Gå til innhold

Parasite Eve vs The 3rd Birthday

Anbefalte innlegg

Etter en del debatt med meg selv endte jeg til slutt opp med å kjøpe The 3rd Birthday til PSP. Dessverre har jeg ennå til gode å spille Parasite Eve 1, men jeg elsket Parasite Eve 2 og gledet meg lenge til PE3. Men så fikk vi da dette i stedet. Nå har jeg ikke fått spilt det mer enn ca en time, men så langt har jeg ikke peiling på hva dette er for noe. Aya Brea er selvsagt tilbake, men denne gangen starter det i fremtiden og sjelens hennes (eller noe sånt, forsto ikke helt det der) sendes tilbake til fortiden der hun tar over kroppen til diverse folk. Men det er fortsatt Aya Brea vi spiller, så når hun tar over noen blir hun ikke forvandlet. Faktisk har hun de samme våpnene og den samme ammoen som før hun tok over noen andre, så vidt jeg kan se. Forvirrende, helt klart. :p Problemet er at det på en side er langt unna Parasite Eve 2, men på den annen side er det veldig likt. Bare i et tredjepersons skytespill.

Noen andre som har prøvd det og har noe fornuftig å komme med? Er 3rd Birthday en verdig oppfølger til Parasite Eve-serien, eller er det noe forvirrende tull som f.eks Resident Evil 4 som desperat henger fast på tittelen for å selge mer? Men der Resi 4 prøver å være en oppfølger er det ingenting med 3rd Birthday som hinter om Parasite Eve bortsett fra at Aya Brea er med, og de to første er raskt oppsummert i manualen. Veldig raskt. Så vidt jeg kan se er det ikke Parasite Eve 3, men mer et nytt spill som tar for seg tiden etter at Parasite Eve var over. Bare fordi PE er ferdig betyr det ikke at Aya Brea levde lykkelig resten av livet uten å gjøre noe ut av seg. Irriterende nok er det vel det Leon også gjorde, så jeg begynner nesten å godta Resi 4 som er ekte Resi. Nesten.

Edit: Jo mer jeg spiller, jo mer begynner jeg å elske 3rd Birthday. Det er helt klawrt en verdig oppfølger. Dette vil jeg bli sittende med lenge. :D

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...