Vizla Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Hei, har ikke fulgt med på en god del år nå så vet ikke hva som er best/om det faktisk eksisterer en hybrid som ikke er notorisk ustabil. Så, spørsmålet er som følger: Noen som kan anbefale en hybrid-router som ikke er som nevnt, notorisk ustabil? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Så vidt meg bekjent er alle trådløse routere en hybrid, som du kaller det. Som regel har de en innebygget switch med fire porter som du bruker til kablet utstyr. Når det gjelder ustabilitet så er dette et omfattende område. Ustabile routere kan være defekt, og dermed ikke noe å sammenligne mot. Mens noen har en bruk som tilsier langt høyere belastning og dermed fører til ustabil router. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 22. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2011 (endret) Alt jeg trenger er 1 WAN + 1 LAN kablet, så har du en spesifikk router som kan anbefales? Jeg har vell hva som kan kalles høyere belastning, spesielt i antall packets. (Noe som akuratt tok knekken på en 804HV) F.eks. WRT54GL, noen kommentar der? Endret 22. mai 2011 av Vizla Lenke til kommentar
nomore Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 (endret) Eg har satt opp WRT54GL hos alle som mener eg er den obligatoriske ansvarlige i forhold til dataproblemer i slekta. Eg feilsøker ikke et eneste problem hos noen i familien før de har fulgt instruksjonene mine om å kjøpe en WRT54GL, hvorpå eg flasher den med DD-WRT. Alle mener at internett fungerer mer stabilt, raskere og med bedre trådløs dekning enn tidligere. Uten unntak. Men merk at dette er hjemmebrukere med særdeles beskjedent bruk av internett. Stort sett begrenser det seg til nyheter, lottoresultater, jobbmail og It's Learning. Linksys WRT54GL er en router som begynner å dra på årene. Eg har to stk som kjører hos meg selv kun for å tilby trådløst nett til de få enhetene som trenger det. Skulle eg kjøpt ny i dag ville eg, med høy belastning og avansert bruk, vurdert andre alternativer. Ikke fordi den er dårlig, men fordi det sikkert finnes bedre alternativer i dag. De to eg har står som trådløse accesspunkt, og eg har enda ikke hatt et eneste problem med de. Men, går du for enheter som støtter DD-WRT så skal det noe til for å gå feil. Sjekk listen her for støttede enheter: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Supported_Devices I tillegg kan du søke etter DD-WRT her på forumet. Det var en tråd nylig hvor noen spurte konkret etter en anbefalt trådløs router for DD-WRT, og fikk en anbefalt. Endret 22. mai 2011 av nomore Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 22. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2011 Takker og bukker, da er den bestilt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå