stalemate Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Etter å ha konkludert med at de harddiskene jeg skal ha, ikke eksisterer i norge, vender jeg nå blikket utover - og har funnet de på et par amerikanske webshopper. Jeg har tenkt å bestille, men det er et par ting jeg lurer på: 1. Toll - hvor meget - og hvordan? 2. Garanti og RMA - hvordan går det for seg? takk for all hjelp! Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 1. Toll - hvor meget - og hvordan? Ingenting tror jeg, men du må betale MVA (Tollen var 4% i "gamle dager" - men tror dette er fjernet) 2. Garanti og RMA - hvordan går det for seg? Antagelig enklest direkte mot produsent. -Hvilke harddisker er det snakk om? Lenke til kommentar
stalemate Skrevet 28. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2003 -Hvilke harddisker er det snakk om? Samsung SP1614 160GB - ikke noe problem å få tak i SP1604, men den har bare 2mb cache, og jeg mener at man bør ha minst 8 mb på en så stor disk. Velger denne fordi den der såpass stille (25db) og rimelig - 1162,- før tollvaset har fått sitt. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 -Hvilke harddisker er det snakk om? Samsung SP1614 160GB - ikke noe problem å få tak i SP1604, men den har bare 2mb cache, og jeg mener at man bør ha minst 8 mb på en så stor disk. Velger denne fordi den der såpass stille (25db) og rimelig - 1162,- før tollvaset har fått sitt. Vel, - SP1614 kan da bestilles i norge? - Jeg kan skaffe denne og regner med at f.eks PSdata har den også. - står som ubekreftet levering 04.08 der jeg skaffer den... Lenke til kommentar
stalemate Skrevet 28. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2003 Vel, - SP1614 kan da bestilles i norge? - Jeg kan skaffe denne og regner med at f.eks PSdata har den også. - står som ubekreftet levering 04.08 der jeg skaffer den... snodig, i og med at PS-data svarer på forespørsel at de ikke kan skaffe denne da den ikke leveres til norge - men jo, jeg ser jo skriften på siden - takk for hjelp Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Samsung SP1614 160GB - ikke noe problem å få tak i SP1604, men den har bare 2mb cache, og jeg mener at man bør ha minst 8 mb på en så stor disk.Velger denne fordi den der såpass stille (25db) og rimelig - 1162,- før tollvaset har fått sitt. kan ikke tenke meg at det vil lønne seg. toll blir tross alt 27% (eller 28%) av totalsummen, inkludert frakt.. og 150,- i tollgebyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå