Gå til innhold

Tror jeg har keylogger. Hjelp?

Anbefalte innlegg

Hei. For noen dager siden lastet jeg ned en fil fra megaupload (husker ikke helt hva det var)

Har spilt litt Runescape i det siste bare for å ha noe gjøre :p

Så jeg logga på accounten i går, og når jeg skulle sjekke banken min, oppdaga jeg at alt var borte. Jeg har kjørt avast virus sjekk 2 ganger uten lykke. Så jeg tok saken i egne hender...

Jeg startet først med å gå inn på %appdata%/roaming der fant jeg en liten fil ved navn

data (det er en dat fil) Jeg gikk inn på denne, og oppdagget at der sto alt jeg hadde gjort de siste dagene. alt fra spill jeg hadde spilt, ting jeg hadde skrevet og nett sider jeg har vært på. Så jeg slettet denne filen i håp om at det var den som hadde skylden.

Men så gikk jeg inn 10 minutter senere og så at den hadde blitt lagt in på nytt.

Fant også en fil ved navn PE (exe fil)

http://bildr.no/view/888062

Er det noen som har kunnskap om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ehm. Det er kanskje ikke det beste svaret du kan få men, hvis du sliter med dette er vel kanskje det letteste å formatere pcen. Eller finne ut hva du lastet ned og få den filen bort fra pcen din? Men det kan jo være andre ting også, det trenger ikke være filen som fikk keylogger på pcen din. Kanskje du har vært på en nettside som etterlatte seg noe virus drit?

Lenke til kommentar

Hei. For noen dager siden lastet jeg ned en fil fra megaupload (husker ikke helt hva det var)

Har spilt litt Runescape i det siste bare for å ha noe gjøre :p

Så jeg logga på accounten i går, og når jeg skulle sjekke banken min, oppdaga jeg at alt var borte. Jeg har kjørt avast virus sjekk 2 ganger uten lykke. Så jeg tok saken i egne hender...

Jeg startet først med å gå inn på %appdata%/roaming der fant jeg en liten fil ved navn

data (det er en dat fil) Jeg gikk inn på denne, og oppdagget at der sto alt jeg hadde gjort de siste dagene. alt fra spill jeg hadde spilt, ting jeg hadde skrevet og nett sider jeg har vært på. Så jeg slettet denne filen i håp om at det var den som hadde skylden.

Men så gikk jeg inn 10 minutter senere og så at den hadde blitt lagt in på nytt.

Fant også en fil ved navn PE (exe fil)

http://bildr.no/view/888062

Jepp ! det der er definitivt en keylogger :ohmy:

Lenke til kommentar

Hi,

ja, dat filer blir ofte brukt av malware til å logge det de har som oppgave å logge og blir så sendt til en remote server eller per e-mail tilbake til angripern.

Det hjelper lite at du sletter den, da de blir laget på nytt av den utførende filen, som du har merka selv. Sålenge du ikke får sletta den har du et problem. malware består av flere deler, med forskjellige oppgaver. sånne keylogger opptrer aldri alene men er ofte en tegn på at din pc er blitt hacket, altså noen har fått administrativ tilgang, lokal eller remote.

Hvis du vil ha en oversikt over den faktiske infeksjonsgrad av din pc anbefaler jeg en full scan med:

http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html

logisk at du burde endre alle dine passord fra et 100% clean system.

Lenke til kommentar

Ja da har jeg brukt kvelden på å bytte passord her og der :p fått formatert og er i full gang med å instalere programmer jeg må ha :p (steam, skype etc.)

Takker for hjelp. Pcn trengte egentlig en stor clean upp nå, lenge siden jeg har renset den for dritt.

Lenke til kommentar

Håper du byttet passord etter at du fikk fjernet keyloggeren. Om ikke så har de fått det nye passordet også.

Som jeg skrev. Dette må skje fra et 100% clean system. Beste etter at du har formatert systemet og installert windows på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...