Ariovistusii Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) * Endret 8. september 2013 av Ariovistusii Lenke til kommentar
Ariovistusii Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) * Endret 8. september 2013 av Ariovistusii Lenke til kommentar
stizzen Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Jeg tar gjerne imot en invitasjon om noen har en å gi bort stian.k [at] hotmail.com Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Ser interessant ut. Kan noen sende invite til duperjstn[at]Yahoo.com? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Orker ikke nå, sitterpå iPad. Send pm eller bump om ingen har invitert deg til da Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Jonas: Done Takker, den havna i søppelpost, men klarte å redde den i siste sekund! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 He. he. Dette minner meg på et blogginnlegg jeg skrev for tre-fire år siden: Jeg tror, at dersom man kan finne glede i å få pixler på en skjerm til å gå opp i level ved å gjøre repetetive og tilsynelatende uproduktive handlinger (ja, jeg vet at grind-faktoren varierer sterkt på de ulike momorpurgerene, men la meg prøve å få frem et poeng et sted) skulle man tro at de samme personene ville vært villig til å kunne gjøre repetitive handlinger selv, om de selv kunne samle exp og gå opp i level. For eksempel, kunne disse innarbeides i militæret; Pusse sko ? 5 exp Vaske 1 kvm ? 0,5 exp Marsjere 1 km - 20 exp Man gikk opp i level ved hvert 1000. exp., og det ville da selvsagt gå konkurranse i å ha høyest mulig level innen førstegangstjenesten var unnagjort. Man ville muligens få en del som blir sittende å pusse sko eller tar seg en tur ut og marsjerer hele natten fordi de ikke får tid til å gjøre når de faktisk må jobbe og må opp 4 level for å ta igjen kompisene, men litt svinn må man regne med. Her tror jeg definitivt at arbeidslivet/skoleverket/militæret kan ha mye å lære, for denne gleden av å gjøre tilsynelatende kjedelige ting for å oppnå en positiv belønning (økt level) er en så sterk motivasjonsfaktor at den ikke burde undervurderes. For å nå ungdommen må man tilby noe ungdommer vil ha, og så mange ungdommer foran så mange dataskjermer kan ikke ta feil. De vil ha experience points. Og vi bør gi dem det. Dette må jeg se med mine egne øyne. Tar gjerne imot invite på pengerpengerpenger[at]hotmail.com Lenke til kommentar
nilox Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Hadde selv en lignende idé om en treningsapp som fungerte på samme måte som fitocracy. Det er helt sikkert mange andre som har hatt samme idé. Det er utrolig hvordan noen stigende tall på skjermen booster motivasjonen. Jeg merker selv at jeg blir veldig hekta på dette, og det har virkelig gitt meg en dytt bak når det gjelder treningen min! Det har nok mye å gjøre på måten denne løsningnen gjør treningen mer sosial, og også hvordan den hele tiden gir deg delmål og nye oppgaver å løse. Akkurat som et mmorpg mao, bare at man blir litt sunnere av det. First Best: invitasjon er sendt! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 (endret) Kunne også gjerne tenkt meg en invite! Endret 19. oktober 2019 av Slettet+45613274 Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Invites for all: http://www.fitocracy.com/register/?invite_code=9AC3X4 Lenke til kommentar
stizzen Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Kun jeg som ikke får loggført treningene mine? Den står bare å "laster" i en evighet Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Bruker du komma isteden for punktum? Lenke til kommentar
Ariovistusii Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) * Endret 8. september 2013 av Ariovistusii Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå