kanskje det blir en årnings med det ;)

Lenke til kommentar

Nå begynner det virkelig å røyne på her... Ikke spesielt fornøyd med dagens, ikke fordi det er så veldig dårlig, men det var det eneste av ca 70 eksponeringer som ligner noe som helst. Men hva gjør man når man ikke er helt fornøyd med det kommer hjem med? Jo, finner på noe tull med etterbehandlingen, selvsagt! Ikke det at jeg har tatt den ut i noen retning, har bare desaturert det litt. Men det går imot stilen på de andre bildene mine der jeg har bestrebet meg på å gjøre så lite som mulig ut av etterbehandlingen.

 

29. juni - Desaturert flue

post-141583-0-62747400-1309377352_thumb.jpg

 

Flickr lightbox

 

Edit: link til flickr

Endret av Evenseth
Lenke til kommentar

Siste dag i festen, og avslutningsvis blir det en slags nød-mat-macro. Fikk ikke muligheten til å gå ut i dag pga barnevakttjeneste. Løsningen ble vannmelon.

 

30. juni - Vannmelon

post-141583-0-21748700-1309467381_thumb.jpg

 

Jeg hadde som tilleggsutfordring at jeg skulle få meg avatar i løpet av måneden. Noen som har forslag? Tror kanskje ikke jeg skal begrense meg til de som ble med i festen, men velge blant rejectene også (hey, jeg bestemmer jo reglene selv ;) )

 

Tusen takk til alle som har kommet med snille og oppløftende kommentarer! Så lover jeg at neste gang skal jeg også bli flinkere til å kommentere....

Lenke til kommentar

Har ikke kommentert her tidligere, men ville bare si at bildene i denne tråden er imponerende! Nå får jeg skikkelig lyst å kjøpe meg enda et macroobjektiv selv. Har en 35 mm, men det funker ikke så bra når det kommer til insekter. Missunnelig på deg nå ja som har både 105 mm og 150 mm ;)

 

Flott gjennomført månedstråd =)

Lenke til kommentar

Tusen takk, KristineS! :)

 

Kan tenke meg at 35mm blir litt snaut til insekter ja. 105mm går an, men jeg er mye mer fornøyd med 150mm'ern. Litt stor og tung, men den er jo vilt skarp. Kan ikke skylde på utstyret når det ikke går veien, akkurat ;)

 

Ha en finfin sommer!

Lenke til kommentar

Så mye imponerende makroarbeid! Liker veldig godt både blåvingen og 28.-flua :yes: Og det er artig å lese deg nesten be om unnskyldning for "hard etterbehandling" der du har senket fargemetningen i bildet den 29. :) Noen ganger er det så sterk fargemetning i bildene at Ken Rockwell ville vært fornøyd, da trengs kraftig nedjustering, og du beholder den friske rene følelsen i bildet. Veldig bra!

 

Avatarforslag? Tjah, synes nok bladbille på gressstråbroen skiller seg ut, og marihøneparet også. Flere av fluene kan gjøre seg veldig godt, og jeg misstenker at du har en god del bra blant de som ikke ble valgt ut også.

 

Gratulerer så masse med strålende gjennomført junifest! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...