Gå til innhold

Døende skjermkort?

Tabz

Anbefalte innlegg

Hei

Har hatt problemer med min pc i det siste. Først var det bare eg spelte, men nå også når eg bare sitter på nettet. Det som skjer er at skjermen får mange rare farger og streker over seg, så fryser pc'n seg og restarter. Var litt rart fordi det plutselig bare ble et problem, ikkje nåken nye dela eller drivera.

Har prøvd å reformatere å reinstallere windows og helt nye drivera uten hell. Eg har tatt ut skjermkortet og rengjordt det. Etter å ha lest en del på nettet tok eg en råsjanse og satset på at det var PSU'n, siden den har hatt litt problem, men det var altså ikkje det.

Om noen kan hjelpe meg hadde det våre helt supert, har måtte bruke min gamle gamle bærbare dei siste vekene :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke tilfeldigvis et Nvidia GeForce 8xxx, 9xxx eller GT 2xx kort er det vell? Disse har en fabrikasjonsfeil som gjør at de ryker etter ca 2 år, noen varer lengere andre ikke. Men om du skrur av PCen hver kveld så øker sjansen for at det vil skje med ditt kort. Uansett så er det nok skjermkortet som er gåent eller holder på å ryke. Du har uansett 5 års reklamasjonsrett så nytt kort får du om det ikke er over 5 år gammelt.

Lenke til kommentar

Hei og takk for det raske svaret :D

Det er et Gainward GeForce 8800GTS 640MB GDDR3, har hatt det snart i 4 år. Når du sier reklamasjonsrett så betyr det at eg kan få nytt eller avslag på et av dagens skjermkort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...