Gå til innhold

har handla bærbar, hva nå?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får du med Windows på DVD, kan du jo selvsagt formatere harddisken og legge inn Windows på nytt, men får du bare en recovery-mappe eller partisjon, så ligger antagelig skiten der også.

Du kan da fjerne all dritten manuellt, ellers så finnes det programmer som automatiserer det meste for deg, som f.eks DeCrapifier. Kan lastes ned gratis, google.

Lenke til kommentar

Det jeg ville gjort hvis jeg var deg var å laste ned en w7 home premium 64 bits-kopi og brenne denne på en CD, og installere den med å bruke den lisensen som fulgte med PCen. På den måten er du 100% sikker på at du får en clean install av Windows. Deretter er du fri til å installere hvilke program du vil. Anbefalte: VLC, Google Chrome, Microsoft Security Essential, Open Office m.m

Tørr jeg spørre hvorfor du valgte å kjøpe den PCen der forresten? Får mange bedre PCer der ute i samme prisklasse.

F.eks: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=619512 , http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=620723#extra

Lenke til kommentar

Til skidrow. Du har muligheten til å gjøre bruk av angretten og oppheve kjøpet om det er slik mange har påpekt at du har valgt en maskin med gammel teknologi og at for den prisen finnes det flere andre gode muligheter. Det er lurt å tenke over det.

Decrapifier er en lettvint løsning om en ikke orker å installere alt på nytt. Man må i så fall hente drivere, og ha en plate med OS tilgjengelig. Lisens nummeret finner du i såfall under maskinen, så det er ikke noe problem.

Endret av Protest
Lenke til kommentar

ser foresten nå at den pc`n koster 1000kr mere i dag, jeg bestillte i går å da kosta den bare 4995,:-)

Med en slik pris forandrere det hele seg :)

Den har også 1600x900 oppløsning, mot drittoppløsning som forslagene var.

Støtter deg fullt ut i valget nå. Den vil nok fungere etter intensjonene.

Lenke til kommentar

ser foresten nå at den pc`n koster 1000kr mere i dag, jeg bestillte i går å da kosta den bare 4995,:-)

Med en slik pris forandrere det hele seg :)

Den har også 1600x900 oppløsning, mot drittoppløsning som forslagene var.

Støtter deg fullt ut i valget nå. Den vil nok fungere etter intensjonene.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...