Littlenorwegians Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 OK, jeg starter datamaskinen som jeg akkurat har satt sammen. Det som skjer er at alt starter opp, hører ikke noe "beep" forsåvidt. Ikke noe lyser rødt. Alle vifter går, de i kabinettet, grafikkortet, etc. Jeg får ikke noe svar fra skjermen. Nix, nada, ikke noe i det hele tatt. Maskinen går, alt virker OK. Lenke til kommentar
l3dx Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Jeg tipper du har glemt å forsyne skjermkortet ditt med strøm. Det har mest sannsynlig en eller to 6-pin (trooor jeg) kontakter. Lenke til kommentar
Littlenorwegians Skrevet 22. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2011 Jeg tipper du har glemt å forsyne skjermkortet ditt med strøm. Det har mest sannsynlig en eller to 6-pin (trooor jeg) kontakter. Har 2stk kontakter PCI som går inn i kortet. Vifta går. Lenke til kommentar
Littlenorwegians Skrevet 22. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2011 Seriøst, ALT ser ut som er i orden. ALT. Ikke noe ser feil ut. Ikke et eneste signal fra skjermen får jeg. Ikke noe. Ikke et spor gir min datamaskin ifra seg. FUUUUU Lenke til kommentar
gaasart Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Har 2stk kontakter PCI som går inn i kortet. Vifta går. Det skal (som oftest) være 2 kontakter á 6/8 pins fra strømforsyninga direkte til skjermkortet. Prøv å bytte om på RAM-brikkene; teste én om gangen i forskjellige spor etc. Prøv også skjermkortet i forskjellige PCIe-lanes. Ligger CPU ordentlig i sokkelsporene? Lenke til kommentar
Littlenorwegians Skrevet 22. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2011 Har 2stk kontakter PCI som går inn i kortet. Vifta går. Det skal (som oftest) være 2 kontakter á 6/8 pins fra strømforsyninga direkte til skjermkortet. Prøv å bytte om på RAM-brikkene; teste én om gangen i forskjellige spor etc. Prøv også skjermkortet i forskjellige PCIe-lanes. Ligger CPU ordentlig i sokkelsporene? 2 6pins får fra strøm til skjermkortet. SKal prøve RAM trikstet men da skulle vel MEMOK blinke hvis det var noe feil? Lenke til kommentar
Littlenorwegians Skrevet 22. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2011 Himmels, det funket! Tror ene Ram brikken er ødelagt. Takk. Lenke til kommentar
gaasart Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Supert! Mye som tyder på at det enten var defekt brikke, men kan også være at en av RAM-sporene på hovedkortet er FUBAR. Du kan jo evt. prøve å sette den inn i de andre som en kontrollsjekk. Lykke til! Lenke til kommentar
Littlenorwegians Skrevet 22. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2011 Blunder of blunders. De satt rett ved siden av ennan, ikke i like farger. :/ Alt er OK. Gi meg en dumrianhatt så skal jeg sitte i hjørnet. Lenke til kommentar
gaasart Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Man lærer av sine feil Grattis med fungerende maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå