lazlow123 Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Hallo Klarte ikke for harde livet å finne kategori for stasjonære pcer, så landet her..:S Skal bruke nokså lite penger på en kontor-pc, si 4000-5000 (Eks. skjerm,tastatur og mus da jeg har dette). Hvilken nettbutikk får du mest for pengene? Har sett litt rundt men sliter med å sammeligne da feks prossesorer og skjermkort har 2-3 parametre (og sikkert flere) som har noe å si for ytelsen/kvaliteten. Har med andre ord ganske dårlig peiling og håper noen her kan gi et enkelt og konsist svar. På forhånd takk:) Lenke til kommentar
DeepW Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) Skal bruke nokså lite penger på en kontor-pc, si 4000-5000 (Eks. skjerm,tastatur og mus da jeg har dette). Vel for det første virker det som om du trenger særdeles lite kraft fra skjermkortet hvis jeg forstår deg rett i at du skal kun bruke maskinen til typisk kontorarbeid (nettleser, tekstdokument osv). Derimot hvis du skal gjøre grafisk arbeid (f.eks. litt tung video- eller bilderedigering) trenger du litt kraft. Jeg antar at du vil kjøpe en ferdigbygget pc? Se etter noe slikt: Minst 4GB ram (ddr3) intel socket-1155 prosessor (i3/i5/i7). Velg en firekjerner Intel GMA HD ,integrert skjermkort i prosessoren som skal være godt nok til å se full-HD video. Dedikerte skjermkort er selvsagt bedre men ville heller valgt en bedre cpu Tror ikke det finnes noen alternativer som vil ha en ssd-"harddisk" men ville skaffet en som oppgradering i fremtiden. Gir maskinen god flyt og rask respons, ville da tatt noe for rundt 1200kr+. Hvis du har flere alternativer innen prisklassen så velg den med den kjappeste/dyreste prosessoren. Også når det gjelder nettbutikker ville jeg brukt komplett, mpx eller netshop. Å spare noen få kroner ved å velge en dårlig nettbutikk kan fort "koste mer enn det smaker". Snakker av erfaring Endret 4. juni 2011 av Deep87 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå