Gå til innhold

Uvanlig strømforbruk på Samsung Galaxy s ii?

Anbefalte innlegg

Med Samsung oppgitte batterilevetid (opptil 25 dager standby) er jeg litt skuffet over min telefons batterilevetid. Jeg fikk den for et par dager siden. Har ikke brukt den så mye da det er eksamenstid, men var overrasket over hvor tidlig jeg måtte lade den. Når jeg så på statestikken over batteribruken merket jeg noe som jeg opplevde som mystisk:

post-10091-0-94123000-1306068196_thumb.jpeg

er det normalt at android os skal bruke så mye batteri? Jeg har ikke installert noe mye annet enn apps som google earth, spotify, dropbox, men sørger alltid for å avslutte programmer etter at jeg har brukt dem..

hva er det som foregår her? Jeg trodde iallefall denne telefonen skulle ha bedre batterilevetid enn gammel iphone 3gs!? (min forrige telefon)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er en bug i Gingerbread som rammer MANGE med denne versjonen av Android..

På min SGS (forrige generasjon) har jeg låst det ved å bruke Titanium Backup PRO for å først wipe data for Samsung Account, deretter har jeg funnet Software Update og valgt å Freeze denne.

Det har løst problemet på min SGS..

Lenke til kommentar

Du må vel vurdere om du føler det er god nok grunn.. Men det samme vil jo da være tilfelle med alle Gingerbread-enheter..

Å freeze betyr at man fryser appen så den ikke lenger funker.. Jeg har ikke merket noen som helst ulempe med det.

Titanium Backup PRO krever forøvrig at man ha rootet telefonen.

Lenke til kommentar

Med Samsung oppgitte batterilevetid (opptil 25 dager standby) er jeg litt skuffet over min telefons batterilevetid.

Det er vel godt mulig at dette tar seg opp etter noen gangers ut- og oppladning vil jeg tro.

Men at den klarer seg uten lading i dagesvis hvis du bruker den litt innimellom tror jeg du skal se bort i fra; det er det ingen enheter med såpass stor skjerm og ytelse som gjør.

Endret av satchman
Lenke til kommentar

1. Man kan da vel ikke freeze Android OS? hadde det vært en 3. parts app funker vel det men..

2. Tviler da på at alle Samsung galaxy s ii har 25 timer standbytid, når de egentlig skal ha 25 dager..?

Det er da heller ingen som har sagt at man kan Freeze Android OS, du må nok ta på deg brillene..

Jeg kan si at min Galaxy S funker akkurat en dag med normalt bruk, to dager om jeg bruker den lite og deaktiverer ymse synkronisering..

Du kan jo slå av synkronisering, 3g, datatrafikk, wifi, bluetooth osv.. Så kan du la den ligge påslått uten bruk og se hvor lenge den varer.

I tillegg må den ha optimal mobildekning.. Slik måles maksimal standbytid.. :)

Men som sagt, det er en bug i Gingerbread som forårsaker det, og jeg har gitt deg en måte å hindre at det skjer.. Det funker ihvertfall på min telefon..

Lenke til kommentar

Med Samsung oppgitte batterilevetid (opptil 25 dager standby) er jeg litt skuffet over min telefons batterilevetid.

Det er vel godt mulig at dette tar seg opp etter noen gangers ut- og oppladning vil jeg tro.

Men at den klarer seg uten lading i dagesvis hvis du bruker den litt innimellom tror jeg du skal se bort i fra; det er det ingen enheter med såpass stor skjerm og ytelse som gjør.

som du ser så står skjermen for kun 4% av forbruket..,

Lenke til kommentar

som du ser så står skjermen for kun 4% av forbruket..,

Ja men det vil den jo gjøre hvis telefonen nesten ikke brukes.

Hos meg (på Galaxy S og ikke S2) står skjermen for mer enn 30% av forbruket hver eneste gang jeg sjekker. Men jeg bruker også telefonen mye.

Lenke til kommentar

det er nå 18 timer siden jeg ladet telefonen. Den har nå 16% med batteri igjen. Jeg har så vidt brukt den.

"Android OS" og "Android system" står for tilsammen 84% av batteribruken.

man må nødig være nødt til å "roote" en telefon for å kunne ha normal batteritid. Fatter det ikke hvis dette ikke skulle være grunn nok til å sende den tilbake.

Endret av TorgeirS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...