sinnaelgen Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Ja vi vet at det er en fare forbundet med det å sykle i trafikken, ikke noe nytt i det. At du fremstiller syklister som selvmordskandidater blir tåpelig. jeg vet at jeg satt det lit på spissen men enkelte av dem oppfører seg som en ( mest på grunn av risikoen de tar ) Joda det finnes også bilister som gjør det , men de bruker andre metoder Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Er du dårlig til å telle eller ? Jeg akter ikke å bruke min tid fordi du er for lat til å formattere tankene dine slik at det blir mulig å fordøye dem. Og du selv bør reflektere over følgende -- når du selv ikke gidder å presentere tankene dine skikkelig, hvorfor skal noen andre bruke tid på å lese dem? Det er vanskelig nok fra før av å lese det du skriver. reglene gjør at jeg må gjøre det slik uten å måte bruke hele kvelden på svare på alle avsnittene. Lær deg å sitere riktig. Deretter kan man fortsette diskusjonen. Endret 6. oktober 2011 av zotbar1234 1 Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 En mottosyklist har en hjelm, skinndrakt og ryggplate som beskyttelse mens en syklist sykler i shorts , hjelm er helt frivillig å bruke. Du vet selvsagt at syklister også har hjelmer, ryggplater og beskyttelse for armer/skinnlegger, ikke sant? Inntil da er man nesten en selvmordskandidat hvis man må sykle i stor biltrafikk hvis det er mulig å unngå det. Og nok en gang takk for fordommene dine. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Du vet selvsagt at syklister også har hjelmer, ryggplater og beskyttelse for armer/skinnlegger, ikke sant? Nei , jeg har aldri hør at det skulle finnes slike tilpasset for tråsykkel mine fordommer ? du er nå ganske blind selv Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Nei , jeg har aldri hør at det skulle finnes slike tilpasset for tråsykkel Siden du er til de grader (og gang på gang) kunnskapsløs om sykler, kanskje du burde lære å holde kjeft inntil du tilegner deg de nødvendige kunnskapene? Hvor mange ganger må man rette faktiske feil på dine utsagn, før du selv innser at du er pinlig feilinformert? 2 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Nei , jeg har aldri hør at det skulle finnes slike tilpasset for tråsykkel Siden du er til de grader (og gang på gang) kunnskapsløs om sykler, kanskje du burde lære å holde kjeft inntil du tilegner deg de nødvendige kunnskapene? Hvor mange ganger må man rette faktiske feil på dine utsagn, før du selv innser at du er pinlig feilinformert? hvis det finnes ( slik du tydeligvis mener ) hvorfor er det da ingen som bruker det ? Dette er da ikke bare for proffsyklistene ?. Poenget mit var at alle som sykler der det er lit trafikk bør være fysisk beskyttet Og ikke bare av loven Endret 6. oktober 2011 av den andre elgen Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Alt av kjøretøyforskrifter i det landet her peker på at en sykkel ikke har noe i bilveien og gjøre. Tror dog det aldri kommer til og bli forandret så vi må vel plages med det Hele innlegget ditt strander på at de fleste faktisk greier helt fint å kjøre trygt sammen med andre trafikanter, herunder sykler. Det er ikke utstyret det kommer ann på, det er personen. 1 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Du vet selvsagt at syklister også har hjelmer, ryggplater og beskyttelse for armer/skinnlegger, ikke sant? Nei , jeg har aldri hør at det skulle finnes slike tilpasset for tråsykkel mine fordommer ? du er nå ganske blind selv Du får google Sixsixone, Dainese, Poc, Fox racing, Alpinestars, Troy Lee, No fear, Thor, Rockgardn. Nå er det ikke vanlig eller særlig vits i å bruke slikt i trafikken. Akkurat som for motorsykler, så hjelper dette mot velt, ikke mot å bli overkjørt av blinde bilister, og ulikt motorsykler begrenser hastighetene seg til ca 30-60km/t. Denne typen utstyr brukes i terrengsykling hvor konsekvensen av en velt kan være litt større enn noen skrubbsår. Merk at det er jo heller ikke slik at folk ikke dør av bilkrasj selv om de sitter i en bil. De som skriker så høyt om å kreve at andre skal bruke beskyttelse, burde i anstendighetens navn også kreve sekspunktseler, helhjelm og nakkekrage i bil også. Endret 6. oktober 2011 av sverreb Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Du vet selvsagt at syklister også har hjelmer, ryggplater og beskyttelse for armer/skinnlegger, ikke sant? Nei , jeg har aldri hør at det skulle finnes slike tilpasset for tråsykkel mine fordommer ? du er nå ganske blind selv Du får google Sixsixone, Dainese, Poc, Fox racing, Alpinestars, Troy Lee, No fear, Thor, Rockgardn. Nå er det ikke vanlig eller særlig vits i å bruke slikt i trafikken. Akkurat som for motorsykler, så hjelper dette mot velt, ikke mot å bli overkjørt av blinde bilister, og ulikt motorsykler begrenser hastighetene seg til ca 30-60km/t. Denne typen utstyr brukes i terrengsyklig hvor konsekvensen av en velt kan være litt større enn noen skrubbsår. Merk at det er jo heller ikke slik at folk ikke dør av bilkrasj selv om de sitter i en bil. De som skriker så høyt om å kreve at andre skal bruke beskyttelse, burde i anstendighetens navn også kreve sekspunktseler, helhjelm og nakkekrage i bil også. Ja, en skinndress hjelper fint lite når du treffer en bil med en MC, selv om jeg skulle ønske det ikke var tilfellet. Det er hovedsaklig beksyttelse mot velt. AtW Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Du vet selvsagt at syklister også har hjelmer, ryggplater og beskyttelse for armer/skinnlegger, ikke sant? Nei , jeg har aldri hør at det skulle finnes slike tilpasset for tråsykkel mine fordommer ? du er nå ganske blind selv Du får google Sixsixone, Dainese, Poc, Fox racing, Alpinestars, Troy Lee, No fear, Thor, Rockgardn. Nå er det ikke vanlig eller særlig vits i å bruke slikt i trafikken. Akkurat som for motorsykler, så hjelper dette mot velt, ikke mot å bli overkjørt av blinde bilister, og ulikt motorsykler begrenser hastighetene seg til ca 30-60km/t. Denne typen utstyr brukes i terrengsyklig hvor konsekvensen av en velt kan være litt større enn noen skrubbsår. Merk at det er jo heller ikke slik at folk ikke dør av bilkrasj selv om de sitter i en bil. De som skriker så høyt om å kreve at andre skal bruke beskyttelse, burde i anstendighetens navn også kreve sekspunktseler, helhjelm og nakkekrage i bil også. Ja, en skinndress hjelper fint lite når du treffer en bil med en MC, selv om jeg skulle ønske det ikke var tilfellet. Det er hovedsaklig beksyttelse mot velt. AtW Hva når du bli skubbe bort etter veien. Det begrenser skadene slik at du har større sjanse for å overlev også ved mindre kollisjoner . Man beskytter seg ikke bare mot velt men også ved mindre kollisjoner. Man skal beskytte seg mot alle slags ulykker uansett hvor liten sjanse mann har for å overleve Da vil skinndress og ryggplate ha en vis effekt. Da er det bedre å bruke den en å la være. I en vanlig personbil er denne ryggplaten inn byget i setene. man skal da ikke la være å beskytte seg bare fordi men ikke tror det hjelper noe . en hvis hjelp hvil det alltid ha Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 man skal da ikke la være å beskytte seg bare fordi men ikke tror det hjelper noe . en hvis hjelp hvil det alltid ha Bruker du helhjelm og nakkekrage når du kjører bil? Det gir en betydelig beskyttelse mot nakkeslengskader, en ikke helt uvanlig skadetype for bilførere. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 man skal da ikke la være å beskytte seg bare fordi men ikke tror det hjelper noe . en hvis hjelp hvil det alltid ha Bruker du helhjelm og nakkekrage når du kjører bil? Det gir en betydelig beskyttelse mot nakkeslengskader, en ikke helt uvanlig skadetype for bilførere. i bil har man earbaggen som skal beskytte mot skader hodet . man har sikkerhetseler som som skal beskytte kroppen mot for mye bevegelser og så er det menging at hodestøtter skal ta opp slag som gir nakke sleng Det begrenser skadene til en vis grad. nå finnes det minst 2 typer av denne kraven . den mest vanlig er kun til støtte når skaden først har skjedd og vil ikke gi noen beskyttelse ved kollisjoner Den andre som F1 sjåførene bruker ( som ikke passer til vanlig biler ) hindre bevegelsen til hode slik at man ikke får full kontroll over utsikten Dessuten så er bilførerne beskyttet av et stål bur. dert er mere en det man kan si om syklister. med unntak av hjelm så er en vanlig syklist ikke beskyttet på noen måte. Derfor er det også en temmelig stor risiko å sykle der bilen kjører, spesielt når de snor seg mellom bilene uten at bilisten hel har kontroll på hva som skjer Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 man skal da ikke la være å beskytte seg bare fordi men ikke tror det hjelper noe . en hvis hjelp hvil det alltid ha Bruker du helhjelm og nakkekrage når du kjører bil? Det gir en betydelig beskyttelse mot nakkeslengskader, en ikke helt uvanlig skadetype for bilførere. i bil har man earbaggen som skal beskytte mot skader hodet . man har sikkerhetseler som som skal beskytte kroppen mot for mye bevegelser og så er det menging at hodestøtter skal ta opp slag som gir nakke sleng Som vanlig går poengene langt over hodet på deg. Du etterlyste rustning tilsvarende motorsyklister for syklister. Jeg og andre har påpekt at dette er overflødig og ineffektivt da det ikke vil tilby noen reell tileggsbeskyttelse. For å illustrere poenget ber jeg deg svare på hvorfor du ikke ber om helhjelm og nakkekrage (som du åpenbart ikke forstår hva er, da du sammenligner den med en immobiliserer som brukes ved ulykker), og svaret ditt; at dette ikke gir noen tileggsbeskyttelse (Resonementet ditt er feilaktig dog airbag beskytter ansikt og hode, ikke nakke, nakkestøtter hjelper noe, men ikke i nærheten av hva en full sekspunkt innfesting med helhjelm og krage siden det er ingenting som holder deg ordentlig på plass mot nakkestøtten i en bil). Det er SVÆRT merkbart hvor ivrig du er til å legge sten til byrden for andre enn deg selv. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 man skal da ikke la være å beskytte seg bare fordi men ikke tror det hjelper noe . en hvis hjelp hvil det alltid ha Bruker du helhjelm og nakkekrage når du kjører bil? Det gir en betydelig beskyttelse mot nakkeslengskader, en ikke helt uvanlig skadetype for bilførere. i bil har man earbaggen som skal beskytte mot skader hodet . man har sikkerhetseler som som skal beskytte kroppen mot for mye bevegelser og så er det menging at hodestøtter skal ta opp slag som gir nakke sleng Det begrenser skadene til en vis grad. nå finnes det minst 2 typer av denne kraven . den mest vanlig er kun til støtte når skaden først har skjedd og vil ikke gi noen beskyttelse ved kollisjoner Den andre som F1 sjåførene bruker ( som ikke passer til vanlig biler ) hindre bevegelsen til hode slik at man ikke får full kontroll over utsikten Dessuten så er bilførerne beskyttet av et stål bur. dert er mere en det man kan si om syklister. med unntak av hjelm så er en vanlig syklist ikke beskyttet på noen måte. Derfor er det også en temmelig stor risiko å sykle der bilen kjører, spesielt når de snor seg mellom bilene uten at bilisten hel har kontroll på hva som skjer Så syklister må bruke alt som finnes av beksyttelse, uansett om det bare er litt effektivt, mens billsiter selvsagt ikke skal gjøre det, og feks bruke hjelm? Hva skjedde med at man bør bruke det om det har en viss effekt? Det er bedre bruke det enn å la være? Spar meg for den type tull, nesten ingen taffikanter bruker alt som er mulig å oppnå av beskyttelse, hverken billister, syklister eller motorsyklister. AtW 1 Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Heldigvis for oss som sykler er det slik at over 99% av bilførere er greie å ha med å gjøre i trafikken, så lenge jeg som syklist følger trafikkreglene selv. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Det er syklisten som trenger bedre beskyttelse , ikke de som sitter i en bil. de er beskyttet av et stålbur. siden en gående sjelden er i samme felt som så er denne beskyttelse ikke så viktig for dem . Diskusjonen går vits mere på at man kan beskytte epler men ikke tomat. De aller fleste skadene mellom bil og to-hjuling oppstår når to-hjulingen velter i stor fart elle at føreren ramler av . Derfor er det bra om man har klær som reduserer skadene. Det som er lit vanskelig å forstå er hvorfor man bør være beskyttet når man kjører motorisert 2 og 4- hjuling men ikke sykkel som gjerne går like fort som 4-hulkingen Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Det er syklisten som trenger bedre beskyttelse , ikke de som sitter i en bil. de er beskyttet av et stålbur. siden en gående sjelden er i samme felt som så er denne beskyttelse ikke så viktig for dem . Diskusjonen går vits mere på at man kan beskytte epler men ikke tomat. De aller fleste skadene mellom bil og to-hjuling oppstår når to-hjulingen velter i stor fart elle at føreren ramler av . Derfor er det bra om man har klær som reduserer skadene. Det som er lit vanskelig å forstå er hvorfor man bør være beskyttet når man kjører motorisert 2 og 4- hjuling men ikke sykkel som gjerne går like fort som 4-hulkingen Stemmer, bilister blir jo aldri skadd... Hva er kilden din for "De aller fleste skadene mellom bil og to-hjuling oppstår når to-hjulingen velter i stor fart elle at føreren ramler av ."? AtW Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Det er syklisten som trenger bedre beskyttelse , ikke de som sitter i en bil. de er beskyttet av et stålbur. siden en gående sjelden er i samme felt som så er denne beskyttelse ikke så viktig for dem . Diskusjonen går vits mere på at man kan beskytte epler men ikke tomat. De aller fleste skadene mellom bil og to-hjuling oppstår når to-hjulingen velter i stor fart elle at føreren ramler av . Derfor er det bra om man har klær som reduserer skadene. Det som er lit vanskelig å forstå er hvorfor man bør være beskyttet når man kjører motorisert 2 og 4- hjuling men ikke sykkel som gjerne går like fort som 4-hulkingen Stemmer, bilister blir jo aldri skadd... Hva er kilden din for "De aller fleste skadene mellom bil og to-hjuling oppstår når to-hjulingen velter i stor fart elle at føreren ramler av ."? AtW Ønsker du at jeg skal saumfare alle Norges aviser de siste tiårene ? Nå en sykkel blir truffet av en bil skal det lite til for den velter ( hvis den treffer helt rett på så kan man klare å holde balansen). Hvis noe går i stykker på sykkelen så skal det lite til før den bråstopper og velter . Her er det også veldig sannsynlig at føreren elle blir kaste av ramler og skader seg trenger man kilder på slikt ? de uhellene jeg har hørt om traff bilen helt andre steder enn rett bakfra. ved nesten uhellene ( jeg har hørt om elle sett selv ) vill sykkelen heller ikke da ha blir påkjørt bakfra Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Selvfølgelig trenger man kilder på slike påstander, det er påstander du bare kommer med, uten dekning. Men greit nok, vi har fått svar på hvor det kommer fra, det er spekulasjon fra din side. AtW Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 (endret) Selvfølgelig trenger man kilder på slike påstander, det er påstander du bare kommer med, uten dekning. Men greit nok, vi har fått svar på hvor det kommer fra, det er spekulasjon fra din side. AtW slik kilder dere etterlyser har jeg vanskelig for å tro eksisterer Nå må man også tenke lit logisk på hvordan ulykker vil forløpe. man vet ganske mye allerede. De gangen man har hørt om slike ulykker så har sykkelen ligget et sted og førene et annet Endret 7. oktober 2011 av den andre elgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå