Gå til innhold

Nytt skjermkort, forslag?

KiPh

Anbefalte innlegg

Det jeg nevnte er fakta, om du blar tilbake i loggen for NV sine drivere så vil du se etter ca 3-4 måneder ETTER L4D så står det nevnt i changelogen det angående GT200.

Det kortet der har avgått med døden nå da grunnet fabrikasjonsfeil fra NV (2års regelen med GF 8xxx og 9xxx og GT2xx som har vært en stor gjenganger her på forumet også og lett gjenkjennelig hos forskjellige PC sjapper som har fått returene.

Ellers fungerer maskinen min bra nok, det som mangler kan jeg ikke få uten å ofre annet ergo sier jeg at ATi er den beste all rounderen der ute.

Har hatt NV kort en stund selv og det siste gode NV kortet jeg hadde var GeForce 4 Ti 4600, deretter har kvaliteten bare gått nedover.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skjønner ikke helt va du mener da det står 120hz i signaturen?

ah....

der feila jeg litt leste ikke det vettu ;) mea culpa

når det gjelder drivere så er det jo litt artig at høre at det nå er nvidia som sliter litt. for ca 10 år siden var det jo ati som sleit så jevli. Husker fortsatt at å spille BF:Vietnam var som å spille med wallhacks siden store deler av miljøet ikke ble rendra og du kunne se folk på lang avstand uten å vite om det var noe mellom deg og dem.

var jo også delvis slik med CS. Hvor en del dører og slikt ikke fikk textures og ble mulig å se igjennom om du brukte gal drivere.

så jo ATI hadde et rykte på seg for lenge siden som delvis sitter igjen med at de hadde billige og gode kort men drivere fra helvete. Men siden rundt 9800 serien deres har de vert veldig flink og jeg har ikke hatt problemer siden før den tiden. Vurderte faktisk å kjøpe NVidia kort for en stund siden men pga the witcher 2 trøbbel ombestemte jeg meg og behold mitt gamle.

Lenke til kommentar

Nvidia har forferdelig ytelse i The Witcher 2, siden 266-releasen med WHQL har driverne bare vært søppel.

Flust med problemer, kræsjer og dårlig ytelse for meg. GTX 590 er jo en gigantisk fail som ikke kan overklokkes og spiser like mye strøm som AMDs variant samtidig som ytelsen blir gruset kraftig

Lenke til kommentar

Nvidia har forferdelig ytelse i The Witcher 2, siden 266-releasen med WHQL har driverne bare vært søppel.

Flust med problemer, kræsjer og dårlig ytelse for meg. GTX 590 er jo en gigantisk fail som ikke kan overklokkes og spiser like mye strøm som AMDs variant samtidig som ytelsen blir gruset kraftig

har fin ytelse i the witcher jeg, så vet ikke hva du driver med. men som sagt så virker det ikke som du har så mye peiling

Lenke til kommentar

har fin ytelse i the witcher jeg, så vet ikke hva du driver med. men som sagt så virker det ikke som du har så mye peiling

Ok, så du sier at fordi jeg kræsjer i BF:BC2 uten å ha overklokket skjermkortene mine eller prosessor så har jeg lite peiling? Jeg sier igjen: BETA-driverne til Nvidia er ren søppel, da f@h ikke fungerer bra på disse og flere spill (BF:BC2 i mitt tilfelle) kræsjer. Neste gang blir det AMD, så får jeg heller bruke RadeonPro til å fikse spillprofiler om dette vil trenges.

EDIT:

Det er dårlig debattering å rakke ned på motstanderen, hva med å tenke over at andre kan ha problemer med Nvidia uten noen spesiell grunn?

Jeg har troubleshoota og sendt mail inn angående dette, de har ingenting å si annet enn "kjør på 266.xx, vi vet ikke hva som er galt og vi klarer ikke fikse det".

Flere andre som har problemer med 270-driverne og oppover, bare å lete litt på nettet så finner du det.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

nå skal man ikke kris maksimere, men det er noe relativt godt kjent at gtx590 har noen svin på skogen. Mange av reviewene har jo endt opp med å brenne kortet :| dog noen av dem har jo lekt litt med å OC det da.

og driver problematikken er jo så velkjent at de har en egen sticky post på nvidia sine forums for hvordan å du skal installere driverne "riktig"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...