Egil.B Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Han tenkte sikkert pico/nano Lenke til kommentar
alive Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 Hvordan kan du si "pico/emacs" på den måten? emacs er ikke noe som helst som pico selv om det er moro å krige og krangle, kan vi vel godt være enige i at både vim og emacs er gode valg for en seriøs editor. Og at pico er en leke-editor for folk som ikke vet bedre det var ikke meningen å sammenligne emacs og pico. poenget var bare at jeg gjerne ville legge inn en annen editor i tillegg til vi. de eneste editorene jeg på den tiden var klar over var pico og emacs. det var som sagt ikke meningen å sammenligne emacs og pico. har selv prøvd emacs et par ganger, men syntes det var for tungvindt å bruke. dessuten hadde jeg ikke mange (eller lange) nok fingre til å bruke det effektivt... (sorry, måtte bare Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Er det noen andre her enn jeg som bruker emacs? Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Er det noen andre her enn jeg som bruker emacs? Jeg, vel. emacs med jdee er herlig for java-koding. Og det fine er at de mest vanlige tastekommandoene, som C-e, C-a, C-n, C-p, C-k osv. også fungerer mange andre steder, f.eks. i Mozillas textarea-kontroll, som jeg skriver i nå. Lenke til kommentar
alive Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 emacs med jdee er herlig for java-koding. jdee var faktisk hovedgrunnen for at jeg ga emacs enda en sjanse, men (desverre vil kanskje noen si) så var ikke jdee (selv i viper mode) nok til at jeg begynte med emacs. istedenfor har jeg sett på å lage et script til vim som har noe av jdee funksjonaliteten (da hovedsaklig kildekode interpreteren med bruk av beanshell). det har enda ikke blitt noe funksjonelt ut av det enda, men kanskje en gang... (ctags gjør jobben foreløpig) - for java instresserte kan jeg nevne at beanshell bruker egentlig bare programmet javap (som følger med jdk pakka) for listing av innholdet i klasser. det er deassembler av klassefiler og lister opp alle metoder og variable som tilhører en klasse. veldig greit om man skal lage en ide. test feks: javap java.lang.String i konsollet for en test. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå