Gå til innhold

Hvordan skrive en god søknad?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tenkt å søke på en jobb, sammen med veldig mange andre. Men nå må jeg faktisk skrive en søknad og ikke bare fylle ut et "elektronisk søknadsskjema", og er egentlig ganske usikker på hvordan jeg gjør dette. Jeg sal gjøre det via mail. Skal man da bare følge de malene man finner på nett? Det står at jeg skal fylle ut både dato og sted.

Det er heller ikke slik at jeg kommer til å bli regna som en direkte seriøs søker, selv om jeg har mye erfaring fra diverse jobber, å vise til. Jeg er ikke 18 engang, så vet ikke helt hvor mye jeg skal håpe på.

Er det noen som kan svare på hvordan jeg burde utforme søknaden? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner at dette er vanskelig, for det syns jeg og når jeg begynte å skrive. Jeg søkte rundt på nettet, samt fikk hjelp av foreldre. Jeg skrev bare først om meg selv, skole/evt. hva du driver med for tiden, litt om interesser, hvorfor du passer til eller ønsker å ha denne jobben, og om deg selv som person/personlighet. Det funket fint da, for jeg fikk napp og nå har jeg jobb! Dato kan du godt ta med. Også viktig å refere til stillingen du søker på, hvor du fant den og det som stillingen heter.

Lykke til i jobbsøkingen! :)

Endret av eejlis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...