sinnaelgen Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 du mener at jeg skal dokumentere min meninger ? A dokumentere slik meninger går ikke da det ikke er utarbeidet statistikk på det . Så de som burde ha greie på det har ingen statistikk. Da må man slite med kø som myndighetene mener ikke er til stede. hvordan kan jeg love å la være å svar på anklagene dine ? i tillegg så ber du jo meg om å svare på innleggene du skriver Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 du mener at jeg skal dokumentere min meninger ? Ja. Dette gjelder alle, ikke bare deg. Vel å merke, det er snakk om dokumentasjon av påstander som lar seg dokumentere (slik som løgnen din om at "mye av det [forstyrrelsene] i trafikken kommer av at syklister skal bruke kjørefeltet"); påstander som ikke lar seg falsifisere (husker du linken til vitenskapelig metode hos wikipedia? Dette er repetisjon av det samme stoffet), slipper man å dokumentere av opplagte årsaker (men slike påstander er verdiløse i utgangspunktet, så det er ingen grunn til å dvele på temaet mer). A dokumentere slik meninger går ikke (...) Jo, det gjør det. (...) da det ikke er utarbeidet statistikk på det . Ah, mao. du slang dritten fra deg uten noe basis, og deretter later du som om at begrunnelsen ikke kan eksistere. Hvorfor er ikke jeg overrasket. Så, for å oppsummere: 1) Du kom med en påstand uten noe forankring i virkeligheten. 2) Du feilet totalt å begrunne den. Du forventer selvsagt ikke nå at noen andre skal godta denne løgnen uten videre, håper jeg. hvordan kan jeg love å la være å svar på anklagene dine ? Hvordan? Du har alt lovet å holde kjeft. Jeg venter kun på at du skal innfri. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Dette gjelder alle, ikke bare deg. Vel å merke, det er snakk om dokumentasjon av påstander som lar seg dokumentere (slik som løgnen din om at "mye av det [forstyrrelsene] i trafikken kommer av at syklister skal bruke kjørefeltet"); påstander som ikke lar seg falsifisere (husker du linken til vitenskapelig metode hos wikipedia? Dette er repetisjon av det samme stoffet), slipper man å dokumentere av opplagte årsaker (men slike påstander er verdiløse i utgangspunktet, så det er ingen grunn til å dvele på temaet mer). du glemmer at hvis man må dokumentere noe så man også ha none som vil hjelpe med å få frem statistikk( det holder ikke med bare gammel data ) . Da må man betale noen o.s.v for å få det frem Da det går på er at når noen vil kjøre i 50 og det er noen som kjører i 30 foran så hindres ikke de i å kjøre i 50 etter dine meninger. jeg mener det motsatte Enten du er klar over det eller ei så ber du meg faktisk svare på innleggene. jeg har prøv å la være å svare på flere og fler av innleggene , men når du går så hardt ut så er du umulig. Hvis skal jeg gjør når du spør om jeg kan holde det jeg har lovet ? hvis jeg svare ja , så har jeg ikke gjort det jeg har lovet. Lar jeg være å svare så vet du forsats ikke om jeg holder det jeg lovet tidligere at jeg lovet å ikke svar var mer av den sorten at jeg ikke orket å svare på alle 10-20 siteringen du la inne i hvert innlegg en det å jeg ikke hadde lyst . som alle andre så er det enkelt beskyldninger jeg ikke kan godta Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 ikke i sentrum , der er det rallede bygd ut. Bodø by har et areal på 13.8 km2. [kilde] Hvis bodø hadde hatt samme befolkningstetthet som New York ville det vært plass til 142000 innbyggere. Som Chennai: 345000. [kilde] Merk at begge byer må påregnes å ha sentrale omeråder med langt større tetthet. enn det som er oppgitt i listen siden de er store og nødvendigvis har industri og parkomeråder med lavere tetthet, så disse anslagene er sannsynligvis temmelig lave da en liten by ikke vil ha behov for samme grad av slike omeråder innenfor grensene (de ligger gjerne utenfor) Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 (endret) ikke i sentrum , der er det rallede bygd ut. Bodø by har et areal på 13.8 km2. [kilde] Hvis bodø hadde hatt samme befolkningstetthet som New York ville det vært plass til 142000 innbyggere. Som Chennai: 345000. [kilde] Merk at begge byer må påregnes å ha sentrale omeråder med langt større tetthet. enn det som er oppgitt i listen siden de er store og nødvendigvis har industri og parkomeråder med lavere tetthet, så disse anslagene er sannsynligvis temmelig lave da en liten by ikke vil ha behov for samme grad av slike omeråder innenfor grensene (de ligger gjerne utenfor) Den statistikke viser ikke hele sannheten . Hvis du ser på kartet her så ser du at byen bodø kun er det som er markert med gult men Bodø komunne er det som merker i lyseblått. når jeg snakker om sentrum så snakker jeg om et område som er innenfor det gule feltet. Endret 10. desember 2011 av den andre elgen Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Dette gjelder alle, ikke bare deg. Vel å merke, det er snakk om dokumentasjon av påstander som lar seg dokumentere (...) du glemmer at hvis man må dokumentere noe så man også ha none som vil hjelpe med å få frem statistikk( det holder ikke med bare gammel data ). Da må man betale noen o.s.v for å få det frem Ja, og det er derfor vi har en rekke etater/institusjoner som er finansiert gjennom skatter og avgifter som forsker på denne typen problemstillinger. Men du er jo totalt ute av stand til å produsere noe form for uavhengig bekreftelse for tesene dine, så hvilken rolle spiller det hvordan slik forskning er finansiert? Det finnes et engelsk ordtak -- "put up, or shut up". Når du greier å begrunne dine teser med troverdige og uavhengige kilder, greier du faktisk å få andre til å lytte på deg. Når du ikke greier det og attpåtil serverer bortforklaringer om at slike begrunnelser ikke finnes, eksponerer du selv totalt fravær på fundament i din argumentasjon. I det siste tilfellet er det overhodet ingen med veljustert kritisk sans som vil bare godta tesen din -- det er jo overhodet ingen grunn til det, uansett hva slags innstilling man måtte ha til saken i utgangspunktet. Det hører til historien at tesen din om forstyrrelser har trivielle moteksempler (jfr tidligere innlegg), slik at du har faktisk en solid jobb foran deg, dersom du ønsker at noen andre skal akseptere denne tesen som troverdig. Naturligvis, om du ikke har slike ønsker... vel, da vil jeg bare peke på ditt tidligere løfte. (forresten, ad "det holder ikke med bare gammel data" -- har du noen historiske kilder som skulle tilsi at påstandene dine holdt vann? Hvis ikke, hvorfor drar du alderen til slike kilder inn? Hvis du har slike kilder, kunne man få en referanse til dem?) Da det går på er at når noen vil kjøre i 50 og det er noen som kjører i 30 foran så hindres ikke de i å kjøre i 50 etter dine meninger. jeg mener det motsatte Det var ikke dette jeg spurte dokumentasjon om. Jeg forstår ikke hvordan en så enkel forespørsel kan misforstås. En gang til, med teskje: jeg ba deg dokumentere løgnen din om at "mye av det [forstyrrelsene] i trafikken kommer av at syklister skal bruke kjørefeltet". Du feilet. Spektakulært. Og ikke uventet. Enten du er klar over det eller ei så ber du meg faktisk svare på innleggene. Jeg venter på at du skal innfri løftet ditt. Ingen tvang deg til å komme med det, men jeg forventer at du lever opp til dine egne løfter. jeg har prøv å la være å svare på flere og fler av innleggene , men når du går så hardt ut så er du umulig. "Hardt ut"? Grin meg en jævla elv. Du serverer gang på gang løgner om faktiske trafikale forhold; du kommer med trusler mot en hel trafikantgruppe; du serverer gang på gang kunnskapsløst tøys om et tema du ikke har fjerneste innblikk i (og attpåtil prøver å forsvare dette tøyset enda du ble gitt flere referanser som tilbakeviser dine påstander) og du greier faen meg ikke engang å holde oversikt over dine egne påstander. When in a hole, stop digging. Gammelt jungelord. Hvis skal jeg gjør når du spør om jeg kan holde det jeg har lovet ? Du skal faktisk holde det du har lovet -- nemlig å holde kjeft. at jeg lovet å ikke svar var mer av den sorten at jeg ikke orket å svare på alle 10-20 siteringen du la inne i hvert innlegg en det å jeg ikke hadde lyst . Men du orker å servere mer og mer kunnskapsløst vås? Fiffig fordeling av "ork", må jeg si. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 (forresten, ad "det holder ikke med bare gammel data" -- har du noen historiske kilder som skulle tilsi at påstandene dine holdt vann? Hvis ikke, hvorfor drar du alderen til slike kilder inn? Hvis du har slike kilder, kunne man få en referanse til dem?) er ikke poenget med dokumentasjonen at det er så oppdatert som mulig ? Det var ikke dette jeg spurte dokumentasjon om. Jeg forstår ikke hvordan en så enkel forespørsel kan misforstås. Du har påstått det , jeg vil ha begrunnelsen bak det. Du serverer gang på gang løgner om faktiske trafikale forhold; du kommer med trusler mot en hel trafikantgruppe; du serverer gang på gang kunnskapsløst tøys om et tema du ikke har fjerneste innblikk i (og attpåtil prøver å forsvare dette tøyset enda du ble gitt flere referanser som tilbakeviser dine påstander) og du greier faen meg ikke engang å holde oversikt over dine egne påstander. og du kommer med argumenter som ikke holder mål Du skal faktisk holde det du har lovet -- nemlig å holde kjeft. Du glemmer at du indirekte ber meg om å svare. jeg vil tro at du har en helt annen oppfatning av trafikkbildet her nord en det jeg opplever. Det er ikke som i Oslo Derfor kommer vi heller ikke til å bli enige Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Bodø by har et areal på 13.8 km2. [kilde] Hvis bodø hadde hatt samme befolkningstetthet som New York ville det vært plass til 142000 innbyggere. Som Chennai: 345000. [kilde] Den statistikke viser ikke hele sannheten . Nei, den gjør ikke det. Men den er mer enn nok for å tilbakevise påstanden din: <sitat> (...) man man plaser 2-3 ganger så mange innbyggere i sentrum av Bodø som det er i dag . Det er det ikke plass til </sitat> Dette er piss, hvilket henvisningen til sverreb så vakkert demonstrerer. når jeg snakker om sentrum så snakker jeg om et område som er innenfor det gule feltet. Som har fremdeles en LATTERLIG lav tetthet i verdenssammenheng. Bodø by (ikke kommune) har en befolkning på rundt 38'000 på et areal på 13.81km^2. Dette gir rundt 2752 innbyggere/km^2. Det finnes byer som har 7 *ganger* så tett befolkning (kilde, så det er massevis med plass for å 5-doble Bodø uten at det vil gjøre byen mer problematisk enn hva som finnes av forhold andre steder. Moskva, eksempelvis, når man tar hele den administrative enheten (og ikke bare sentrum som er mye tettere befolket) har en befolkningstetthet på rundt 11'551'000/1091.0 = 10'587innbyggere/km^2 (samme kilde). Og da har jeg faktisk tatt en veldig generøs statistikk ift Bodøs framtidige utviklingsplaner. Konklusjon -- du har ikke belegg til å hevde "Det er det ikke plass til". Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 (endret) (forresten, ad "det holder ikke med bare gammel data" -- har du noen historiske kilder som skulle tilsi at påstandene dine holdt vann? Hvis ikke, hvorfor drar du alderen til slike kilder inn? Hvis du har slike kilder, kunne man få en referanse til dem?) er ikke poenget med dokumentasjonen at det er så oppdatert som mulig ? Du greier ikke å produsere noe dokumentasjon overhodet. Det var ikke dette jeg spurte dokumentasjon om. Jeg forstår ikke hvordan en så enkel forespørsel kan misforstås. Du har påstått det , jeg vil ha begrunnelsen bak det. Dokumentasjonen var gitt av deg selv, for pokker. Greier du ikke engang å lese dine egne ord? Du serverer gang på gang løgner om faktiske trafikale forhold; du kommer med trusler mot en hel trafikantgruppe; du serverer gang på gang kunnskapsløst tøys om et tema du ikke har fjerneste innblikk i (og attpåtil prøver å forsvare dette tøyset enda du ble gitt flere referanser som tilbakeviser dine påstander) og du greier faen meg ikke engang å holde oversikt over dine egne påstander. og du kommer med argumenter som ikke holder mål Mine argumenter er forankret i det gjeldende lovverk. Dine argumenter er forankret i dine egne fantasier og gapende kunnskapshull om hva sykler er. Du skal faktisk holde det du har lovet -- nemlig å holde kjeft. Du glemmer at du indirekte ber meg om å svare. Du kan anta deg fritatt for svarkrav fra nå av, under forutsetning at du lever opp til ditt eget løfte. Siden du hverken har forstått hvorfor det er viktig å begrunne sine påstander med troverdige kilder eller har vist evnen til å faktisk gjøre det, har jeg overhodet ingen tro på at du kan tilføye denne debatten noe og/eller vil lære noe av den (jeg skulle gjerne ha tatt feil på dette punktet, men summen av tidligere erfaringer levner heller lite håp) Derfor kommer vi heller ikke til å bli enige Enighet var aldri målet. Men siden du nevner "enighet", så er det å begrunne sine standpunkter med uavhengige kilder det første skrittet på vei mot det. Jeg har henvist deg til internasjonale organisasjoner, myndigheter, gjeldende lovverk i denne tråden. Hva slags begrunnelser utover dine ville fantasier har du bidratt med? (spørsmålet er retorisk, og du trenger ikke å svare, bare du lever opp til ditt eget løfte). edit: glemte noe. Endret 10. desember 2011 av zotbar1234 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Bodø by har et areal på 13.8 km2. [kilde] Hvis bodø hadde hatt samme befolkningstetthet som New York ville det vært plass til 142000 innbyggere. Som Chennai: 345000. [kilde] Den statistikke viser ikke hele sannheten . Nei, den gjør ikke det. Men den er mer enn nok for å tilbakevise påstanden din: <sitat> (...) man man plaser 2-3 ganger så mange innbyggere i sentrum av Bodø som det er i dag . Det er det ikke plass til </sitat> Dette er piss, hvilket henvisningen til sverreb så vakkert demonstrerer. når jeg snakker om sentrum så snakker jeg om et område som er innenfor det gule feltet. Som har fremdeles en LATTERLIG lav tetthet i verdenssammenheng. Bodø by (ikke kommune) har en befolkning på rundt 38'000 på et areal på 13.81km^2. Dette gir rundt 2752 innbyggere/km^2. Det finnes byer som har 7 *ganger* så tett befolkning (kilde, så det er massevis med plass for å 5-doble Bodø uten at det vil gjøre byen mer problematisk enn hva som finnes av forhold andre steder. Moskva, eksempelvis, når man tar hele den administrative enheten (og ikke bare sentrum som er mye tettere befolket) har en befolkningstetthet på rundt 11'551'000/1091.0 = 10'587innbyggere/km^2 (samme kilde). Og da har jeg faktisk tatt en veldig generøs statistikk ift Bodøs framtidige utviklingsplaner. Konklusjon -- du har ikke belegg til å hevde "Det er det ikke plass til". Dette byer som har blokker på mange titals etasjer Statistikken viser bare et gjennomsnitt på disse nesten 14 km² innenfor det området er det mange ubrukte områder , men jeg snakker om et område som er lang , lengt mindre . mye mindre en de 38 000 innbyggerne Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Den statistikke viser ikke hele sannheten . Hvis du ser på kartet her så ser du at byen bodø kun er det som er markert med gult men Bodø komunne er det som merker i lyseblått. når jeg snakker om sentrum så snakker jeg om et område som er innenfor det gule feltet. Nøyaktig hva er feilen? Hvis du hadde lest kildehenvisningen (og hatt ett perspektiv på mål og størrelser) så hadde du fått med deg at jeg ga arealet for bodø by, ikke kommunen. Hele bodø kommune er ca 3 ganger så stor som Mumbai, en by med 12 millioner innbyggere. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 (endret) feilen ligger i størrelsen på det arealet vi snakker om. Du snakker hele tiden om ca 14 km² jeg snakker om et område på ca 5 km² ( antagelig enda mindre ). det var lit vanskelig å få til nøyaktige areal målinger på kartet Endret 11. desember 2011 av den andre elgen Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 feilen ligger i størrelsen på det arealet vi snakker om. Du snakker hele tiden om ca 14 km² jeg snakker om et område på ca 5 km² ( antagelig enda mindre ). det var lit vanskelig å få til nøyaktige areal målinger på kartet Selv om man antar at alle Bodøs innbyggere bor innefor disse 5 km^2, (ett stort overestimat), så vil man glatt kunne få plass til feks 90 000 innbyggere der om det har like stor tetthet som feks monaco, som ikke er verdens tett befolkede by. Uansett hvordan man ser på det, så tar du feil, innse det, det er plass. AtW Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Man kunne fått plass til langt flere, ja. Men nordmenn flest ønsker ikke å bo så tett. Byen må nok i praksis bli mye større før det kan fortettes så mye mer i sentrum. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 feilen ligger i størrelsen på det arealet vi snakker om. Du snakker hele tiden om ca 14 km² jeg snakker om et område på ca 5 km² ( antagelig enda mindre ). det var lit vanskelig å få til nøyaktige areal målinger på kartet Selv om man antar at alle Bodøs innbyggere bor innefor disse 5 km^2, (ett stort overestimat), så vil man glatt kunne få plass til feks 90 000 innbyggere der om det har like stor tetthet som feks monaco, som ikke er verdens tett befolkede by. Uansett hvordan man ser på det, så tar du feil, innse det, det er plass. AtW ikke i det området da alle tomten er opptatt ,den eneste muligheten er å bygge i høyden Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 (endret) feilen ligger i størrelsen på det arealet vi snakker om. Du snakker hele tiden om ca 14 km² jeg snakker om et område på ca 5 km² ( antagelig enda mindre ). det var lit vanskelig å få til nøyaktige areal målinger på kartet Selv om man antar at alle Bodøs innbyggere bor innefor disse 5 km^2, (ett stort overestimat), så vil man glatt kunne få plass til feks 90 000 innbyggere der om det har like stor tetthet som feks monaco, som ikke er verdens tett befolkede by. Uansett hvordan man ser på det, så tar du feil, innse det, det er plass. AtW ikke i det området da alle tomten er opptatt ,den eneste muligheten er å bygge i høyden La meg fortelle deg noe elgen, vet du hva som går ann? Det går ann å rive gamle bygninger, og bygge nye. Og det går som du så rett påpeker, å bygge i høyden, ergo det er plass. Det er jo helt meningsløst å diskutere med deg, selv de simpleste ting protesterer du på, enda det er ettertrykkelig og 100% bevist at du tar feil. Derfor setter jeg herved strek for mine svar til deg i denne tråden. AtW Man kunne fått plass til langt flere, ja. Men nordmenn flest ønsker ikke å bo så tett. Byen må nok i praksis bli mye større før det kan fortettes så mye mer i sentrum. Vel, som jeg sa, det er plass, om det er ønskelig er en annen sak. Jeg blir ikke så klok på bodøs politikere når ordføreren mener at han ikke klarer å se noen ulemper med å ha en jagerflybase kloss oppi sentrum AtW Endret 11. desember 2011 av ATWindsor Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 feilen ligger i størrelsen på det arealet vi snakker om. Du snakker hele tiden om ca 14 km² jeg snakker om et område på ca 5 km² ( antagelig enda mindre ). det var lit vanskelig å få til nøyaktige areal målinger på kartet Selv om man antar at alle Bodøs innbyggere bor innefor disse 5 km^2, (ett stort overestimat), så vil man glatt kunne få plass til feks 90 000 innbyggere der om det har like stor tetthet som feks monaco, som ikke er verdens tett befolkede by. Uansett hvordan man ser på det, så tar du feil, innse det, det er plass. AtW ikke i det området da alle tomten er opptatt ,den eneste muligheten er å bygge i høyden La meg fortelle deg noe elgen, vet du hva som går ann? Det går ann å rive gamle bygninger, og bygge nye. Og det går som du så rett påpeker, å bygge i høyden, ergo det er plass. Det er jo helt meningsløst å diskutere med deg, selv de simpleste ting protesterer du på, enda det er ettertrykkelig og 100% bevist at du tar feil. Derfor setter jeg herved strek for mine svar til deg i denne tråden. AtW Man kunne fått plass til langt flere, ja. Men nordmenn flest ønsker ikke å bo så tett. Byen må nok i praksis bli mye større før det kan fortettes så mye mer i sentrum. Vel, som jeg sa, det er plass, om det er ønskelig er en annen sak. Jeg blir ikke så klok på bodøs politikere når ordføreren mener at han ikke klarer å se noen ulemper med å ha en jagerflybase kloss oppi sentrum AtW Nå var det det å bygge i høyden som var momentet mit hele tiden. hvis man skulle rive de gamle og bygge nye så vil det i byggeperioden medføre at enda fler butikker finner seg andre steder være . da er det tvilsom at de kommer tilbake . akkurat nå forgår det en massiv utbygning av det nye kulturkvalttaler som også medføre at butikkene flytter. Men hva har jagerflybasen men saken å gjøre. for å forstå hele saken så må du også kjenne til Bodøs historie. og hvordan den fortsetter. jeg kan nevne byen er byd opp rund flyplassen . slik jeg forstår det så ligger Ørland ( ødeland) ca km fra nemmeste tettsted. rullebanen i Bodø skal flyttes 2 km sideveis i forhold til dagens lasering . da er det problemet mer eler mindre løst . i tillegg er det en del andre faktoren man må kjenne til. men nå er det nokk OT Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 feilen ligger i størrelsen på det arealet vi snakker om. Du snakker hele tiden om ca 14 km² jeg snakker om et område på ca 5 km² ( antagelig enda mindre ). det var lit vanskelig å få til nøyaktige areal målinger på kartet De samme avvikene finner du i de andre byene jeg har listet opp, tettheten er ikke uniform innenfor bygrensene, men for å få sammenlignbare tall må vi benytte de oppgitte arealene. Selv om befolkningstettheten i New York er ca 10000/km2, så har manhattan en tetthet på ca 27000/km2. Hadde vi pakket de inn i dine 5km2 så ender du på 134000 mennesker. Forøvrig er det ikke nødvendigvis så kritisk med absolutt tetthet. Det som er viktig er at man kan rimelig komme seg frem dit man ønsker innen rimelig tid. I mindre byer er det behov for mindre tetthet for å få til dette uten store behov for bilisme, helt til byen er så liten at den i praksis er en soveby for større byer. (P.g.a. at netto trasportbehov øker som funksjon av produktet av nødvendig reiseavstand og befolkning) Desverre har man i norge i bygd godt som utelukkende for biler siden 50 tallet, det gjør bysentraene lite attraktive å bevege seg i siden man hele tiden er utsatt for risiko for å bli skadd av biler (Rett opp hånden alle som har vokst opp med strenge formaninger om å passe seg for bilene). For å snu denne trenden og å gjøre bysentraene mer levelige igjen er det viktig å få folk over på andre transportformer. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 De samme avvikene finner du i de andre byene jeg har listet opp, tettheten er ikke uniform innenfor bygrensene, men for å få sammenlignbare tall må vi benytte de oppgitte arealene. Da betyr det jo at man ikke kan sameligne det direkte , men må ty til halvsannheter . hvis man tar Bodø som eksempel så er strukturen så god opparbeid et slike store endringer som må til for å gjøre det attraktivt for syklister og gående slik du menr man bør gjør vil skape store problemer for alle. infrastrukturen vil rett og slet ikke takle det. ikke minst fordi så mage som jobber her bor mange km ( tilrop flere mil) unna men tvilsom kollektiv løsninger. Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 (endret) Dette byer som har blokker på mange titals etasjer Ingenting hindrer Bodø fra å få det. Det opprinnelige poenget står -- det er plass til en femdobling av Bodø sentrum, slik flere har illustrert, uten at forholdene blir mer kompliserte enn det finnes andre steder i verden. Konklusjonen er nok en gang at du ikke har belegg for å hevde "Det er det ikke plass til". Ellers illustrerer de siste innleggene viktigheten med uavhengige kilder, slik jeg har prøvd å hamre inn i knotten din (uten å lykkes) -- du er den eneste som feilet totalt å bygge under påstanden din "Det er det ikke plass til". Reflekter litt over hvorfor den påstanden er så lite troverdig i lyset av hva andre meddebattanter har hevdet. Det tilsvarende gjelder alle dine ubegrunnede påstander rundt syklister i trafikken. Og nettopp derfor er det viktig med referanser som har større troverdighet enn "jeg mener det, og derfor er det rett". Endret 15. desember 2011 av zotbar1234 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå