Verbal Hologram Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 (endret) Halo, vel jeg har for øyeblikket nextgentel, og er møkkalei av å bli "svindlet" Vi betaler 570,- kr. Ettersom at dem gir oss en form for ekstra nedlastningspakke. Men når jeg går inn på Speedtest.net får jeg slike dårlige resultater: Jeg lurer på om noen av dere kan anbefale et annet firma enn nextgentel. Bor i Oslo, så burde være ganske sentralt. Har hørt mye bra om Alibox, stemmer dette? Takker for svar Endret 22. mai 2011 av Verbal Hologram Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 (endret) Dette er jo tydeligvis snakk om en teknisk feil ett eller annet sted (når jeg ser på prisen i forhold til testresultatene). Tekniske feil kan forkomme hos alle leverandører - så sånn sett har jeg ingen spesifikk annbefaling å komme med da slikt vil kunne oppstå uansett leverandør. Hvis du derimot er villig til å prøve å fikse problemet så har jeg eksensiv erfaring med dette og kan hjelpe deg. Si i fra om du ønsker det - så skal jeg veilede deg til hvordan du ordner opp i problemet. Jeg skal holde tråden opp en stund så jeg ser om du svarer. PS: Om du vil ha hjelp så er det fint om du begynner med å oppgi hvilken hastighet eller produktpakke det faktisk er du betaler for slik at vi har noe vi kan måle resultatene mot. Prisen i seg selv er ikke entydig da det kan inneholde andre tjenester enn bare ren internettlinje. -Stigma Endret 22. mai 2011 av Stigma 1 Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 22. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2011 (endret) Beklager for manglende informasjon. Setter virkelig pris på hjelpen. Bredbånd Next2 Sikkerhetspakke NextGenTel Club Smart. Men når jeg går inn på siden deres, er det ikke engang mulig å bestille pakken som heter "Next2". Kan vel legge til at da jeg gikk inn på: http://www.bredbånd.no/bredband/Telenor-ASA og testet, fikk jeg dette resultatet. Endret 22. mai 2011 av Verbal Hologram Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 (endret) Beklager for manglende informasjon. Setter virkelig pris på hjelpen. Bredbånd Next2 Sikkerhetspakke NextGenTel Club Smart. Men når jeg går inn på siden deres, er det ikke engang mulig å bestille pakken som heter "Next2". Kan vel legge til at da jeg gikk inn på: http://www.bredbånd.no/bredband/Telenor-ASA og testet, fikk jeg dette resultatet. ok, da skal vi nok få orden på dette. Jeg tar det da som at du ikke helt vet hva du egentlig har blitt lovet i hastighet fra Nextgentel. Jeg anntar dog utifra prisen at vi snakker om minst en 20Mbit linje, så da har vi ihvertfall noe å jobbe utifra. Grunnen til at du ikke finner produktet er nok fordi at NGT har en stygg uvane med å bytte navnene på produktene sine i hytt og pine (en dårlig tendens mange andre selskaper også har). Anyway - det første vi bør sjekke er om DSL syncen inn til huset ditt (ruteren din) er korrekt - for hvis ikke så vet vi ihvertfall at feilen må ligge ekstern og kan jobbe videre derfra. Hvis i stedet for DSL hastighet er korrekt så er det nesten alltid noe internt i nettverket ditt som er problemkilden. For å finne dette må vi logge oss inn på ruteren du fikk at NGT. Hvilken modell er det du har? Det er vel Speedtouch og Inteno rutere det går i for det meste fremdeles. Sjekk sjekk modell navn og nummer for meg - (eller om du allerede vet hva jeg snakker om så kan du bare logge inn på ruteren og sjekke DSL sync speed i ruteren med en gang). Hvis ikke skal jeg guide deg gjennom det når jeg vet ruter modellen. Jeg vil gjerne få sjekket opp noen detaljer om den fysiske linjen i kapaks også (et mer detaljert søk av det som du selv gjorde via den siden). Hvis det er ok med deg - kan du sende meg en PM med din adresse og/eller hustelefonnummer så jeg kan finne frem dataene for linjen? Hvis du ikke vil dele den informsjonen så er det greit - vi kan finne det ut på andre måter også. Det bare krever litt mer arbeid fra din side. En ting til jeg vil du skal teste: www.tptest.se - gi meg resultatet fra den hastighetstesten når du ikke bruker nettet til noe annet. Har du mulighet til å måle mens du er tilkoblet kabel så gjør gjerne en test på kabel i tillegg (hvis du normalt bruker trådløst). -Stigma Endret 22. mai 2011 av Stigma 1 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Er det fremdeles liv i deg? Fannt du ut av de tingene jeg spurte etter? -Stigma 1 Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 25. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2011 Beklager for sent svar, men tenkte jeg først skulle løse et problem som kom fram. Ble ikke mulig å komme inn på siden til ruteren, dermed ringte jeg nextgentel, og dem tok visst en test, og skal ringe meg imorgen, angående problemer med ruteren. Så kan da sikkert, svare på spørmålene dine bedre da Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Beklager for sent svar, men tenkte jeg først skulle løse et problem som kom fram. Ble ikke mulig å komme inn på siden til ruteren, dermed ringte jeg nextgentel, og dem tok visst en test, og skal ringe meg imorgen, angående problemer med ruteren. Så kan da sikkert, svare på spørmålene dine bedre da Ok. Det er opp til deg om du vil gå noe videre med det. Jeg er her om du trenger meg Send meg en PM om du trenger min oppmerksomhet på temaet. -Stigma 1 Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 25. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2011 Tusen hjertelig takk for hjelpen. Utrolig hyggelig å se så hjelpsomme folk over et forum. Dem skal visst sende en ny ruter, så får se an på saken etter det. Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 29. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2011 Beklager for sent svar, men tenkte jeg først skulle løse et problem som kom fram. Ble ikke mulig å komme inn på siden til ruteren, dermed ringte jeg nextgentel, og dem tok visst en test, og skal ringe meg imorgen, angående problemer med ruteren. Så kan da sikkert, svare på spørmålene dine bedre da Ok. Det er opp til deg om du vil gå noe videre med det. Jeg er her om du trenger meg Send meg en PM om du trenger min oppmerksomhet på temaet. -Stigma Jeg kom ovenfor et nytt problem, det går rett og slett ikke an å åpne porter på denne ruteren. Har gjort det mange ganger før uten noe problemer. Jeg fulgte denne guiden til å sette opp static ip: Modemet jeg fikk fra Nextgentel var Inteno x5668 trådløs. Jeg fulgte denne guiden for static ip: http://portforward.com/networking/static-win7.htm og fulgte denne guiden her for å åpne porten: http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Inteno/x5668/Vuze.htm Det så ut som alt fungerte, men da jeg gikk inn på: http://canyouseeme.org/ Sa den at porten var lukket, er det noe jeg kan gjøre? Jeg er rimelig sikker på at jeg gjorde alt riktig. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Har hatt samme ruter, og samme problemsymptom, men det har tilsynelatende fungert fint likevel. Jeg åpnet f.eks. porter for å spille MW2, og selv om webbaserte portsjekkingstjenester hevdet portene fremdeles var stengt, virket det som om de var åpnet for MW2. Sjekk forøvrig med NGT om du kan få VDSL isteden. Prisforskjellen kontra 20 mbit er kun 30 kr, og blir faktisk billigere om du ikke har fasttelefon da du slipper ekstra linjeleie. Du må isfall få tilsendt enda en ny ruter Endret 29. mai 2011 av srbz 1 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Beklager for sent svar, men tenkte jeg først skulle løse et problem som kom fram. Ble ikke mulig å komme inn på siden til ruteren, dermed ringte jeg nextgentel, og dem tok visst en test, og skal ringe meg imorgen, angående problemer med ruteren. Så kan da sikkert, svare på spørmålene dine bedre da Ok. Det er opp til deg om du vil gå noe videre med det. Jeg er her om du trenger meg Send meg en PM om du trenger min oppmerksomhet på temaet. -Stigma Jeg kom ovenfor et nytt problem, det går rett og slett ikke an å åpne porter på denne ruteren. Har gjort det mange ganger før uten noe problemer. Jeg fulgte denne guiden til å sette opp static ip: Modemet jeg fikk fra Nextgentel var Inteno x5668 trådløs. Jeg fulgte denne guiden for static ip: http://portforward.com/networking/static-win7.htm og fulgte denne guiden her for å åpne porten: http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Inteno/x5668/Vuze.htm Det så ut som alt fungerte, men da jeg gikk inn på: http://canyouseeme.org/ Sa den at porten var lukket, er det noe jeg kan gjøre? Jeg er rimelig sikker på at jeg gjorde alt riktig. Hei, jeg sa du burde sende meg PM om jeg skulle se videre på tråden, men så stumpet jeg over den likevel heldigvis for deg via quote-referansen. Dette er enkelt å forklare - nettbaserte "port testere" er særdeles lite brukbare i praksis. Grunnen er at det er ingen måte å "se" om en port er forwardet eller ikke. Det eneste disse sidene gjør er å sende noe info på porten og håpe på å få svar. SOm regel tipper de også bare på hvilken type protokoll brukes basert på porten. Så om: - serveren ikke står på - maskinen serveren er på ikke står på - porten du bruker ikke er en standard port for en protokoll (som 21 for FTP) så vil du nesten alltid få svar om at den ikke ser noen åpning. Skal du teste om en port faktisk er forwardet skikkelig bør du bruke en test-server som kjører på maskinen du forwarder til. Test programmet kan da sende en besjed til en ekstern server som sender riktig type signal på porten som du tester mot - og så ser den om signalet kommer gjennom eller ikke. Det jeg bruker mest i praksis er den innebygde testeren i Utorrent. Bare åpne porten i ruteren som bruksannvisningen sier - så kjører du testen via utorrent med den porten. Får du kontakt da så er porten forwardet riktig (UPnP bør ikke være aktivert på testen i utorrent, ellers kan du få "OK" på testen selv om porten ikke er manuellt forwardet riktig). -Stigma 2 Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 30. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2011 Da setter jeg denne som løst, stemte det dere sa. Jeg lukket opp porten som xboxen krevde, og da endret innstillingen seg fra Nat: Moderate til Nat: Open. Tusen takk for all hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå