Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

5850 i Crossfire?

Anbefalte innlegg

Har lenge hatt planer om å oppgradere gamern min med forskjellige ting. Blant annet en SSD-disk, 64-bit OS, mere ram og et nytt grafikkort/et grafikkort til.

Mitt spørsmål er da: kan man kjøre 2 stk XFX5850 i crossfire på en 650 watt PSU? Jeg snakka nettopp med en kar som kjørte et HIS 5850 og et Powercolor 5850 på en cooler master 650 watt, vil min Chiectec Nitro klare det? Kan jeg kjøpe Molex til PCI-e kabler og koble i? (tror nemlig ikke jeg har 4xpcie kabler)

Har funnet ut at et 5850 bruker ca 130-150 watt idle...

Specs:

XFX Radeon HD5850 1 GB "BLACK"

ASUS Crosshair IV Formula

AMD Phenom II x4 Black Edition @ 4 ghz (kan klokke ned denne for å få mere strøm..)

4 GB Corsair Dominator for AMD Phenom

1 stk raptor (skal byttes ut med SSD)

1 stk 500 gb WD Green

2 stk 180 mm vifter

2 stk 120 mm vifter med lys

CoolIt Vantage

LED-lys i front

Hvor mye tar de forskjellige delene? CPU tar 125, 2 stk 5850 tar 300, SSD tar 5 (?) og hdd 10? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prosessoren er vel 125 watt/ 95 watt? Finnes 2 typer. hvis prosessoren er ganske så kraftig og ny ville jeg tippe 125 watt.

Når du da overklokket til 4 Ghz mistenker jeg PSU vil bli i minste laget.

Nå vet jeg ikke hvor bra en Chiectec Nitro er, men ville heller gått for Corsair AX 850W den burde gå fint her.

Consair er som regel veldig god til overklokking, så her burde Corsair gjøre det bedre.

Lenke til kommentar

Prosessoren er vel 125 watt/ 95 watt? Finnes 2 typer. hvis prosessoren er ganske så kraftig og ny ville jeg tippe 125 watt.

Når du da overklokket til 4 Ghz mistenker jeg PSU vil bli i minste laget.

Nå vet jeg ikke hvor bra en Chiectec Nitro er, men ville heller gått for Corsair AX 850W den burde gå fint her.

Consair er som regel veldig god til overklokking, så her burde Corsair gjøre det bedre.

Tenkte litt på å kjøpe en ny en. Var på jakt etter en med høyere effekt, men så var det 75% avslag på denne på timessalget hos komplett.

Er det denne? Slik jeg har forstått det, har den støtte for 3 grafikkort? (6x pcie)

Da ble oppgradering planlagt til å koste 2000 plutselig 5 :p

Lenke til kommentar

650W holder fint for deg. Har du overklokket CPU-NB til 2600-3000 et sted? Hvis ikke vil du få ganske dårlig skalering i Crossfire

Nei, det har jeg ikke. Hvordan gjør jeg det? Har brukt overklokkingsfunskjonen på hovedkortet.

Tenkte å kjøpe Asus EAH 5850-kortet, som har litt lavere klokk. Vil da XFXen bli "nedgradert"? Og hva mener du med at jeg vil få dårlig skalering i xfire? :wow:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...