Gå til innhold

Utenlandske webshops

Anbefalte innlegg

Etter å ha konkludert med at de harddiskene jeg skal ha, ikke eksisterer i norge, vender jeg nå blikket utover - og har funnet de på et par amerikanske webshopper. Jeg har tenkt å bestille, men det er et par ting jeg lurer på:

1. Toll - hvor meget - og hvordan?

2. Garanti og RMA - hvordan går det for seg?

takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Toll - hvor meget - og hvordan?

Ingenting tror jeg, men du må betale MVA (Tollen var 4% i "gamle dager" - men tror dette er fjernet)

2. Garanti og RMA - hvordan går det for seg?

Antagelig enklest direkte mot produsent.

-Hvilke harddisker er det snakk om?

Lenke til kommentar

Samsung SP1614 160GB - ikke noe problem å få tak i SP1604, men den har bare 2mb cache, og jeg mener at man bør ha minst 8 mb på en så stor disk.

Velger denne fordi den der såpass stille (25db) og rimelig - 1162,- før tollvaset har fått sitt.

Lenke til kommentar

Samsung SP1614 160GB - ikke noe problem å få tak i SP1604, men den har bare 2mb cache, og jeg mener at man bør ha minst 8 mb på en så stor disk.

Velger denne fordi den der såpass stille (25db) og rimelig - 1162,- før tollvaset har fått sitt.

Vel, - SP1614 kan da bestilles i norge? - Jeg kan skaffe denne og regner med at f.eks PSdata har den også. - står som ubekreftet levering 04.08 der jeg skaffer den...

Lenke til kommentar

Vel, - SP1614 kan da bestilles i norge? - Jeg kan skaffe denne og regner med at f.eks PSdata har den også. - står som ubekreftet levering 04.08 der jeg skaffer den...

snodig, i og med at PS-data svarer på forespørsel at de ikke kan skaffe denne da den ikke leveres til norge - men jo, jeg ser jo skriften på siden - takk for hjelp :)

Lenke til kommentar

kan ikke tenke meg at det vil lønne seg. toll blir tross alt 27% (eller 28%) av totalsummen, inkludert frakt.. og 150,- i tollgebyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...