Gå til innhold

Intensinkurs - førerkort klasse CE.

Anbefalte innlegg

Hei og takk for at du stakk innom innlegget mitt! :)

Som emnetittelen sier, så er jeg interessert i og ta et intensivkurs på førerkortklasse CE, og har snoket litt rundt men er vanskelig og komme frem til noe konkret fordi det meste jeg finner er stort sett videreførende linker til kursagenter så prøver heller å komme i kontakt med en eller flere som har tatt et slikt kurs.

Lurer også på om noen her innen vet om noen kjørerskoler som tilbyr slike intensivkurs her på Østlandet, funnet flere i Vest og Nord-Norge så vil gjerne finne ut om det finnes noen skoler i nærliggende omeråder av Østlandet før jeg trekker nordover.

Mvh, Knobin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

vet om flere på østlandet, men første spm er skal du benytte dette i yrkessammenheng eller privat? det å ta CE lappen i dag er meget dyrt, det koster ca 70000 med oppkjøringer, glattkjøring og teoriprøver! skal du ha det i yrkes sammenheng så koster det ca 107000kr med 140t yrkessjåførkurs som må taes før du har lov til å kjøre tungbil mot vederlag! dette er priser på det stedet jeg tok tunglappen min i notodden. tidskostnader med dette opplegget er ca 2,5-3mnd.

et annet alternativt er et halv års kurs på vgs hvor du ikke betaler for annet enn teoriprøver, oppkjøringer og glattkjøring. da har du en kostnadsramme på ca 20000 og du får alt du trenger for å starte i yrket, samtidig som du også får stipend av lånekassen for det halvåret på skolen.

min anbefaling er sist nevnte alternativ! det gir bedre opplæring, er billigere og enklere å få seg jobb med enn et slikt intensivskurs på 4 uker!

er bare å spørre hvis du lurer på noe annet i forbindelse med CDE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...