Gå til innhold

Designutkast til nestegenerasjons smarttelefon

Interessant løsning?  

7 stemmer

1. 1. Design

2. 2. Funksjonalitet

3. 3. Kan dette bli den neste snakkisen/hypen?

4. 4. Er dette en god ide?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

I forbindelse med en prosjektoppgave så har jeg designet en ny smarttelefon. Det hadde vært spennende å få noen tilbakemeldinger på design og funksjonalitet.

Designet er jo mildt sagt experimetiellt men jeg har laget modell av den og det funker meget bra. All kritikk er velkomment.

Her er en liten animasjon: http://youtu.be/VkbFqR1MQqk

Her er en teaser:

nw7f22a.jpg

By xxdoctorxx at 2011-05-22

Endret av Roy Berntsen Design
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likte ideen med to like skjermer som brettes ut, hvor den ene både kan brukes som virtuelt tastatur, og som forlengelse av den andre skjermen. Men det øker vel strømforbruket betydelig med to så store skjermer.

Størrelsen er kanskje vel stor? Tenker at den sikkert ikke er større enn en lommebok, men denne er vel hard og ubøyelig i motsetning til en lommebok? Det kommer visstnok skjermer som kan bøyes etterhvert, kan det være en idé her?

Endret av twb
Lenke til kommentar

Likte ideen med to like skjermer som brettes ut, hvor den ene både kan brukes som virtuelt tastatur, og som forlengelse av den andre skjermen. Men det øker vel strømforbruket betydelig med to så store skjermer.

Størrelsen er kanskje vel stor? Tenker at den sikkert ikke er større enn en lommebok, men denne er vel hard og ubøyelig i motsetning til en lommebok? Det kommer visstnok skjermer som kan bøyes etterhvert, kan det være en idé her?

Jeg ventet at det kom komentarer på størrelsen. Den er faktisk på størrelse med Galaxy S2, men animasjonen lyver litt. Størrelsen er 130mmx66mm utvendig med to 4.4" skjermer innvendig så dette er ingen murstein.

Tykkelsen er ment å være 13mm sammenfoldet, men dette vil teknologifremskrittene avgjøre. Jeg ser for meg en dobblekjerneprosessor og strømforbruket blir nok høyt under multimediebruk. Det blir derimot lite når man bare bruker den som telefon. Det er satt av plass til store batterier i nedre del.

Takk for tilbakemelding

Roy

Lenke til kommentar

Jeg synes at parallellogram-formen er gimmicky. Unødig skarpe kanter/vinkler uten at formen tilfører produktet noe positivt. Greit, jeg ser parallellene (hoho) med de gamle Nokia Communicator-modellene som også var litt skjeve og merkelig vinklede, samt den åpenbare parallellen til Microsoft Courier, men denne kantete og grå lefsa du har laget appellerer ikke så veldig til meg personlig. Jeg synes også at den i seg selv er et stilbrudd med Metro-UIet til Microsoft, som består av rette vinkler og en del sirkel-elementer, samt enkel ikonografi, klare farger og klar typografi. En V-formet og militærgrå dings som dette kan jo selvsagt sees på som en kontrast til UIet, men jeg synes nok at noe som komplementerte UIet ville ha vært bedre.

Ellers tror jeg at foldetelefoner har en fin framtid, men da heller med skjermer av typen Samsung nylig har forsket fram, OLED-skjermer som lar seg brette uten å få permanente brettemerker: http://www.engadget.com/2011/05/15/samsungs-foldable-amoled-display-no-creases-even-after-100-00/

Det var nå uansett bare min ringe mening, alle produkter har motstandere og tilhengere, så ikke la det stoppe deg fra å jobbe videre med prosjektet ditt om du fortsatt har troen :)

Lenke til kommentar

Veldig konstruktivt svinepels. Jeg tror nok dette blir for spesiellt for de fleste og jeg har to modeller til som er rektangulære.

Hvis du kan litt om innovasjon så vet du også at viktige kilde for å lykkes med nye produkter er unikhet og differensiering.

Min mening er at dette er mer spennende en enda en rektangulær variant. Her tenker jeg differansiering uten at det går på bekostning av hendighet.

Telefonen går utmærket i bukselummen uten ubehag. Og foldeskjerm er selvfølgelig et glimrende alternativ.

Trenden viser også at det nå skal være kantete men det er klart mulig å avrunde den litt. Den trenger heller ikke være grå... ;)

Endret av Roy Berntsen Design
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...